lysdiodrör till drac 05a??

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
dracrider77
Elmoped

lysdiodrör till drac 05a??

Inlägg av dracrider77 »

tjena, jag undrar om det är möjligt att koppla ett lysdiodrör som detta: http://www.twostroke.se/product.asp?product=12327
till en Rieju Drac Sport Edition 05, denna modell har ju inget batteri.. tacksam för svar! :)
Benny
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

japp det går! Ta strömmen som går till någon lampa :)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

ja

Inlägg av draceN96 »

ja det går som killen ovan säger ta kablarna från en annan lampa klipp av dom och sedan skarva (dra den i två delar, en till lampan och en till dioden, (med både pluss och minus) sen drar du el tejp på det :) lite fult att göra så men funkar helt klart, annars brukar man sätta socker bit eller liknande :)
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
dracrider77
Elmoped

Inlägg av dracrider77 »

okej, men behöver man ''strömtjuvar'' och ett motstånd eller någotsånt? :)
Benny
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Re: ja

draceN96 skrev:ja det går som killen ovan säger ta kablarna från en annan lampa klipp av dom och sedan skarva (dra den i två delar, en till lampan och en till dioden, (med både pluss och minus) sen drar du el tejp på det :) lite fult att göra så men funkar helt klart, annars brukar man sätta socker bit eller liknande :)
Gör inte som killen ovan skriver :P leta upp kabeln som ALTID har + när moppen är på (finns en vid tändningslåset eller sladden som går till bromsljuskontackten) Sedan använder du INTE sockerbitar utan riktiga kabelskor! :wink:

Ps då kommer du behöva en strömbrytare

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
dracrider77
Elmoped

Inlägg av dracrider77 »

okej tack!
Benny
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

dock

Inlägg av draceN96 »

dock kan man ju ta från framlampan också ;) mkt lättare än att pilla på tändningslåstet! ;)
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
GeneraL Ec
Svårstartad skrothög

Re: dock

Inlägg av GeneraL Ec »

draceN96 skrev:dock kan man ju ta från framlampan också ;) mkt lättare än att pilla på tändningslåstet! ;)
varför e de lättare?
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip !

säljer min speedfight 2 för 5 500! 5k vid jävligt snabb affär!
inge fel på´n rasslar pga av insatsen i röret annars inga problem!
pm:a mig om du e sugen elr har frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draceN96 »

går bara pluss och minus till framlampan, till tändningslåset går det massa kablar ;)
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

draceN96 skrev:går bara pluss och minus till framlampan, till tändningslåset går det massa kablar ;)
Men då lyser den bara när lampan är på och det skulle inte jag tycka var roligt men men...

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
GeneraL Ec
Svårstartad skrothög

Inlägg av GeneraL Ec »

draceN96 skrev:går bara pluss och minus till framlampan, till tändningslåset går det massa kablar ;)
då finns de ngt som heter multimeter, så tar de 2 sec att ta reda på vilka de ska va? :P
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip !

säljer min speedfight 2 för 5 500! 5k vid jävligt snabb affär!
inge fel på´n rasslar pga av insatsen i röret annars inga problem!
pm:a mig om du e sugen elr har frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skriv svar