Tjenare, nu är det så att jag har bestämt mig för att köpa ett stage 6 pro replica. Och det jag undrar är om någon har en aning vad jag ska ha för vikter, kopplingsfjädrar och om någon har en aning på ett ungefär vilket munstycke jag ska ha till min Aerox R -08
Jag skulle ha kört på 4.0 gramsvikter,
Ta något hårdare kopplingsfjädrar
Gå upp cirka 5-6 storlekar i munstycke!
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
köp inte ett stage6, om du inte har nåt annat trim så köp ett gianelli eller laser, elller nåt annat lågvarvigt. byt till spändaste kopplingfjädrarna 3.5-4.5 vikter och eventuellt byta tryckfjäder!
Robbdog skrev:köp inte ett stage6, om du inte har nåt annat trim så köp ett gianelli eller laser, elller nåt annat lågvarvigt. byt till spändaste kopplingfjädrarna 3.5-4.5 vikter och eventuellt byta tryckfjäder!
Arkstar skrev:Jag skulle ha kört på 4.0 gramsvikter,
Ta något hårdare kopplingsfjädrar
Gå upp cirka 5-6 storlekar i munstycke!
Okej, skulle du kunna linka någon munstyckessats för mig? för jag vet inte vad jag ska ha
vad har du förgasare samt munstycke just nu?
Dellorto eller Gurtner? Gänga? 5 eller 6mm ?
Köp Stage 6 riktigt bra effekt i det !
Eller köper du laser xpro!
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Arkstar skrev:Jag skulle ha kört på 4.0 gramsvikter,
Ta något hårdare kopplingsfjädrar
Gå upp cirka 5-6 storlekar i munstycke!
Okej, skulle du kunna linka någon munstyckessats för mig? för jag vet inte vad jag ska ha
vad har du förgasare samt munstycke just nu?
Dellorto eller Gurtner? Gänga? 5 eller 6mm ?
Köp Stage 6 riktigt bra effekt i det !
Eller köper du laser xpro!
Ja det är det jag inte vet, om jag har dellorto eller gurtner. Jag tror gurtner och 6mm. Har för mig att jag läste på nåt forum att en med samma årsmodell på aerox undrade, tror det var gurtner med 6mm
Edit: allt original + dragen v ring
Det finns inte mycket munstycken till Gurtner men du kan vända Stage 6 munstyckerna men då måste du slipa av lite..
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Aerox originalfögg är gurtner py-12mm. Du ska ha dessa mustycken: http://www.twostroke.se/product.asp?product=12352
Jag bytte till dellorto 17,5mm för att jag skaffade 70cc osv. Men också för att munstycken är så svinigt dyra till gurtner förgasaren och jag hittar ingen sats.
Du kan köpa 11 munstycken för samma pris som en dellorto 17,5mm förgasare :s
AntonB skrev:Aerox originalfögg är gurtner py-12mm. Du ska ha dessa mustycken: http://www.twostroke.se/product.asp?product=12352
Jag bytte till dellorto 17,5mm för att jag skaffade 70cc osv. Men också för att munstycken är så svinigt dyra till gurtner förgasaren och jag hittar ingen sats.
Du kan köpa 11 munstycken för samma pris som en dellorto 17,5mm förgasare :s
Robbdog skrev:köp inte ett stage6, om du inte har nåt annat trim så köp ett gianelli eller laser, elller nåt annat lågvarvigt. byt till spändaste kopplingfjädrarna 3.5-4.5 vikter och eventuellt byta tryckfjäder!
Arkstar skrev:Det finns inte mycket munstycken till Gurtner men du kan vända Stage 6 munstyckerna men då måste du slipa av lite..
Det verkar som att alla som köper ett stage6 pro replica har problem med det.. Bara man söker på det på google får man ju upp problem med pro replica :S hade du problem när du köpte ditt? Och måste jag verkligen byta munstycke? Min kompis som kan mycket om moppar har ett zx på sin aerox, och han har original förgasare och orginal munstycke. Och den har varit så sen han köpte moppen för över ett halv år sedan.
Arkstar skrev:Det finns inte mycket munstycken till Gurtner men du kan vända Stage 6 munstyckerna men då måste du slipa av lite..
Det verkar som att alla som köper ett stage6 pro replica har problem med det.. Bara man söker på det på google får man ju upp problem med pro replica :S hade du problem när du köpte ditt? Och måste jag verkligen byta munstycke? Min kompis som kan mycket om moppar har ett zx på sin aerox, och han har original förgasare och orginal munstycke. Och den har varit så sen han köpte moppen för över ett halv år sedan.
då kan han antagligen inte ett skit och är totalt efter-.- alltid byta munstycke när du ändrar effekten, jag skulle kört på doppler sr3 men stag 6 ska va helt ok:) och zx är de klassiga ''p12 ''rör
Arkstar skrev:Det finns inte mycket munstycken till Gurtner men du kan vända Stage 6 munstyckerna men då måste du slipa av lite..
