Beställer snart trimrör till min cpi aragon, asså liggande minarelli! Bör jag ha högvarvigt rör eller låg varvit? har stage6 streetrace 70cc på och köper snart 21 mm förgasare... så frågan är hög eller låg varvit rör och isf vilket ?
Byter självklart munstycke och allt annat som behövs!
zamme skrev:Beställer snart trimrör till min cpi aragon, asså liggande minarelli! Bör jag ha högvarvigt rör eller låg varvit? har stage6 streetrace 70cc på och köper snart 21 mm förgasare... så frågan är hög eller låg varvit rör och isf vilket ?
hur långt är ett snöre?
Det är svårt för oss och veta vad du är ute efter ?
Axx,topp?
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
zamme skrev:Beställer snart trimrör till min cpi aragon, asså liggande minarelli! Bör jag ha högvarvigt rör eller låg varvit? har stage6 streetrace 70cc på och köper snart 21 mm förgasare... så frågan är hög eller låg varvit rör och isf vilket ?
hur långt är ett snöre?
hur långt är ett snöre?
Axx,topp?
ah,sry. Toppfart!
Om du köper det högvarvigt rör, dock inom cylinderns effektregister så kommer du få bäst acc och topp.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
s6aerox skrev:Yasuni rören ligger över 2000kr men är prisvärda, går jäkligt bra och har bra passform och finish till skillnad mot Stage6 och tex, ZX.
Nja, då kvittar det! vill inte lägga ner för mycket pengar på den... kör på pro replica tror jag!
Yasuni R kostar typ 1549
Ialla fall på aerox kategorin!
Jag brukar beställa från aerox kategorin då det är billigare där
Så köp från aerox kategorin ifall du har liggande minarelli
Men själv har jag Pro Replica är helt nöjd med det
Riktigt bra effekt i det röret!
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Tänkte införskaffa mig ett nytt rör till min Yamaha Aerox. Vill ha ett kromat lågvarvigt, helst under 1500 kr. Finns det? Några rekommendationer isåfall?
luuddee skrev:Tänkte införskaffa mig ett nytt rör till min Yamaha Aerox . Vill ha ett kromat lågvarvigt, helst under 1500 kr. Finns det? Några rekommendationer isåfall?
Du kan ju ta bort pluggen/blindröret men annars skulle jag nog ändå kört på Pro Replica Chrome,LeoVince TT ,ZX men tyvärr finns Leovince rören inte till chrome jo zx chrome finns ju men dyrare tyvärr men du kan ju polera
Har ett problem som jag stör mig riktigt mycket på. Det är så att jag bytte till ett effektrör i sommras, då knippsade jag av katalysator slangen för den ville inte lossna. Nu när jag har satt på mitt original rör igen så låter den något så otroligt mycket. Jag har täppt till vid katalysator slangen och den låter fortfarande lika jävla mycket. Har då lokaliserat vart ljudet kommer ifrån och det låter som att det läcker avgaser vid cylindern. Där har jag packningen som jag hade från mitt effektrör som har formen efter avgasporten. Original packningen var en runt, Kan det vara så att jag måste köpa mig en ny original avgaspackning? (moppen låter minst 3 gånger så högt som mina polares) hörs kanske 600-700m bort när jag kommer, inne i husen) men någon effektskillnad har det inte blivit. den går helt okej.
Hade varit väldigt tacksam för hjälp, då jag inte orkar dra till mig all denna uppmärksamheten
luuddee skrev:Tänkte införskaffa mig ett nytt rör till min Yamaha Aerox . Vill ha ett kromat lågvarvigt, helst under 1500 kr. Finns det? Några rekommendationer isåfall?
Du kan ju ta bort pluggen/blindröret men annars skulle jag nog ändå kört på Pro Replica Chrome,LeoVince TT ,ZX men tyvärr finns Leovince rören inte till chrome jo zx chrome finns ju men dyrare tyvärr men du kan ju polera
Arkstar skrev:huh? Yasuni R kostar 1549 kr : http://www.twostroke.se/product.asp?product=7644
Yasuni C16 kostar dock 2499 kr
Asså har läst runt väldigt mycket nu men kan ej få ett rent svar... I sliders original rör finns det en blindtarm som går ut från röret. E det den enda pluggen??? Eller är det en plugg innanför blindtarmen?
Även hur snabbt går den helt org med urpluggat org rör?
Alyzzzer skrev:Asså har läst runt väldigt mycket nu men kan ej få ett rent svar... I sliders original rör finns det en blindtarm som går ut från röret. E det den enda pluggen??? Eller är det en plugg innanför blindtarmen?
Även hur snabbt går den helt org med urpluggat org rör?
Okej så man kapar blindtarmen och tar ut en bricka innanför? Sen lägger man för någonting där blindtarmen satt och Svetsar sedan på blindtarmen igen så den ska se org ut? Och hur snabbt går den med helt urpluggat rör och allt annat e org?
Alyzzzer skrev:Okej så man kapar blindtarmen och tar ut en bricka innanför? Sen lägger man för någonting där blindtarmen satt och Svetsar sedan på blindtarmen igen så den ska se org ut? Och hur snabbt går den med helt urpluggat rör och allt annat e org?
Exakt så :p
Du märker hur fort den går!
Beror helt på övrig setup, har du 80cc eller ? Mm mer info tack
Vill gärna rekommendera Tecnigas Trek. Har liggandes minarelli (aerox) och med bara med en setup som rör och dragen v-ring så dras man bak när den axxar på i början, toppar 80 ärliga... Tecnigas är underskattat.
PS. Det har ett väldigt attraktivt pris (1,150kr)
Lycka till och God jul och Gott nytt år