Om det är ljuddämparen av avgasröret så är det nog ingen plugg då det inte ger någon märkbar skillnad i slutat av avgasröret.
Pluggen brukar sitta i kröken innan expansionskamaren ibland efter.
Wire booi_:D skrev:Om det är ljuddämparen av avgasröret så är det nog ingen plugg då det inte ger någon märkbar skillnad i slutat av avgasröret.
Ja den sitter i slutet av ljuddämparen men det ser ju fan ut som en plugg
Wire booi_:D skrev:Om det är ljuddämparen av avgasröret så är det nog ingen plugg då det inte ger någon märkbar skillnad i slutat av avgasröret.
Ja den sitter i slutet av ljuddämparen men det ser ju fan ut som en plugg
Jag tror inte det är en plugg, kan vara för att dämpa ljudet då den genomgår en en prövning innan den får användas i trafik, tror det är svensk bilprovning som gör det, då genomgås bl.a. Ljudnivå.
Jag TROR, inte helt säker men tror kraften kommer från expansionskammaren och inte från hålet längst bak där avgaserna pumpas ut.
Och ska han ta bort den kan han lika gärna ta bort hela plattan bakom "pluggen" så det blir ett stort hål, enligt din teori, för då borde den också strypa?
TheGrimReaper skrev:Skulle någon kunna förklara vf det inte skulle vara en plugg....
Tkr det ser ut som en såndär som går inuti ljuddämparen och är full med hål, som man virar avgasull runt. ser dock inte riktigt hur den här bilden är tagen men jag hade iallafall inte tagit väck den.
TheGrimReaper skrev:Skulle någon kunna förklara vf det inte skulle vara en plugg....
Tkr det ser ut som en såndär som går inuti ljuddämparen och är full med hål, som man virar avgasull runt. ser dock inte riktigt hur den här bilden är tagen men jag hade iallafall inte tagit väck den.
Wire booi_:D skrev:Skruva loss där fästet sitter, där ljudämparen går ihop med den andra delen, där satt min plugg iaf. Är du säker på att set är en 2-takts?
Har kolat där och det fins ingen :) haha ja det är min egen moppe o jag vet att det är 2 t
Axel skrev:
Det är ett stort orginal rör
där har du en 4t :lol:
Haha va fan tror du inte att jag vet att jag har 2-t eller
Jag tror inte det är någon sorts plugg. Med tanke på att det ser ut att vara org rör så har den redan tillräckligt med pluggar blir sånt litet hål då man ska kunna dämpa ljudet bättre.
Btw har alldtig hört talas om nån jävla soundkiller varken när man snackar bill moppe eller mc.
Jag tror inte det är någon sorts plugg. Med tanke på att det ser ut att vara org rör så har den redan tillräckligt med pluggar blir sånt litet hål då man ska kunna dämpa ljudet bättre.
Btw har alldtig hört talas om nån jävla soundkiller varken när man snackar bill moppe eller mc.
Då får väl jag ta och säga välkommen till effektrörs-världen
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah