Polarens Rieju MRX Problem

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
fille966
Elmoped
Kontakt:

Polarens Rieju MRX Problem

Inlägg av fille966 »

Tjena nu har en polare till mig skaffat en Rieju MRX 06 som går riktigt fint original (toppar 70). Och vi fick med något slags effekt rör som tydligen skulle passa rakt på mopeden (vilket det gjorde) men det fungerade inte så bra. Det var något slags twin-pipe rör har ingen aning om vad det heter men iaf.

Så den fungerar bra i tomgång och låter mycket fint, men sedan när man börjar åka på högre varv över tvåans växel så dör den om man ger den för mycket gas. Jag är inte en direkt expert på motorer så jag har inte en aning om varför detta händer, vi har testat att byta tändstift till ett tändstift anpassade till trimmade motorer men det blev ingen skillnad...

Har någon något svar på detta är jag evigt tacksam, lägger upp en bild på den också!

[spoiler]Bild[/spoiler]
Någon som har en Derbi motor till salu?
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

Vill bara säga grattis till grym glädjemätare som ni får upp i 70 orginal.

Det ni behöver göra är att byta upp er i munstycke, allt som påverkar motorns effekt behöver mer bensin. Köp en munstyckessats och testa er fram! :D
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

juckeyy skrev:Vill bara säga grattis till grym glädjemätare som ni får upp i 70 orginal.

Det ni behöver göra är att byta upp er i munstycke, allt som påverkar motorns effekt behöver mer bensin. Köp en munstyckessats och testa er fram! :D

haha tänkte säga exakt samma om mätarn ;)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
fille966
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av fille966 »

juckeyy skrev:Vill bara säga grattis till grym glädjemätare som ni får upp i 70 orginal.

HAHA, ja du kanske har rätt om mätaren du, känns inte som 70, men har inte någon mätare på min egna så jag vetefan :D

Okej men vad brukar priset på det ligga? :o
Någon som har en Derbi motor till salu?
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

fille966 skrev:

HAHA, ja du kanske har rätt om mätaren du, känns inte som 70, men har inte någon mätare på min egna så jag vetefan :D

Okej men vad brukar priset på det ligga? :o
150kr för 10 munstycken (ska räcka)
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1640

Dom där ska passa
Helt Räser
Skriv svar