Rieju MRX 06, huvudmunstycke storlek 85 för litet??

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
KarlssonPoTaket
Elmoped

Rieju MRX 06, huvudmunstycke storlek 85 för litet??

Inlägg av KarlssonPoTaket »

Tjena!

För ett tag sedan köpte jag min Rieju MRX begagnad med dragen plugg. Men igår så upptäckte jag (när jag tänkte byta huvudmunstycke) att den tidigare ägaren hade också bytt munstycke till storlek 98. Så okunnig som jag är bytte jag till en större, en 102:a. Jag körde med den i resten av dagen till soppan tog slut. Jag hade tankat precis innan jag bytte. Med mitt tidigare munstycke drog också oerhört mycke, så det var ingen större förvåning :roll: Men nu när jag bytte till storlek 85 så vägrar den ens varva, motorn bara stängs av? Från vad jag har läst är för att det är för litet. Men orginal är ju 75? Man ska ju BÖRJA med tio storlekar större? Och varför i helvete tar min 7 liters tank slut efter 3 MIL?!?

Need help! :( [/list]
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

vf gjorde du två trådar ?
den läcker någonstans, vf inte bara ha kvar 98 fall den gick bra ?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
KarlssonPoTaket
Elmoped

david96 skrev:vf gjorde du två trådar ?
Oj, my bad :/ Kör från iPhone så det laggar som fan! Anledningen varför jag inte bytte till lägre än 98 är för att den drar VÄLDIGT mycket. Ca 2,1 liter milen om inte mer! Och så åker den bara i max 70, tycker det är lågt för en AM6:a väl?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

KarlssonPoTaket skrev:
Oj, my bad :/ Kör från iPhone så det laggar som fan! Anledningen varför jag inte bytte till lägre än 98 är för att den drar VÄLDIGT mycket. Ca 2,1 liter milen om inte mer! Och så åker den bara i max 70, tycker det är lågt för en AM6:a väl?
testa att byta ner till 90 sen går den bra då ? om den bööar gå upp om den blöddrar gå ner och den kan omöjligt dra de milen fall den inte läcker
KarlssonPoTaket
Elmoped

david96 skrev:
KarlssonPoTaket skrev:
testa att byta ner till 90 sen går den bra då ? om den bööar gå upp om den blöddrar gå ner och den kan omöjligt dra de milen fall den inte läcker
Tack <3 Men vad menar du om den blöddrar? :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

KarlssonPoTaket skrev:
david96 skrev:
KarlssonPoTaket skrev: Oj, my bad :/ Kör från iPhone så det laggar som fan! Anledningen varför jag inte bytte till lägre än 98 är för att den drar VÄLDIGT mycket. Ca 2,1 liter milen om inte mer! Och så åker den bara i max 70, tycker det är lågt för en AM6:a väl?
Tack <3 Men vad menar du om den blöddrar? :)
asså fall den hackar så är de för litet munstycke och fall den fyrtaktar/blöddrar så är de för stort munstycke, men den måste läcka någonstans för dra så mycket
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped

Inlägg av -Filip »

Har en rrx - 06 Med dragen plugg , har 100 munstycke och den går perfekt med det :>
AeroxAbbe
Elmoped

Inlägg av AeroxAbbe »

Körde som du med men hade 88 munstycke i och gick 70 med org drev och gasres på ettan men skiten drog 1.4 l milen haha drar 0.3 org annars
KarlssonPoTaket
Elmoped

-Filip skrev:Har en rrx - 06 Med dragen plugg , har 100 munstycke och den går perfekt med det :>
Vad är toppfarten? Och drar den mycket? :/
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

AeroxAbbe skrev:Körde som du med men hade 88 munstycke i och gick 70 med org drev och gasres på ettan men skiten drog 1.4 l milen haha drar 0.3 org annars
Gasres?????
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

då jag köpte min var det 102 i, för stort, har nu 98, för stort. ska köpa 75, 80, 85 och 90 så jag får testa mig fram. min kompis köpte en mrxoch den hade 85
KarlssonPoTaket
Elmoped

NOName? skrev:då jag köpte min var det 102 i, för stort, har nu 98, för stort. ska köpa 75, 80, 85 och 90 så jag får testa mig fram. min kompis köpte en mrxoch den hade 85
Nu har jag ett ytterligare problem :/ Nu har jag rört mig uppåt från 85 till 98 igen, som den var från början när jag köpte den, fast den vägrar starta. Har sprutat startgas som fan, chokat, och försökt att rulla igång den men utan någon som helst lycka. Några råd?
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

KarlssonPoTaket skrev:
NOName? skrev:då jag köpte min var det 102 i, för stort, har nu 98, för stort. ska köpa 75, 80, 85 och 90 så jag får testa mig fram. min kompis köpte en mrxoch den hade 85
Nu har jag ett ytterligare problem :/ Nu har jag rört mig uppåt från 85 till 98 igen, som den var från början när jag köpte den, fast den vägrar starta. Har sprutat startgas som fan, chokat, och försökt att rulla igång den men utan någon som helst lycka. Några råd?
har den gnista?
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

KarlssonPoTaket skrev:
du kan ha fått in skit när du bytte munstycket, hände för mig en gång, testa rengöra den. men kolla gnista först
KarlssonPoTaket
Elmoped

NOName? skrev:
KarlssonPoTaket skrev:
du kan ha fått in skit när du bytte munstycket, hände för mig en gång, testa rengöra den. men kolla gnista först
Oh shit. Det är väl tändstiftet som sitter precis under bensintanken? Jag rykte av grejen som satt på rätt så våldsamt :shock: Kan vara det, men hur kollar man gnistan? Lite noobig fråga kanske..
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

KarlssonPoTaket skrev:
NOName? skrev:
KarlssonPoTaket skrev: Nu har jag ett ytterligare problem :/ Nu har jag rört mig uppåt från 85 till 98 igen, som den var från början när jag köpte den, fast den vägrar starta. Har sprutat startgas som fan, chokat, och försökt att rulla igång den men utan någon som helst lycka. Några råd?
Oh shit. Det är väl tändstiftet som sitter precis under bensintanken? Jag rykte av grejen som satt på rätt så våldsamt :shock: Kan vara det, men hur kollar man gnistan? Lite noobig fråga kanske..
alla har vi varit nybörjare någongång. säk här på forumet så finns det guider hur du kollar gnistan. tändstiftet sitter på cylindret, ja, under bensintanken.
KarlssonPoTaket
Elmoped

NOName? skrev:
KarlssonPoTaket skrev:
NOName? skrev: du kan ha fått in skit när du bytte munstycket, hände för mig en gång, testa rengöra den. men kolla gnista först
alla har vi varit nybörjare någongång. säk här på forumet så finns det guider hur du kollar gnistan. tändstiftet sitter på cylindret, ja, under bensintanken.
Tack så mycket! Nu har jag skruvat upp tändstiftet så den hänger från en sladd/slang. Ska jag bara fortsätta kicka då? verkar inte se ngt
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

KarlssonPoTaket skrev:
NOName? skrev:
KarlssonPoTaket skrev: Oh shit. Det är väl tändstiftet som sitter precis under bensintanken? Jag rykte av grejen som satt på rätt så våldsamt :shock: Kan vara det, men hur kollar man gnistan? Lite noobig fråga kanske..
Tack så mycket! Nu har jag skruvat upp tändstiftet så den hänger från en sladd/slang. Ska jag bara fortsätta kicka då? verkar inte se ngt
sätt det mot ramen, kicka och se om det gnistar
Skriv svar