yamaha dt50r

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Mårten Odlöw
Elmoped

yamaha dt50r

Inlägg av Mårten Odlöw »

tja jag funderar på en Yamaha dt50r 2006.
tänkte fråga om någon vet något om dom.
e dom bra?
lätta å trimma ?
osv.
berätta det dåliga och det bra med dom.

tack på förhand.
ngn
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

har en dt50x 2006 själv :)
så här har du lite info om den :)

dt50 2006 är sista året som inte är cdi strypt.

dom är enkel att dra pluggen på den sitter i delningen.

urpluggat gick min 75 kmh uppmätt med riktig gps och bil

dom är förjävlig att mecka med då du måste plocka bort mycket för att komma åt någonting.

min går jävligt bra med urpluggat rör och SCR corse chrome

är det en dt50r eller dt50rsm / dt50x modelen?

och offtopic ändra din rubrik till något bättre som sammanfattar vad tråden handlar om
Quattro lyfe
Användarens profilbild
theander
Svårstartad skrothög

Inlägg av theander »

äger själven yamaha dt50x 2004 väldigt bekväma och stabil tycker jag

+lätt att dra pluggen på :) går att göra väldigt snygga, sköna dämpare
som sagt ingen cdi strypning kan varva min till 9900 varv/min med dragen plugg går i ca 75

- jävligt trång mekad då man måste typ plocka av massa för att komma åt
fick montera av hela bak delen på moppen för att ta bort luft boxen o få av förgasaren om man vill göra de enkelt går men cp trångt annars

annars en grym moppe tar kurvor fett gött :D
Senast redigerad av theander den 18 oktober 2012, 19:20, redigerad totalt 1 gånger.
,oppe
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

Theander varför ta bort hela backdelen? du tar ju av tanken för att komma åt förgasren :P
Quattro lyfe
Användarens profilbild
theander
Svårstartad skrothög

Inlägg av theander »

FreZz skrev:Theander varför ta bort hela backdelen? du tar ju av tanken för att komma åt förgasren :P
orka inte plocka av tanken :P men har fått av den utan att ta bort tank o bak del men de är krångligt som du säker vet :) tyckte de va lite smidigare då
,oppe
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

konstig att ny var tvungna att plocka av massa när jag bara behövde vrida förgasarn och sedan skruva av koppen :S

det är en bra moppe den har en AM6 på så inget fel med motorn dock fall du ska byta cylindenr så kommer den ta i kylar fästet när du tar av den så man får böja de XD

den är rätt tung och stabil, så nackdel fall du ska stunta men går ju rätt bra ändå men den är riktigt skön och känns säker i höga hastigheter, sen går alla moppar nästan lika ostrypta och lika lätta att trimma,

tycker du borde åka runt och etsta ett par st olika
T.ex.
beta rr (stunt)
yamaha dt
Derbi
Rieju (billig)
roxon
husqvarna
någon av dem hade jag valt, men de är en smaksak men alla dem har bra kvalite och du kommer inte bli missnöjd, åk och testa flera innan du väljer :)

kan även säga att den tål fan allt misshandla skiten totalt med släggan när den inte starta och blev inget skillnad och man såg knappt något XD
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
theander
Svårstartad skrothög

Inlägg av theander »

david96 skrev:konstig att ny var tvungna att plocka av massa när jag bara behövde vrida förgasarn och sedan skruva av koppen :S

det är en bra moppe den har en AM6 på så inget fel med motorn dock fall du ska byta cylindenr så kommer den ta i kylar fästet när du tar av den så man får böja de XD

den är rätt tung och stabil, så nackdel fall du ska stunta men går ju rätt bra ändå men den är riktigt skön och känns säker i höga hastigheter, sen går alla moppar nästan lika ostrypta och lika lätta att trimma,

tycker du borde åka runt och etsta ett par st olika
T.ex.
beta rr (stunt)
yamaha dt
Derbi
Rieju (billig)
roxon
husqvarna
någon av dem hade jag valt, men de är en smaksak men alla dem har bra kvalite och du kommer inte bli missnöjd, åk och testa flera innan du väljer :)
om man ska byta cylinder kan man lika bra plocka av motorn :P väldigt trångt
har nyss gjort de på min mycket smidigare enligt mig men allt går om man vill :) här har han en bild av vad ja plocka bort när ja skulle fixa ny kolv o cylinder. allt kanske inte va nödvändigt men lite andrar delar sak få sig lite färg o så :) o en bild på hur trångt det typ är kanske inte syns så bra men två bilder kan väl inte skada Bild

Bild
,oppe
Mårten Odlöw
Elmoped

Inlägg av Mårten Odlöw »

tack så jättemycket för alla bra svar. :D
ngn
Skriv svar