Stunt 70cc till Senda! Vilken?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Stunt 70cc till Senda! Vilken?

Inlägg av Rangad »

Tja jag har kollat lite på att skaffa en cylinder istället för trimrör (blir nog det med till vintern) och undrar nu vilken ni tycker är bäst för att stunta med, Har en budget på 2000 men vill hellst inte lägga alla pengar på cylindern. Kommer till en början köra med orginal förgasare och rör. Kanske byta membran osv, självklart munstycke! Gjorde ett försök i cylinder-tråden men fick inget svar!
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

Airsal 70cc racing kostar inte särskilt mycket och ger helt ok med effekt dock så hoppas jag att org röret är helt tomt på strypningar.

Imo membran är inte värt föränn man bytt både förgasare o rör.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Med risk för och låta dum skulle jag säga barkit eller airsal om du bara har 2k!
Dessa cylindrar är kända för och ha styrka och vrid, detta vill du ju ha till stunt så någon av deras 70cc respektive 73cc cylindrar och ett thrower eller originalrör, så ska den nog resa fint!

Tveksam på att förgasarbyte behövs för stunt, den kommer nog hänga med på dom låga varven ändå!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

MrAndersson skrev:Med risk för och låta dum skulle jag säga barkit eller airsal om du bara har 2k!
Dessa cylindrar är kända för och ha styrka och vrid, detta vill du ju ha till stunt så någon av deras 70cc respektive 73cc cylindrar och ett thrower eller originalrör, så ska den nog resa fint!

Tveksam på att förgasarbyte behövs för stunt, den kommer nog hänga med på dom låga varven ändå!
Blir ett thrower rör på också ;) Men även om förgasaren klarar sig, Vid vilket steg måste man byta tändning och vev/lameller osv? :)

EDIT:
Blir detta ett bra val med mk thrower och 13/56? :)
http://twostroke.se/product.asp?product=12151
Vad skulle ni rekomendera för övrig setup till detta? :)
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

Rangad skrev:
MrAndersson skrev:Med risk för och låta dum skulle jag säga barkit eller airsal om du bara har 2k!

Blir ett thrower rör på också ;) Men även om förgasaren klarar sig, Vid vilket steg måste man byta tändning och vev/lameller osv? :)

EDIT:
Ta airsal 70cc RACING ist kostar bara lite till och ger mer effekt och man klarar sig med org vev med den, även en 21 förgasare och kanske lite vassare rör ;)
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Nicke_95 skrev:
Rangad skrev:

EDIT:
Ta airsal 70cc RACING ist kostar bara lite till och ger mer effekt och man klarar sig med org vev med den, även en 21 förgasare och kanske lite vassare rör ;)
Vill inte ha en racing cylinder för då måste jag antagligen fixa både vev och förgasare med "/ isf om jag får nåt jobb under vintern :oops:
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

Rangad skrev:
Nicke_95 skrev:
Rangad skrev: Blir ett thrower rör på också ;) Men även om förgasaren klarar sig, Vid vilket steg måste man byta tändning och vev/lameller osv? :)

EDIT:
Vill inte ha en racing förgasare för då måste jag antagligen fixa både vev och förgasare med "/ isf om jag får nåt jobb under vintern :oops:
Pfft jag körde med racing o 14mm förgasare i över 200 mil inga problem alls kör nu med turbokit gp 2008 80cc rör, 21mm förgasare malossi membran o stylepro insug kört med detta trimmet i över 400 mil org vev o lameller inga problem alls.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Rangad skrev:
Nicke_95 skrev:
Rangad skrev: Blir ett thrower rör på också ;) Men även om förgasaren klarar sig, Vid vilket steg måste man byta tändning och vev/lameller osv? :)

EDIT:
Vill inte ha en racing cylinder för då måste jag antagligen fixa både vev och förgasare med "/ isf om jag får nåt jobb under vintern :oops:
Kör på den vanliga! Racing är onödig, får inte samma vrid heller!
Tändning behövs inte förens du är uppe o sniffar på höga varvtal eller riktigt pigga cylindrar!

