Tja jag har kollat lite på att skaffa en cylinder istället för trimrör (blir nog det med till vintern) och undrar nu vilken ni tycker är bäst för att stunta med, Har en budget på 2000 men vill hellst inte lägga alla pengar på cylindern. Kommer till en början köra med orginal förgasare och rör. Kanske byta membran osv, självklart munstycke! Gjorde ett försök i cylinder-tråden men fick inget svar!
Med risk för och låta dum skulle jag säga barkit eller airsal om du bara har 2k!
Dessa cylindrar är kända för och ha styrka och vrid, detta vill du ju ha till stunt så någon av deras 70cc respektive 73cc cylindrar och ett thrower eller originalrör, så ska den nog resa fint!
Tveksam på att förgasarbyte behövs för stunt, den kommer nog hänga med på dom låga varven ändå!
MrAndersson skrev:Med risk för och låta dum skulle jag säga barkit eller airsal om du bara har 2k!
Dessa cylindrar är kända för och ha styrka och vrid, detta vill du ju ha till stunt så någon av deras 70cc respektive 73cc cylindrar och ett thrower eller originalrör, så ska den nog resa fint!
Tveksam på att förgasarbyte behövs för stunt, den kommer nog hänga med på dom låga varven ändå!
Blir ett thrower rör på också Men även om förgasaren klarar sig, Vid vilket steg måste man byta tändning och vev/lameller osv?
MrAndersson skrev:Med risk för och låta dum skulle jag säga barkit eller airsal om du bara har 2k!
Blir ett thrower rör på också Men även om förgasaren klarar sig, Vid vilket steg måste man byta tändning och vev/lameller osv?
Ta airsal 70cc RACING ist kostar bara lite till och ger mer effekt och man klarar sig med org vev med den, även en 21 förgasare och kanske lite vassare rör
Ta airsal 70cc RACING ist kostar bara lite till och ger mer effekt och man klarar sig med org vev med den, även en 21 förgasare och kanske lite vassare rör
Vill inte ha en racing cylinder för då måste jag antagligen fixa både vev och förgasare med "/ isf om jag får nåt jobb under vintern
Vill inte ha en racing förgasare för då måste jag antagligen fixa både vev och förgasare med "/ isf om jag får nåt jobb under vintern
Pfft jag körde med racing o 14mm förgasare i över 200 mil inga problem alls kör nu med turbokit gp 2008 80cc rör, 21mm förgasare malossi membran o stylepro insug kört med detta trimmet i över 400 mil org vev o lameller inga problem alls.
Vill inte ha en racing cylinder för då måste jag antagligen fixa både vev och förgasare med "/ isf om jag får nåt jobb under vintern
Kör på den vanliga! Racing är onödig, får inte samma vrid heller!
Tändning behövs inte förens du är uppe o sniffar på höga varvtal eller riktigt pigga cylindrar!
Och sedan drevning skulle nog 12/52 va bättre eller 12/ 56!
Nicke_95 skrev:
Kör på den vanliga! Racing är onödig, får inte samma vrid heller!
Tändning behövs inte förens du är uppe o sniffar på höga varvtal eller riktigt pigga cylindrar!
Och sedan drevning skulle nog 12/52 va bättre eller 12/ 56!
Ok nu kommer en jobbig noob fråga men med 12/52 och 70 med mk thrower kommer jag kunna dra mina polare då, Typ slider och aerox med bara tt eller zx alla har typ samma setup
Edit: Tror inte mk thrower stämmer bra ihop med Twostrokes krav? "Bör kombineras med ett rejält trim avgassystem"
Kör på Airsal sport lr Polini Guss, Jag själv hade kört Gussen då den kan köras riktigt tam med ett Thrower och 21mm och endast få ett jävla vrid och acc. 12/53 körde DiNozzan till en början med sin Airsal 70 med riktigt tam setup övrigt och det varvade ur allt för fort. Gick ej att använda 1an typ så lika bra att köra 13/53, då det funkar bättre till stunting.
k-skåpet skrev:Kör på Airsal sport lr Polini Guss, Jag själv hade kört Gussen då den kan köras riktigt tam med ett Thrower och 21mm och endast få ett jävla vrid och acc. 12/53 körde DiNozzan till en början med sin Airsal 70 med riktigt tam setup övrigt och det varvade ur allt för fort. Gick ej att använda 1an typ så lika bra att köra 13/53, då det funkar bättre till stunting.
Polini guss är väll till AM6? Finns inte till Senda på Twostroke
k-skåpet skrev:Kör på Airsal sport lr Polini Guss, Jag själv hade kört Gussen då den kan köras riktigt tam med ett Thrower och 21mm och endast få ett jävla vrid och acc. 12/53 körde DiNozzan till en början med sin Airsal 70 med riktigt tam setup övrigt och det varvade ur allt för fort. Gick ej att använda 1an typ så lika bra att köra 13/53, då det funkar bättre till stunting.
Polini guss är väll till AM6? Finns inte till Senda på Twostroke