Tjena, har en Derbi Senda xtreme som ja har märkt käkar tändstift. den blir trögstartad och går knappt att rulla igång heller man får kicka as länge innan den går igång och den dör oftast om man nt gasar lr kör iväg, men iaf när ja bytt tändstift går den igång på första kicken visst nu ere kallt ute o den kan va trög men då går den iaf igång på 3 kickar, nån som vet va de kan va? Cylindern/kolven? (haft detta problem ett tag)
DerbiGangster skrev:Tjena, har en Derbi Senda xtreme som ja har märkt käkar tändstift. den blir trögstartad och går knappt att rulla igång heller man får kicka as länge innan den går igång och den dör oftast om man nt gasar lr kör iväg, men iaf när ja bytt tändstift går den igång på första kicken visst nu ere kallt ute o den kan va trög men då går den iaf igång på 3 kickar, nån som vet va de kan va? Cylindern/kolven? (haft detta problem ett tag)
hur ser de gammla tändstiften ut? vad har du för setup. Gärna bild på stiftet
asso den e helt original o kör me B8ES lr B9ES tändstift, men B8Es funkar bäst och när den e trög så har ja kollat stiftet och den brukar vara typ ljusare svart typ oljefärgad, asso e nt bra på hur tändstift ser ut när dom e slut men en polare kan och han säger att dom e slut. på vilket sätt ska ja ställa in förgasaren? e nt så bra på allt dedär än
DerbiGangster skrev:asso den e helt original o kör me B8ES lr B9ES tändstift, men B8Es funkar bäst och när den e trög så har ja kollat stiftet och den brukar vara typ ljusare svart typ oljefärgad, asso e nt bra på hur tändstift ser ut när dom e slut men en polare kan och han säger att dom e slut. på vilket sätt ska ja ställa in förgasaren? e nt så bra på allt dedär än
Hoppas någon annan klarar av att läsa det du skrev, jag får huvudvärk....
DerbiGangster skrev:asso den e helt original o kör me B8ES lr B9ES tändstift, men B8Es funkar bäst och när den e trög så har ja kollat stiftet och den brukar vara typ ljusare svart typ oljefärgad, asso e nt bra på hur tändstift ser ut när dom e slut men en polare kan och han säger att dom e slut. på vilket sätt ska ja ställa in förgasaren? e nt så bra på allt dedär än
Hoppas någon annan klarar av att läsa det du skrev, jag får huvudvärk....
Det var väll inga problem att läsa det? GTFO!
Hur går mopeden när du har startat den?
When you walk my way
I feel the rush come over me
It's the things you say
That makes a rush come over me.. Headhunterz
Om den är helt orginal ska han väl då inte behöva en förgasarinställning. När du köpt nytt tändstift så pröva varva som fan å sen stäng av den och kolla hur stiftet ser ut
den går as bra va ute nyss ett par timmar och den startar ibl på 1a kicken lr 2a kicken fick dock rulla igång den en gång, men ska pröva varva nästa gång ja byter stift
suzukiwheelier skrev:Om den är helt orginal ska han väl då inte behöva en förgasarinställning. När du köpt nytt tändstift så pröva varva som fan å sen stäng av den och kolla hur stiftet ser ut
Det kommer vara vitt och torrt eller lite oljigt - det tar tid att få färg på ett nytt tändstift och att bara stå still och idiotgasa säger ingenting om varken förgasarinställningar eller annat.
Hur går moppen på tomgång? Stadigt varvtal, eller stiger/sjunker det?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
asso varvmätaren är åt helvete skum men allt låter bra, har ställt in tomgången för den dog förut, hade ställt den för låg men allt låter bra och nu e den lite trög ibl men d dröjer nog nt länge innan stiftet e slut igen. kan d bli utslitet fort för ja maxar typ hela tiden me en org moppe?
asso har nt kvar stiften så kan nt fota och d ja har nu e nt utslitet...än, men du har förmodligen sett ett utslitet tändstift, sotit och svart, möjligt att den e brändfärgad
Sannolikt får moppen alltså för mycket soppa. Annars blir även för kalla tändstift mörkare än önskat och dör lätt, men 8 är väl standard för den moppen?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
DerbiGangster skrev:aa en 9a funkar oxå men 8an e bäst , men iaf vet nt hur den kan få för mke soppa :/
Kanske dags att göra rent eller byta luftfiltret.
Hur långt har moppen gått?
har du rätt tändstift? Viktigt att det är rätt beteckningar utöver värmetalet. Vet själv inte vad det ska vara, det får du kolla i någon manual eller fråga återförsäljare.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Hade samma problem, handlade om att stratorn vart kass och gav ut för hög spänning vilket resulterade i att jag eldade (ja, dom brann dom vart inte för kalla) ett br10es på 2h. Löste detta genom att kränga dit en innerrotortändning då det ändå var på tiden att skaffa något coolare än original.
den har gått ca 700 mil max mätaren funkar nt och stod på 644 när ja köpte den, har luftburk vilket verkar vara kasst men iaf tändstiftet e rätt stod de i en tändstifts manual på okq8 iaf. va e stratorn btw?