Har bara gianelli 2 t på min Rieju rrx och hade tänkt mig att få den att gå bra med orginalcyllen på så vad rekomenderas innom 50cc??
Ska man ha nya membran annan fögg ??
Länka gärna sakerna ni rekomenderar

kjelle skrev:Är du utrustad med penis kommer du att göra det.moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Jaja men jag vill änd ha 50ccTuZx skrev:2t röret funkar fint fint.hade inte köpt ny förgasare eftersom du kör på 50cc.ingen jätte stor skilland på effeckt på tex 50cc sport/racing.
vill du ha effeckt köpt 70cc
kjelle skrev:Är du utrustad med penis kommer du att göra det.moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Varför vill du ha 50cc? Eftersom du är ute efter effekt så skaffa 70cc?Niklas Berntsson skrev:Jaja men jag vill änd ha 50ccTuZx skrev:2t röret funkar fint fint.hade inte köpt ny förgasare eftersom du kör på 50cc.ingen jätte stor skilland på effeckt på tex 50cc sport/racing.
vill du ha effeckt köpt 70cc
ROBBAN_Derbi skrev:det kan skita sig elr inte ^^ och ge midnre effekt annars kan de rätt mycket, men först bör han kolla vad durationerna ligger på original och matcha dem mot röretvicke1112 skrev:Ta loss cylindern. slipa upp avgasporten och kanske en annan förgasare. då ska du se på grejer[/quote
Hur mycket effektskillnad ger det?
Tror inte det är bara o slipa som du skriver
dock inte bara slipa och jävligt trångt så en dremmel är jävligt bra att ha
Visst?? D kan du inte ha haft 50 cc på aeroxen dåvicke1112 skrev:Mätning blir det! Och helst en "humla" till kompresson och frässtift. blir det rätt så ger det rätt mkt. De jag slipat går bra. min sr50 ditech gör just nu 90 på raka. men då är ecu'n strypt. Och aeroxen jag fixa förra veckan gör 85 med originalrör och 2,5 mm sliten variatorrem. rappa som satan med. så lyckas du blir det bra
även om du fick upp cylindern till varvtalet hade original röret inte hängt med någonstans och strypt ner de i vilket fall som helst så tror inte på de du, men visa med en laser och vilka durationer du hade så kan jag väl ändra migvicke1112 skrev:Mätning blir det! Och helst en "humla" till kompresson och frässtift. blir det rätt så ger det rätt mkt. De jag slipat går bra. min sr50 ditech gör just nu 90 på raka. men då är ecu'n strypt. Och aeroxen jag fixa förra veckan gör 85 med originalrör och 2,5 mm sliten variatorrem. rappa som satan med. så lyckas du blir det bra
jo. Portade den så mkt jag våga och jacka kolven. 85 på mätaren kanske 75 på riktigt.Niklas Berntsson skrev:Visst?? D kan du inte ha haft 50 cc på aeroxen dåvicke1112 skrev:Mätning blir det! Och helst en "humla" till kompresson och frässtift. blir det rätt så ger det rätt mkt. De jag slipat går bra. min sr50 ditech gör just nu 90 på raka. men då är ecu'n strypt. Och aeroxen jag fixa förra veckan gör 85 med originalrör och 2,5 mm sliten variatorrem. rappa som satan med. så lyckas du blir det bra