Det är så att min Aerox har börjat "slira" på remmen efter att jag bytte upp mig ordentligt i setup. Jag kör på 70cc Stage6, Dellorto 21mm osv, står i min signatur.
Direkt från första dagen växlade den konstigt. Den går upp i högvarv direkt efter att kopplingen släppt upp helt, och bara sekunder efter det går den ned i varv oerhört snabbt, som att motorn hålls emot av variatorn pga för hög växel.
Jag har ju då fått veta att detta beror på att jag har en för mjuk tryckfjäder, vilket också lät logiskt för mig, så jag valde att lita på det helt enkelt.

Min fråga är ju då vilken fjäder jag ska köpa. Det finns en mängd olika fjädrar på marknaden, och konstigt nog verkar de flesta fjädrar gå negativt i tryck(?).
Jag undrar vart jag får tag på en fjäder som går plus i tryck, tillräckligt mycket för att moppen ska bete sig ordentligt igen.
Med den frågan kommer följdfrågan, hur högt tryck ska jag ha på min nya fjäder egentligen?
Jag har funderat på ett sånt här kitt, då har jag ju 3 olika fjädrar att välja på. Tror ni någon av de olika fjädrarna med respektive tryck kommer passa mig?

Här är kittet då: http://www.twostroke.se/product.asp?product=28299
Tack på förhand!