Historia:
Köpte mig en Gilera stalker med en skuren motor, köpte en ny stage6 MKII till piaggo motorn och körde 100 mil. fick vatten in i vevhuset och den vart komplös, bestämde mig för att sätta på en LC minarelli motor från en Aerox.
Klart [:)]
Kommer [:=]
--=Motorsetupp=--
[:)] Stage6 (Racing MKII) 70cc
[:)] Arreche Förgasare (Amal) 21mm
[:)] Stage 6 Insugssystem nytt
[:)] Stage6 Membran (R/T Viton)
[:)] Stage6 R/T FKM Viton insugsgummi
[:)] STR8 Luftfilter (Helix) LEDr
[:)] Malossi Svarta fjädrar
[:)] Malossi drivrem
[:)] PoliniTryckfjäder : 90%
[:=] Zx effektrör
Update 1 [spoiler]Har börjat plocka isär blocket för lackering, rensat lite el och hittat fäste för kylaren

Update 3 [spoiler]
Var och köpte mig en sats grispittar och drog ut den knäckta bulten i rörinfästningen, även börjat mätning för motorn och laggt igen ett hål i varatorkåpan

[/spoiler]
Update4[spoiler]
Var på biltema igår, köpte lite slangar,färg,bultar,muttrar,svetsgas osv. så nu är det på god väg! följ på!

[/spoiler]
Update 5 [spoiler]
Har nu fått blocket efter lackering, här har ni lite bilder under lackering och efter ihopplockning. nu är det bara fästen som fattas som ni ser!
Fortsätt följ!

[/spoiler]
Update 6 [spoiler]
Projektet står lite stilla då jag väntar på svets! men på Tisdag ska det vara svetsat och klart. har köpt mig en temp mätare med givare på Biltema, så nu ska vi ha lite koll på vattnet oxå! keep follow!
[/spoiler]
[spoiler] Mopeden är nu svetsatd och klar! Röret är fixat. Efterlyser ett elschema till Aerox med Euro 2 tändningen![/spoiler]
[spoiler] Mopeden är nu provstartad för förstagången med nya motorn. har även hittat en ny effektiv blandning som höjer effekten! 20% Metanol-nitromentan och 80% Aspens 2takt! Film och bilder kommer senare![/spoiler]