Har haft en Speedfight 2 07ac nu i snart ett år och har blivit dags att trimma. Har beställt ett Yasuni z, munstycken 50-72 Gurtner och en viktsats. Moppen är sedan innan helt original motormässigt och går i ca 52km/h.
Det jag undrar är för det går ut någon slang från avgasröret som går under mopeden till en liten plast låda som sitter under luftburken. Vad ska jag göra med den då jag har trimrör? Ska jag bara plugga slangen med en bult eller ta bort allt?
Den andra frågan är variatorbrickan. Vet att det är ett "lock" på baksidan av variatorn men det jag undrar är , kommer inte vikterna flyga ut då? Känns lite osäkert så vill veta säkert innan jag stryper av. Samt räcker det att jag spänner hårt som f** förhand?
Mvh Carl
Problemet löst, gör 70 men endast dragen mynningsplugg och 10 storlekar större munstycke dock går han aningen fett.
Senast redigerad av Carl1997 den 22 oktober 2012, 16:44, redigerad totalt 1 gånger.
Okej tack! Men har ni någon aning om slangen på röret inte blindröret utan ett litet metallrör till som går från röret och på det kopplas det en gummislang som leder iväg under mopeden och ut på andra sidan till en "plastbox".
de e bara dra ur slangen och låta den hänga! fattar inte vad du menar med "boxen" du behöver inte plugga igen den elr ngt, oroa dig inte
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip !
säljer min speedfight 2 för 5 500! 5k vid jävligt snabb affär!
inge fel på´n rasslar pga av insatsen i röret annars inga problem!
pm:a mig om du e sugen elr har frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har nog sett fel. Men tror du att det går att spärra remskivan med typ en skiftnyckel och sen spänna för hand? Samt är det ett måste att dra luftburkspluggen då det inte ger någon märkbar effekt?
Slangen från avgasröret går till en egr-ventil. Plugga bara igen den slangen.
Det är inget måste att dra luftpluggen. Drar du den + att byter upp några storlekar i munstycke kommer du knappt att märka det, den kommer att bli aningen starkare då den får mer blandning.
Carl1997 skrev:Någon säger att jag ska plugga någon inte, så vad ska jag göra?
Det är som sagt en Speedfight 2 07 AC.
jag slet bara ur den, funkar skitbra
Haha okej! Får man fråga vilket rör du har om något? Jag hade tänkt köra på ca 7g vikter och dragen bricka men går det bra att spänna variatormuttern förhand utan mutterknackare då?
Carl1997 skrev:Haha okej! Får man fråga vilket rör du har om något? Jag hade tänkt köra på ca 7g vikter och dragen bricka men går det bra att spänna variatormuttern förhand utan mutterknackare då?
Zx-R rör nej du ska dra ordentligt!!
Dock har jag inte möjlighet till en mutterknack. Men om jag låser startkransen och drar ordentligt, har gjort det en gång innan och det har hållt i 90mil och aldrig låtit konstigt eller krånglat.
Carl1997 skrev:Dock har jag inte möjlighet till en mutterknack. Men om jag låser startkransen och drar ordentligt, har gjort det en gång innan och det har hållt i 90mil och aldrig låtit konstigt eller krånglat.
de e ju du som ska va nöjd :p