Jag har precis fått en Slider och har ett litet problem. Ägaren som hade den före mig han hade 70cc på men nu sitter 50 org. Han har inte bytt tillbaka kopplings fjädrar eller tryckfjäder och nu undrar jag om dom ska vara mjukare eller hårdare? Är väldigt ny på scooter
Den axxar sent och den toppar 60-65 :/
Polini speed control 4,5 gram vikter
malossi flyclutch
leo vince zx
Senast redigerad av flottnacke den 13 oktober 2012, 16:10, redigerad totalt 1 gånger.
Peugeot trekker:
Setup:
Airsal 70cc techracing
21 mm dellorto förgasare
Laser xpro elr leo vince hanmade men ska köpa yasuni r elr polini for race rör!
Racing vev
Luftfilter racing
Sen en massa annat skit
Konrad skrev:Sätt på mjukare tryckfjäder eller 70cc
Så det räcker att jag sätter dit en mjukare tryckfjäder bara? ska jag byta kopplingfjädrarna något?
Ja är inte den bästa på moppar men jag är nästan 100% säker på att om du sätter dit en mjukare tryckfjäder så orkar motorn mycket mer.
Sen kopplingsfjädrar vad jag vet är att ju hårdare dem är så varvar den mer innan den sticker iväg. Men byt tryckfjädern så gör det susen
Peugeot trekker:
Setup:
Airsal 70cc techracing
21 mm dellorto förgasare
Racing vev
Luftfilter racing
Sen en massa annat skit
Konrad skrev:Sätt på mjukare tryckfjäder eller 70cc
Så det räcker att jag sätter dit en mjukare tryckfjäder bara? ska jag byta kopplingfjädrarna något?
Ja är inte den bästa på moppar men jag är nästan 100% säker på att om du sätter dit en mjukare tryckfjäder så orkar motorn mycket mer.
Sen kopplingsfjädrar vad jag vet är att ju hårdare dem är så varvar den mer innan den sticker iväg. Men byt tryckfjädern så gör det susen
Då tackar jag för snabbt svar av er Tack för hjälpen
Lånar tråden lite, Om jag stoppar i de hårdaste fjädrarna jag kan, får jag gasres då eftersom all kraft kommer senare när den har varvat upp? typ som med cross moppe? altså man lägger i växeln när man varvar typ xD eller går den typ sönder?
xXTASKENXx skrev:Lånar tråden lite, Om jag stoppar i de hårdaste fjädrarna jag kan, får jag gasres då eftersom all kraft kommer senare när den har varvat upp? typ som med cross moppe? altså man lägger i växeln när man varvar typ xD eller går den typ sönder?
Då menar du kopplingsfjädrarna.
Ja enligt papper. Men jag tyckte inte det blev hur mycket som hellst men mycket blev det !
Peugeot trekker:
Setup:
Airsal 70cc techracing
21 mm dellorto förgasare
Racing vev
Luftfilter racing
Sen en massa annat skit