Det verkar som att alla som köper ett stage6 pro replica har problem med det.. Bara man söker på det på google får man ju upp problem med pro replica :S hade du problem när du köpte ditt? Och måste jag verkligen byta munstycke? Min kompis som kan mycket om moppar har ett zx på sin aerox, och han har original förgasare och orginal munstycke. Och den har varit så sen han köpte moppen för över ett halv år sedan.
Dem som påstår att det är svårt att ställa in moppen med det röret är kassa! Jag ställde in moppen på 1 timme. Gick som ett skott efter det. Och Ja du behöver byta munstycke, du kanske behöver gå upp 6 eller mer.
Arkstar skrev:Det finns inte mycket munstycken till Gurtner men du kan vända Stage 6 munstyckerna men då måste du slipa av lite..
Det verkar som att alla som köper ett stage6 pro replica har problem med det.. Bara man söker på det på google får man ju upp problem med pro replica :S hade du problem när du köpte ditt? Och måste jag verkligen byta munstycke? Min kompis som kan mycket om moppar har ett zx på sin aerox, och han har original förgasare och orginal munstycke. Och den har varit så sen han köpte moppen för över ett halv år sedan.
Dem som påstår att det är svårt att ställa in moppen med det röret är kassa! Jag ställde in moppen på 1 timme. Gick som ett skott efter det. Och Ja du behöver byta munstycke, du kanske behöver gå upp 6 eller mer.
Vad bytte du för nåt då? Jag lär väl byta munstycken då, jag har 4.0 och 4.3 grams vikter hemma. Tror du det duger att bara byta munstycke och vikter? Kan dock ingenting om att byta munstycke.
Arkstar skrev:Det finns inte mycket munstycken till Gurtner men du kan vända Stage 6 munstyckerna men då måste du slipa av lite..
Det verkar som att alla som köper ett stage6 pro replica har problem med det.. Bara man söker på det på google får man ju upp problem med pro replica :S hade du problem när du köpte ditt? Och måste jag verkligen byta munstycke? Min kompis som kan mycket om moppar har ett zx på sin aerox, och han har original förgasare och orginal munstycke. Och den har varit så sen han köpte moppen för över ett halv år sedan.
har själv aldrig haft problem med mitt Pro Replica ! Har inte ångrat ett öre när jag köpte det röret!
Men munstycke måste du byta ifall du pluggar ur röret 5-6 storlekar större än det du har nu
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Arkstar skrev:
Gå upp cirka 5-6 storlekar i munstycke!
Nej nu har du fel! Bara byte av rör är 7-13
Wat? jag bytte 5-6 storlekar uppåt och den gick prima
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Axelito skrev:
Det verkar som att alla som köper ett stage6 pro replica har problem med det.. Bara man söker på det på google får man ju upp problem med pro replica :S hade du problem när du köpte ditt? Och måste jag verkligen byta munstycke? Min kompis som kan mycket om moppar har ett zx på sin aerox, och han har original förgasare och orginal munstycke. Och den har varit så sen han köpte moppen för över ett halv år sedan.
Dem som påstår att det är svårt att ställa in moppen med det röret är kassa! Jag ställde in moppen på 1 timme. Gick som ett skott efter det. Och Ja du behöver byta munstycke, du kanske behöver gå upp 6 eller mer.
Vad bytte du för nåt då? Jag lär väl byta munstycken då, jag har 4.0 och 4.3 grams vikter hemma. Tror du det duger att bara byta munstycke och vikter? Kan dock ingenting om att byta munstycke.
Dem vikterna funkar prima, men om du inte byter kopplings fjädrar så kommer effektkurvan komma vid typ 15 km/h. Man vill ju att kopplingen greppar precis när effekten kommer och då uppnår du bästa möjliga acceleration. Som sagt beställ polinis gula racing kopplingsfjädrar!
Arkstar skrev:
Gå upp cirka 5-6 storlekar i munstycke!
Nej nu har du fel! Bara byte av rör är 7-13
Vad borde jag köpa då? 62 original , så kanske runt 70? Finns det någon guide om att byta munstycke på aerox?
runt 70 -72blir la bra!
Det är jätte lätt o byta munstycke! tar typ 1-2minuter
Du tar av luftfiltret, skruvar loss "koppen" eller va den heter skruva loss det mittersta (huvudmunstycket) och i med de nya skriva tillbaks allting , på med filtret ut o test kör !
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
TheGrimReaper skrev:
Nej nu har du fel! Bara byte av rör är 7-13
Vad borde jag köpa då? 62 original , så kanske runt 70? Finns det någon guide om att byta munstycke på aerox?
runt 70 -72blir la bra!
Det är jätte lätt o byta munstycke! tar typ 1-2minuter
Du tar av luftfiltret, skruvar loss "koppen" eller va den heter skruva loss det mittersta (huvudmunstycket) och i med de nya skriva tillbaks allting , på med filtret ut o test kör !