hej har en honda mt5 som inte startar tvär dog när jag va ute o körde (soppa torsk) men efter att ha tankat den full så startar den ändå inte får ginsta fick igång den i ca 2 sek sen dog den igen nån som vet vad den kan va för fel ? kan även tillägga att jag haft problem med förgasaren och har bytt till en annan nu men han startar fortfarande inte tacksam för svar!
GreckE skrev:står det att du har gnista elr att du inte har gnista..?
jag förstod det som om han får gnista, Är tändstiftet blött? är den andra förgasaren större eller är den orginal? är det samma munstycke på denna fögg?
GreckE skrev:står det att du har gnista elr att du inte har gnista..?
jag förstod det som om han får gnista, Är tändstiftet blött? är den andra förgasaren större eller är den orginal? är det samma munstycke på denna fögg?
den nya förgasaren är 16mm den gamla va orginal , hmm de skulle jag inte tro i me att den är större
derbisenda95 skrev:en liten uppdatering moppen läcker bensin från flottören och har en blå/vit ginsta på stiftet nån som har tips på vad som kan va fel ?
Min scooter han en blå/vit gnista och den startar galant! får den fram bensin till tändstiftet?
derbisenda95 skrev:en liten uppdatering moppen läcker bensin från flottören och har en blå/vit ginsta på stiftet nån som har tips på vad som kan va fel ?
Min scooter han en blå/vit gnista och den startar galant! får den fram bensin till tändstiftet?
de är de jag är tveksam till men har ju kollat flotören och de va inget fel på den så frågan är varför bensinen inte skulle komma fram
de är de jag är tveksam till men har ju kollat flotören och de va inget fel på den så frågan är varför bensinen inte skulle komma fram
Så har min scooter oxå blivit nu.. det hände efter att jag bytte munstycke i den.. Något kanske sitter fel? ta isär allt och gör rent, sätt tebax allt rätt..
Spruta in startgas i insuget och se om den startar.. då vet du att det är förgasaren det är fel på..
derbisenda95 skrev:han startar med startgas men dör direkt typ ska man kolla membranen ?
har en extra motor ligger sugen?
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip !
säljer min speedfight 2 för 5 500! 5k vid jävligt snabb affär!
inge fel på´n rasslar pga av insatsen i röret annars inga problem!
pm:a mig om du e sugen elr har frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!