Är det här en plugg ??

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Rickards
Elmoped

Inlägg av Rickards »

potog skrev:97or asså -__-

Jag tror inte det är någon sorts plugg. Med tanke på att det ser ut att vara org rör så har den redan tillräckligt med pluggar :) blir sånt litet hål då man ska kunna dämpa ljudet bättre.

Btw har alldtig hört talas om nån jävla soundkiller varken när man snackar bill moppe eller mc.
Gött o höra någon mogen person :) men tror du det är någon far om jag tar bort den för min moppe låter ändån så jävla mesigt :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Jag tror inte det är någon sorts plugg. Med tanke på att det ser ut att vara org rör så har den redan tillräckligt med pluggar :) blir sånt litet hål då man ska kunna dämpa ljudet bättre.

Btw har alldtig hört talas om nån jävla soundkiller varken när man snackar bill moppe eller mc.
Oh shit då kan den ju inte existera om du inte hört talas om den :O...

eller

[spoiler]Bild[/spoiler]

OnT:

Nej det är ingen plugg. Som några redan varit inne på så sitter pluggar normalt i själva kröken för att strypa avgaspulserna. Vid utblåset på ljuddämparen har avgaserna så lågt flöde att det inte ger någon direkt effekt. Skulle man sätta i en plugg måste den ha ett jäkligt litet hål för att få mottryck, men eftersom hela avgassystemet har så stor volym skulle det bli världens fördröjning innan det blir mottryck i motorn, men då har man övertryck i hela avgassystemet osvosv... Ja det funkar inga bra helt enkelt.

Den är troligtvis bara för att dämpa ljud eller fånga oljerök eller whatever. Kan du ta bort den så gör det, eventuellt blir det lite trevligare ljud. Inget polisen kommer bry sig om eller något i alla fall.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Rickards
Elmoped

Inlägg av Rickards »

bensinskalle skrev:

Oh shit då kan den ju inte existera om du inte hört talas om den :O...

eller

[spoiler]Bild[/spoiler]

OnT:

Nej det är ingen plugg. Som några redan varit inne på så sitter pluggar normalt i själva kröken för att strypa avgaspulserna. Vid utblåset på ljuddämparen har avgaserna så lågt flöde att det inte ger någon direkt effekt. Skulle man sätta i en plugg måste den ha ett jäkligt litet hål för att få mottryck, men eftersom hela avgassystemet har så stor volym skulle det bli världens fördröjning innan det blir mottryck i motorn, men då har man övertryck i hela avgassystemet osvosv... Ja det funkar inga bra helt enkelt.

Den är troligtvis bara för att dämpa ljud eller fånga oljerök eller whatever. Kan du ta bort den så gör det, eventuellt blir det lite trevligare ljud. Inget polisen kommer bry sig om eller något i alla fall.
Tack så mycket äntligen fick jag svar på min fråga :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Rickards skrev:
saile96 skrev:
Rickards skrev: Det är ett stort orginal rör
Bild

där har du en 4t :lol:
Haha va fan tror du inte att jag vet att jag har 2-t eller
Dock inuti den stor ljudämparen så går det ett litet hål som inte är större än det du har. Dom har bara satt över en kåpa överljudämparen för stylingens skull.

Men det du har kan vara en plugg. Ta bort svetsfogarna ta bort det. Kolla. Är det en plugg, ja kör utan. Är det inte det, så sätt tillbaka den? Svårare än så är det inte.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Rieju_Jacob skrev: Då får väl jag ta och säga välkommen till effektrörs-världen
dock är detta ett org rör.
Rickards skrev: Gött o höra någon mogen person :) men tror du det är någon far om jag tar bort den för min moppe låter ändån så jävla mesigt :)
kommer inte att ge nån effekt direkt. är väll i sådana fall att du vill att moppen ska låta mer.
bensinskalle skrev:[Oh shit då kan den ju inte existera om du inte hört talas om den :O...

eller

[spoiler]Bild[/spoiler]

a det va ju precis det ja sa??

[spoiler]Jevla troll e du![/spoiler]
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd

Inlägg av Rieju_Jacob »

potog skrev:
Rieju_Jacob skrev: Då får väl jag ta och säga välkommen till effektrörs-världen
dock är detta ett org rör.
Rickards skrev: Gött o höra någon mogen person :) men tror du det är någon far om jag tar bort den för min moppe låter ändån så jävla mesigt :)
kommer inte att ge nån effekt direkt. är väll i sådana fall att du vill att moppen ska låta mer.
bensinskalle skrev:[Oh shit då kan den ju inte existera om du inte hört talas om den :O...

eller

[spoiler]Bild[/spoiler]

a det va ju precis det ja sa??

[spoiler]Jevla troll e du![/spoiler]
Uppenbarligen fatta de va jag mena iaf ;)
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Här på TSR så är logiken på topp…

Kolla mitt Rieju-projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42936

Säljer mina longboardtruckar, PMa om du är intresserad
Bild
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

om du tar bort den där, då är det väll samma som om du skulle ta bort den här..?
Bild
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

nej det där är väll ingen DB eller sound killer? det är ju bara för att rikta bort avgaserna :P
Quattro lyfe
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

FreZz skrev:nej det där är väll ingen DB eller sound killer? det är ju bara för att rikta bort avgaserna :P
ahaa, men hur som helst ger det ingen effekt :)
Lådbilsprojekt! NYSTART in och lägg en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=41350
Skriv svar