Variator vikter till Aerox 07?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
jons53
Elmoped

Variator vikter till Aerox 07?

Inlägg av jons53 »

Tjenare! Har en Aerox 07:a har allt orginal förutom ett leo vince ZX Handmade, Vill ha mer axx, vilka vikter ska ja då välja?

Tack i förväg!
Mvh Johan!
s6aerox
Elmoped

Inlägg av s6aerox »

Så tunga vikter som möjligt utan att motorn tappar det varv där den ger mest effekt.

Enkelt va? :)
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

blir nog bra med vikter mellan 4,0-4,5gram och hårdare kopplingsfjädrar.

men munstycke har du väll ändå bytt? om inte så är det nog hög tid att du gör det för att unvika att motorn i värsta fall skär ihop. :)
Användarens profilbild
Robbdog
Elmoped

Inlägg av Robbdog »

original o fjädrar.
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Tror det finns 100 sånnahära trådar, Alla med aerox kör ju zx så det är bara att söka lite
jons53
Elmoped

Inlägg av jons53 »

demmuus95 skrev:blir nog bra med vikter mellan 4,0-4,5gram och hårdare kopplingsfjädrar.

men munstycke har du väll ändå bytt? om inte så är det nog hög tid att du gör det för att unvika att motorn i värsta fall skär ihop. :)

Köpte moppen nyss, så tror att det är orginal munstycke! Men vilket borde ja skaffa isf? :D
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

jons53 skrev:
demmuus95 skrev:blir nog bra med vikter mellan 4,0-4,5gram och hårdare kopplingsfjädrar.

Köpte moppen nyss, så tror att det är orginal munstycke! Men vilket borde ja skaffa isf? :D

ca 10 storlekar större än det som sitter i förgasaren nu :)
Användarens profilbild
HugoTolagen
Elmoped

Inlägg av HugoTolagen »

Jag kör ZX med 3,5g - Gula kopplingsfjädrar - 72 munstycke!

Går finfint! :)
s6aerox
Elmoped

Inlägg av s6aerox »

HugoTolagen skrev:Jag kör ZX med 3,5g - Gula kopplingsfjädrar - 72 munstycke!

Kan tänka mig att den låter vass, svarar på gasen bra men den växlar inte upp så det ger den maximala hastighetsökning (acc) som motoreffekten har kapacitet att ge.

Sen är 3.5g även för lätt för att nå max utväxling på variatorn även om du har orginaltryckfjäder.

Prova tyngre vikter så ska du se att det skjutsar på mycket bättre även om den låter tröttare :)
jons53
Elmoped

Inlägg av jons53 »

Va toppar den? :D och vilket märke och vart kan ja köpa en sådan fjäder? :D
Användarens profilbild
HugoTolagen
Elmoped

Inlägg av HugoTolagen »

jons53 skrev:

Den toppar typ 80 - 85. Fjädrarna fick jag med till mitt effektrör så jag vet inte :/
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

HugoTolagen skrev:
jons53 skrev:

Den toppar typ 80 - 85. Fjädrarna fick jag med till mitt effektrör så jag vet inte :/
Inte föratt vara sån men fan heller att den toppar 80 med bara zx, min toppar 84 med 70cc. TS om du vill axx köp en bra koppling!
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
HugoTolagen
Elmoped

Inlägg av HugoTolagen »

tompa221 skrev:
HugoTolagen skrev:
jons53 skrev: Va toppar den? :D och vilket märke och vart kan ja köpa en sådan fjäder? :D

Inte föratt vara sån men fan heller att den toppar 80 med bara zx, min toppar 84 med 70cc. TS om du vill axx köp en bra koppling!
Om den bara toppar 84 med 70cc är den antingen dåligt inställd eller så har du inte rätt matchade delar till den. Min gick 70 uppmätt med GPS med BARA dragen v-ring. Nu med mitt rör körde jag ett race mot en snubbe vars moppe går i runt 90 uppmätt med GPS och jag vann nästan.

Vad har du för delar på moppen? För med 70cc och rätt delar kan man lätt få upp den i 120 km/h
Skriv svar