Och sedan drevning skulle nog 12/52 va bättre eller 12/ 56!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

MrAndersson skrev:
Rangad skrev:
Nicke_95 skrev: Ta airsal 70cc RACING ist kostar bara lite till och ger mer effekt och man klarar sig med org vev med den, även en 21 förgasare och kanske lite vassare rör ;)
Kör på den vanliga! Racing är onödig, får inte samma vrid heller!
Tändning behövs inte förens du är uppe o sniffar på höga varvtal eller riktigt pigga cylindrar!

Och sedan drevning skulle nog 12/52 va bättre eller 12/ 56!
Ok nu kommer en jobbig noob fråga men med 12/52 och 70 med mk thrower kommer jag kunna dra mina polare då, Typ slider och aerox med bara tt eller zx :) alla har typ samma setup

Edit: Tror inte mk thrower stämmer bra ihop med Twostrokes krav? "Bör kombineras med ett rejält trim avgassystem"
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Kör på Airsal sport lr Polini Guss, Jag själv hade kört Gussen då den kan köras riktigt tam med ett Thrower och 21mm och endast få ett jävla vrid och acc. 12/53 körde DiNozzan till en början med sin Airsal 70 med riktigt tam setup övrigt och det varvade ur allt för fort. Gick ej att använda 1an typ så lika bra att köra 13/53, då det funkar bättre till stunting.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Rangad skrev:
k-skåpet skrev:Kör på Airsal sport lr Polini Guss, Jag själv hade kört Gussen då den kan köras riktigt tam med ett Thrower och 21mm och endast få ett jävla vrid och acc. 12/53 körde DiNozzan till en början med sin Airsal 70 med riktigt tam setup övrigt och det varvade ur allt för fort. Gick ej att använda 1an typ så lika bra att köra 13/53, då det funkar bättre till stunting.
Polini guss är väll till AM6? Finns inte till Senda på Twostroke
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11011 Om det nu är EBS motorn du kör med. Annars finns ju inte Airsal cylindern folk har snackat om heller då skulle jag kört på Airsals 73cc.

Edit, sry för dubbelpost men citerade ett inlägg som togs bort under tiden.
Senast redigerad av k-skåpet den 14 oktober 2012, 21:22, redigerad totalt 1 gånger.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

k-skåpet skrev:
Rangad skrev:
k-skåpet skrev:Kör på Airsal sport lr Polini Guss, Jag själv hade kört Gussen då den kan köras riktigt tam med ett Thrower och 21mm och endast få ett jävla vrid och acc. 12/53 körde DiNozzan till en början med sin Airsal 70 med riktigt tam setup övrigt och det varvade ur allt för fort. Gick ej att använda 1an typ så lika bra att köra 13/53, då det funkar bättre till stunting.
Polini guss är väll till AM6? Finns inte till Senda på Twostroke
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11011 Om det nu är EBS motorn du kör med. Annars finns ju inte Airsal cylindern folk har snackat om heller då skulle jag kört på Airsals 73cc.
Jupp därför ska jag köra på den Airsal 73 med mk thrower och 13/56 :) Tackar för alla svar!
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Passar denna min Derbi xtreme 06? http://www.blocket.se/hassleholm/Ny_cyl ... ?ca=11&w=3
Tror det sitter piaggio motorn EBSO50 på om jag inte minns fel? :S

Edit: ledsen för dubbelpost, Märkte inte det D:
Senast redigerad av Rangad den 15 oktober 2012, 10:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Kaukula
Elmoped

Inlägg av Kaukula »

Det verkar som den cylindern är till den gamla motorn, men är inte säker.
Kolla med han som säljer den.
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Du har DB050 på din moped om den är efter 06
Skriv svar