Här på TSR så är logiken på topp…smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
solnapojk skrev:vad heter dem hel svarta hjälmarna med svart visor och allting ? lätt fetaste hjälmen hade lätt velat ha en sådan
den här mena jag ''bandit alien 2''
Vad är det för fel med crosshjälm på scooter?p0d1 skrev:Beror på vad du kör..
Crossmoppe = Crosshjälm
Scooter = Integralhjälm, skäms lika mycket varje gång när en moppepojke kommer med en crosshjälm på en scooter![]()
Ska du köpa en hjälm, så ska du köpa en hjälm från ett känt märke som kostar ett par tusen.
Med skydd så är det princip alltid, ju högre pris det är, desto bättre skyddar hjälmen, OFTAST, att motsäga det är fel.
Så om du värderar ditt liv högt köper du en dyr hjälm och inte första bästa hjälm som ser bra ut, samt att du prövar ut en i en affär och köper efter det.
Skitsnack...p0d1 skrev:För att det är fel helt enkelt.AntonB skrev: Vad är det för fel med crosshjälm på scooter?Kör med en Sinisalo hjälm på en aerox.
Precis så som att man inte kör med crosshjälm på en Sporthoj eller använder en crosshjälm när man kör en gammal veteranare, då är det intergrial eller jet-hjälm.
Och du verkar inte fatta att det handlar om min personliga åsikt?-user- skrev: Skitsnack...
AntonB, kör med din crosshjälm! Finns ingen anledning att köra med integralhjälm för du kör scooter eller vice versa.
p0d1, du har inget bättre argument än "för det är fel helt enkelt"?
Finns absolut inga vettiga argument ifall man ska använda cross eller integralhjälm på mopeder, endast estetiska skäll och det är upp till var och en.
Nja, du formulerar dig väldigt konstigt.p0d1 skrev:Och du verkar inte fatta att det handlar om min personliga åsikt?-user- skrev: Skitsnack...
AntonB, kör med din crosshjälm! Finns ingen anledning att köra med integralhjälm för du kör scooter eller vice versa.
p0d1, du har inget bättre argument än "för det är fel helt enkelt"?
Finns absolut inga vettiga argument ifall man ska använda cross eller integralhjälm på mopeder, endast estetiska skäll och det är upp till var och en.
p0d1 skrev:För att det är fel helt enkelt.AntonB skrev: Vad är det för fel med crosshjälm på scooter?Kör med en Sinisalo hjälm på en aerox.
Precis så som att man inte kör med crosshjälm på en Sporthoj eller använder en crosshjälm när man kör en gammal veteranare, då är det intergrial eller jet-hjälm.
Ja visst är det en smaksak, men att ni väljer att tolka det som att man inte får köra med crosshjälm på en scooter är upp till er.demmuus95 skrev: men du.. det är väll ändå en smaksak? bara för att du tycker att det ska vara på ett visst sätt så är väll det inget någon annan måste följa? jag kan då berätta att jag både kör veteranare och aerox med crosshjälm och finner inga som helst fel med det!![]()
så klaga inte på andra som använder något du inte tycker ser rätt ut utan håll det för dig självoch nu ska du inte ifrågasätta mig för detta är bara min personliga åsikt
![]()
[spoiler]okej jag vet att det bara handlar om personliga åsikter men det sätt du formulerade dig på var ju att det uppenbarligen var fel att bära crosshjälm när man kör en scooter vilket fick mig att kommentera eftersom det är just det jag gör[/spoiler]
Här på TSR så är logiken på topp…smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Feeelp0d1 skrev:Beror på vad du kör..
Crossmoppe = Crosshjälm
Scooter = Integralhjälm, skäms lika mycket varje gång när en moppepojke kommer med en crosshjälm på en scooter![]()
Ska du köpa en hjälm, så ska du köpa en hjälm från ett känt märke som kostar ett par tusen.
Med skydd så är det princip alltid, ju högre pris det är, desto bättre skyddar hjälmen, OFTAST, att motsäga det är fel.
Så om du värderar ditt liv högt köper du en dyr hjälm och inte första bästa hjälm som ser bra ut, samt att du prövar ut en i en affär och köper efter det.
Min åsikt är som du skrev!Roxxen96 skrev:Crosshjälm är snyggast vad du än kör tycker jag, veteran, cross, scooter eller vad det nu är för moppe du kör. Men tycker inte att det spelar någon roll om man kör integral hjälm, eller crosshjälm till scooter eller cross. Det är väl en smaksak och man tar det man själv känner för helt enkelt, alla tycker olika och det får man acceptera. Man har ju yttrandefrihet som låter oss alla säga vad man tycker, men sen kan man ju inte heller säga att det man personligen säger är rätt i ALLA lägen. Utan det finns egentligen inget rätt eller fel, utan alla tycker helt olika. Sen så hade inte jag brytt mig om jag kört en integral hjälm till en scooter eller en crossmoppe, har haft crosshjälm hela min moppe tid, och den använde jag till min aerox, och även nu till min DRD.
p0d1 skrev:http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=2432TrueBorn skrev: FeeelBiltema och Lidels hjälm vann över nolan i ett test av vilka hjälmar som var säkrast
[/quote
Och vilka var det som gjorde testet? Var det inte den äckliga sossetidningen aftonbladet?
Men visst, kör du på en hjälm ifrån Biltema om du verkligen tror att de är så himla bra.
Det där testet tar jag med en stor skopa salt, tydligen så hade Nolan-hjälmen ett inbyggt visir vilket gör att hjälmen blir mindre stark och brukar oftast bli dissade överlag hos handlare, körskolor och på internet.TrueBorn skrev: http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=2432
Stämmer bra!p0d1 skrev:Det där testet tar jag med en stor skopa salt, tydligen så hade Nolan-hjälmen ett inbyggt visir vilket gör att hjälmen blir mindre stark och brukar oftast bli dissade överlag hos handlare, körskolor och på internet.TrueBorn skrev: http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=2432
Hjälmar med inbyggt visir alltså.
Det tror jag vi kan vara överens i alla fall-user- skrev: Stämmer bra!
Skulle aldrig köpa en hjälm på lidl eller biltema. Behöver inte kosta så mycket mer att beställa en från ett större märke på nätet.
Det är väl bra att han är rädd om dig?=)daniel.sjöman skrev:Farsan tillåter mig aldrig att köra med billig hjälm.
han plungade ut en hjälm för 5.000 i present
Och man kan inte jämföra hjälmar med inbyggd visir och inte.
själv gillar jag crosshjälm framför integral, och vad jag hör (enligt körskolan)
så är integral säkrare:)
Förstår det, om du nu prompt gillar crosshjälmar. så finns det hjälmar som är väldigt lika crosshjälmar med visir, ser helt okej ut med väldigt glest utbud utav vad jag har sett!-user- skrev: Det är väl bra att han är rädd om dig?=)
Har svårt att åka med cross hjälp pga glasögon.
Vad är för/nackdelarna med att ha inbyggt visir?