Trim till Rieju rrx

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Trim till Rieju rrx

Inlägg av Börniee »

Tjääna tsr :)

Har bara gianelli 2 t på min Rieju rrx och hade tänkt mig att få den att gå bra med orginalcyllen på så vad rekomenderas innom 50cc??
Ska man ha nya membran annan fögg ??
Länka gärna sakerna ni rekomenderar :)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

2t röret funkar fint fint.hade inte köpt ny förgasare eftersom du kör på 50cc.ingen jätte stor skilland på effeckt på tex 50cc sport/racing.

vill du ha effeckt köpt 70cc ;)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

TuZx skrev:2t röret funkar fint fint.hade inte köpt ny förgasare eftersom du kör på 50cc.ingen jätte stor skilland på effeckt på tex 50cc sport/racing.

Jaja men jag vill änd ha 50cc ;)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Niklas Berntsson skrev:
TuZx skrev:2t röret funkar fint fint.hade inte köpt ny förgasare eftersom du kör på 50cc.ingen jätte stor skilland på effeckt på tex 50cc sport/racing.

Jaja men jag vill änd ha 50cc ;)
Varför vill du ha 50cc? Eftersom du är ute efter effekt så skaffa 70cc?
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

Ta loss cylindern. slipa upp avgasporten och kanske en annan förgasare. då ska du se på grejer ;)
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

[quote="vicke1112"]Ta loss cylindern. slipa upp avgasporten och kanske en annan förgasare. då ska du se på grejer ;)[/quote

Hur mycket effektskillnad ger det?

Tror inte det är bara o slipa som du skriver :lol:
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
solnapojk
Elmoped

Inlägg av solnapojk »

ROBBAN_Derbi skrev:
vicke1112 skrev:Ta loss cylindern. slipa upp avgasporten och kanske en annan förgasare. då ska du se på grejer ;)[/quote

Hur mycket effektskillnad ger det?

Tror inte det är bara o slipa som du skriver :lol:
det kan skita sig elr inte ^^ och ge midnre effekt annars kan de rätt mycket, men först bör han kolla vad durationerna ligger på original och matcha dem mot röret

dock inte bara slipa och jävligt trångt så en dremmel är jävligt bra att ha :)
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

Mätning blir det! Och helst en "humla" till kompresson och frässtift. blir det rätt så ger det rätt mkt. De jag slipat går bra. min sr50 ditech gör just nu 90 på raka. men då är ecu'n strypt. Och aeroxen jag fixa förra veckan gör 85 med originalrör och 2,5 mm sliten variatorrem. rappa som satan med. så lyckas du blir det bra

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

vicke1112 skrev:Mätning blir det! Och helst en "humla" till kompresson och frässtift. blir det rätt så ger det rätt mkt. De jag slipat går bra. min sr50 ditech gör just nu 90 på raka. men då är ecu'n strypt. Och aeroxen jag fixa förra veckan gör 85 med originalrör och 2,5 mm sliten variatorrem. rappa som satan med. så lyckas du blir det bra
Visst?? D kan du inte ha haft 50 cc på aeroxen då
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Men lilla niklas, ska du trimma moppen mer, då blir inte mamma och pappa glada :) Kom o drick pilsner till helgen istället xD
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
solnapojk
Elmoped

Inlägg av solnapojk »

vicke1112 skrev:Mätning blir det! Och helst en "humla" till kompresson och frässtift. blir det rätt så ger det rätt mkt. De jag slipat går bra. min sr50 ditech gör just nu 90 på raka. men då är ecu'n strypt. Och aeroxen jag fixa förra veckan gör 85 med originalrör och 2,5 mm sliten variatorrem. rappa som satan med. så lyckas du blir det bra
även om du fick upp cylindern till varvtalet hade original röret inte hängt med någonstans och strypt ner de i vilket fall som helst så tror inte på de du, men visa med en laser och vilka durationer du hade så kan jag väl ändra mig :)

ont du bör kunna bredda porten en hel del iallfall sen höja bör du nog ändå inte göra allt för mycket då gianelle 2t inte är precis jätte högvarvlig men lite går säkert :) sen kan du ju fixa till boosten/spolarna :)
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

Niklas Berntsson skrev:
Visst?? D kan du inte ha haft 50 cc på aeroxen då
jo. Portade den så mkt jag våga och jacka kolven. 85 på mätaren kanske 75 på riktigt.

Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

Glömde säga. alla strypningar borta och röret på aeroxen var öppnat och rensat. var den gammla modelen av röret sk mödarsnigeln ;)

Skriv svar