Jag råkade dubbel posta för jag såg inte att det hade kommit en sida två av kommentarer. Dessutom ser man inte din risiga lack på bilden och hur du har sprejat kicken när den satt på och hur varenda del på hela moppen inte sitter fast. Dessutom har jag hållit på med min slider i en helg och du i en sommar...
Turbomannen skrev:Jag råkade dubbel posta för jag såg inte att det hade kommit en sida två av kommentarer. Dessutom ser man inte din risiga lack på bilden och hur du har sprejat kicken när den satt på och hur varenda del på hela moppen inte sitter fast. Dessutom har jag hållit på med min slider i en helg och du i en sommar...
I en sommar? Du är ett skämt. Spenderat lika många timmar effektiv tid på min som du har! Och den där risiga lacken verkar det bara vara du som lagt märke till då jag leder stort!
Turbomannen skrev:Jag råkade dubbel posta för jag såg inte att det hade kommit en sida två av kommentarer. Dessutom ser man inte din risiga lack på bilden och hur du har sprejat kicken när den satt på och hur varenda del på hela moppen inte sitter fast. Dessutom har jag hållit på med min slider i en helg och du i en sommar...
I en sommar? Du är ett skämt. Spenderat lika många timmar effektiv tid på min som du har! Och den där risiga lacken verkar det bara vara du som lagt märke till då jag leder stort!
Ja för att jag är den enda som har sett din moped i verkligheten.
Tja grabbar e de någon som har en blå doppler dämpare som turbomannen har ??? skulle uppskatta om någon kan sälja den för ungefär 500-1000 kr. Bor i Stockholm.
Så här blev det med höjningssatsen. Var väldigt skönt med 4 extra cm och blev faktiskt skillnad när man stegrar. Kände att man kunde gå lite längre bak innan man faller över
Så här blev det med höjningssatsen. Var väldigt skönt med 4 extra cm och blev faktiskt skillnad när man stegrar. Kände att man kunde gå lite längre bak innan man faller över
du höjning gör att den tippar över snabbare...
Kändes inte så men om jag tänker efter ere säkert så... Men det var skönt ändå
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
fräck 240 men bygg om så du får bakruta, sjukt drygt att köra utan...
och om du ska upp med "vanliga" dubblalådor (sådana som j-lindqvist bygger) så måste du kapa rätt mycket i kardan tunneln
bara att fråga om du undrar nå har haft och byggt flera traktorer
Ska dra till bilskroten och köpa en sån där helruta man brukar ha på en duett!
Min farbror kanske ska hjälpa mig att bygga dubbla men han är bonde så han har inte så mycket tid. Men annars blir det att dra till j.lindqvist så får han fixa det!
Men sen när man ska sätta på enkelådan igen hur blir det med kardanen då man har kortat den? får man svetsa tillbaka den eller?
Turbomannen skrev:Ska dra till bilskroten och köpa en sån där helruta man brukar ha på en duett!
Min farbror kanske ska hjälpa mig att bygga dubbla men han är bonde så han har inte så mycket tid. Men annars blir det att dra till j.lindqvist så får han fixa det!
Men sen när man ska sätta på enkelådan igen hur blir det med kardanen då man har kortat den? får man svetsa tillbaka den eller?
TuZx skrev:tycker det är lite rörigt eftersom du har både slider och 240 projekt i ett projekt,men annars ser det bra ut,lycka till
Jo jag vet men slider projektet tog vinterlov när 240:n kom men återkommer till den när bilen är klar! Och så ville jag inte gör 2 projekt för att då kan ni både se min 240 och slider samtidigt
som jag sa tidigare kan du inte få dit "vanliga" dubbla på den utan att kapa bort kardantunneln och då får du sätta bakre lådan längre bak å de brukar inte bli jätte bra så hade jag varit du skulle jag åkt enkellåda efter bess. mycket skönare man slipper vibrationer, ryckspärrar som krånglar och rensade lamellcentrum efter lite lek
Blir ju riktigt bra Riktigt snyggt med aerox fälgar Min kompis har aerox fälgar i sitt garage som man kanske kan få Men va det svårt att få dit dem förutom röret?
Fan va aviss man e på dig som har en Slider + a-traktor
Jag tycker du kapar bort den fula plåten som sitter där bakrutan ska sitta och sätter dit en halv baklucka från en 245. Lovar dig att du kommer bli mer nöjd över att göra det riktigt sen när du fått dit den.
Edit: Om du bara ska slänga ihop den för att kunna köra så måste du ju inte ha någon bakruta enligt besiktningen på a-traktorer.
streamjr
Ska bara ha dubbla för besiktningen sen när jag kommer hem sätter jag på min m47:a som jag ska bygga ryckspärr och sedan sätta en regulator när snuten är i närheten! För den drar för mycket bensin!
tetesnubben
Att sätta på aerox fälgen fram är hur enkelt som helst passar perfekt! Bakre måste du ha en adapter som går att köpa på twostroke för 600 tror jag. Man måste tyvärr modda om röret för det går i fälgen.... då i kröken värmer man med svets eller gasol och sedan böjer man röret!
k-skåpet
Ska sätta i en bakruta efter bessen. Hittade en fin på bilskroten som jag tror att jag ska ta! Att sätta på en 245 ruta blir nog lite svårt men snyggt! Får väl göra den sen kanske!!!