Beta RR - 07 (940 mil/50 mil trimmad) hur mår den?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Nikemaan
Elmoped

Beta RR - 07 (940 mil/50 mil trimmad) hur mår den?

Inlägg av Nikemaan »

Tja, kollar runt lite på betor och har hittat en jag tycker om.

Det är en -07a enduro modell.. Som har gått 940 mil var av 50 mil trimmad (urpluggat)..

Hur mår den motormässigt? Behövs service osv, har inte varit någon innan..

Tack på förhand!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Den har med största sannolikhet gått mer än 50 mil trimmad!
tror dock inte de är någon jättefara! Lyssna efter missljud osv!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

aldrig en service på 940 mil? jag skulle byta tänd stift göra rent förgasaren och ta en titt på packningarna i cylindern
Quattro lyfe
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Lär var rätt fräsch endå, men byt växellåds olja och kolla hur kolven ser ut (bör bytas vid ca. 1000mil).
Helt Räser
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Inlägg av EliiasH »

Egentligen så är det nästan bara skitsnack att man ska byta kolven vid 1000mil. Dom nya mopederna går 1000mil orginal/urpluggad hur lätt som hellst. Min moped (gilera rcr) har gått ~3450 och den har gått med samma kolv som från fabrik (vet det för den har gått i familjen) tills för ca 30mil sedan då jag hörde ett mystiskt knackande från motorn så tog av cylindern och det var nållagret som var slut och hade svarvat ner sig lite i kolvbulten så det var ett glapp där. Då bytte jag kolven bara för att jag ändå var isär med den, men gamla kolven såg ut som om att den var i nyskick likaså kolvringarna och cylindern (inga glapp i veven eller ramlagrena heller). Då har den ändå gått dom 2000 första milen urpluggad och resten med trimrör och den är ganska hårt körd utav mig och jag har kört dom senaste 1500milen. Hör efter missljud från motorn och se så växlarna funkar så är det nog lugnt. Byt även olja och tändstift när du får hem den för det är aldrig fel att göra det :) Du behöver inte titta på motorn annars så länge den har bra komp och allt annat funkar fint.
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

min har gått över 800mil trimmat.i min ägo har jag aldrig lämnat in moppen på service för det är billigare om man gör det själv ;) byt tändstift,motor olja,kolla även på kolv osv^^
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

EliiasH skrev:Egentligen så är det nästan bara skitsnack att man ska byta kolven vid 1000mil. Dom nya mopederna går 1000mil orginal/urpluggad hur lätt som hellst. Min moped (gilera rcr) har gått ~3450 och den har gått med samma kolv som från fabrik (vet det för den har gått i familjen) tills för ca 30mil sedan då jag hörde ett mystiskt knackande från motorn så tog av cylindern och det var nållagret som var slut och hade svarvat ner sig lite i kolvbulten så det var ett glapp där. Då bytte jag kolven bara för att jag ändå var isär med den, men gamla kolven såg ut som om att den var i nyskick likaså kolvringarna och cylindern (inga glapp i veven eller ramlagrena heller). Då har den ändå gått dom 2000 första milen urpluggad och resten med trimrör och den är ganska hårt körd utav mig och jag har kört dom senaste 1500milen. Hör efter missljud från motorn och se så växlarna funkar så är det nog lugnt. Byt även olja och tändstift när du får hem den för det är aldrig fel att göra det :) Du behöver inte titta på motorn annars så länge den har bra komp och allt annat funkar fint.
Har du kört 3400 mil med moppen? o.o Kör du 1000mil sesongen eller? :O
Helt Räser
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

AndreWidestedt skrev:
EliiasH skrev:Egentligen så är det nästan bara skitsnack att man ska byta kolven vid 1000mil. Dom nya mopederna går 1000mil orginal/urpluggad hur lätt som hellst. Min moped (gilera rcr) har gått ~3450 och den har gått med samma kolv som från fabrik (vet det för den har gått i familjen) tills för ca 30mil sedan då jag hörde ett mystiskt knackande från motorn så tog av cylindern och det var nållagret som var slut och hade svarvat ner sig lite i kolvbulten så det var ett glapp där. Då bytte jag kolven bara för att jag ändå var isär med den, men gamla kolven såg ut som om att den var i nyskick likaså kolvringarna och cylindern (inga glapp i veven eller ramlagrena heller). Då har den ändå gått dom 2000 första milen urpluggad och resten med trimrör och den är ganska hårt körd utav mig och jag har kört dom senaste 1500milen. Hör efter missljud från motorn och se så växlarna funkar så är det nog lugnt. Byt även olja och tändstift när du får hem den för det är aldrig fel att göra det :) Du behöver inte titta på motorn annars så länge den har bra komp och allt annat funkar fint.
haha har kört snart 400 mil på 1,5 år :P
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Inlägg av EliiasH »

TuZx skrev:
AndreWidestedt skrev:
haha har kört snart 400 mil på 1,5 år :P
har kört 1500mil på snart 2 sesonger sen har min bror och min kusin kört ca 1000mil var på 3sesonger var ;-)
Skriv svar