Speedfight orkar ingenting..

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
speedfight96
Elmoped
Inlägg: 27
Blev medlem: 7 juni 2012, 18:38

Speedfight orkar ingenting..

Inlägg av speedfight96 »

Tjena
Börjar bli lite lack på min Moppe och tänker ge den en sista chans innan jag skickar den till okänd adress i Sydostasien någonstans..
Jo, när mopeden är kall och jag gasar så dör den. Skickar jag upp den på centralstödet och gasar så fungerar det utmärkt.
Sen drar jag ner den och ska köra iväg, då hackar den och tappar andan och då är jag tvungen att släppa gasen för den inte ska dö. Vi snackar en hastighet på knappt 10 km/h.
När den blir varm så är detta felet väck.
När motorn är varm och jag står stillaståendes och gasar iväg så går de sakta som FAN till 10-15km/h sen jäklar drar den iväg. Alla säger att det är kopplingsfjädrarna och jag har bytat dem till Motoforce's hårdaste fjädrar utan resultat. Detta händer alltid.
Vill ha power direkt från gaspådrag och vill lära mig bakhjulsklrning men nu är detta omöjligt.

Min Setup är följande:
DOPPLER S3R VERNI avgasrör (bägge pluggar är väck)
Hebo next generation variator
Stage 6 4.5 grams vikter
Naraku's tryckfjäderkit, den svarta
Motoforce's kopplingsfjädrar, de Blåa.

resten är original. som sagt vill ha gaspådrag direkt. snälla hjälp mig innan jag kör den till skroten.
Mopeden är en Peugeot Speedfight 2-09 AC
Kör tills de rasar
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

vet inte så mycket om fjädrar och vikter då jag kör cross,
men munstycket har du bytt det?
Quattro lyfe
Felix mårtensson
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 7 april 2012, 23:48
Ort: Kristianstad

Inlägg av Felix mårtensson »

munstycket, fel styrka på fjädrarna, förgasar inställning, v-brickan? bara ut å pilla, du kommer nog att lösa de!:)
drac
speedfight96
Elmoped
Inlägg: 27
Blev medlem: 7 juni 2012, 18:38

Inlägg av speedfight96 »

FreZz skrev:vet inte så mycket om fjädrar och vikter då jag kör cross,
men munstycket har du bytt det?
nee kör på original. Men egentligen så bör jag inte byta de eftersom den får ju nte mer luft än innan o då bör den nte ha mer bensin heller :)
Kör tills de rasar
speedfight96
Elmoped
Inlägg: 27
Blev medlem: 7 juni 2012, 18:38

Inlägg av speedfight96 »

Felix mårtensson skrev:munstycket, fel styrka på fjädrarna, förgasar inställning, v-brickan? bara ut å pilla, du kommer nog att lösa de!:)
Okej, ingen v-bricka eftersom det är en multivariator ju :)

fel stryka på fjädrarna? har provat alla och märker ingen skillnad :(
Kör tills de rasar
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

du MÅSTE byta huvudmunstycke så fort du gör något som gör att du kan köra fortare eller som ändrar hur motorn beter sig :/
Quattro lyfe
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Byt munstycke pga. du bytt avgas rör, sen ska du se på att den kommer gå bättre (starkare). Gå ner lite till i vikter och hårdare fjädrar om det går.
Helt Räser
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

Större lågfartsmunstycke, typ 5-10 storlekar tippar jag på. Även högfartsmunstycket kan va bra att byta då motorn riskerar att gå för varmt pga bränslebrist utan att du märker av det, fören det är för sent.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Byt munstycke innan cylindern skär, den hackar och orkar ingenting eftersom den inte får någon bensin. Vet inte hur det är på speedfight, men ska du verkligen byta tryckfjäder när du bara har effektrör?
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd
Inlägg: 423
Blev medlem: 13 april 2012, 20:28
Ort: Partille

Inlägg av tompa221 »

speedfight96 skrev:
FreZz skrev:vet inte så mycket om fjädrar och vikter då jag kör cross,
men munstycket har du bytt det?
nee kör på original. Men egentligen så bör jag inte byta de eftersom den får ju nte mer luft än innan o då bör den nte ha mer bensin heller :)

erm. jooooooo.... och du undrar varför den inte varvar nåt haha

Tycker du ska köpa en ställbar koppling som 3g for race eller Hit(dyr som fan)
Testa gå ner lite i vikter också.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.


Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
floydei
Varnad
Inlägg: 425
Blev medlem: 9 juni 2012, 12:39

Inlägg av floydei »

haha byt munstycke.. Annars lär du ju få ett fint jack i kolven. Detta fick jag mig en läxa av första gången :)
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

FreZz skrev:du MÅSTE byta huvudmunstycke så fort du gör något som gör att du kan köra fortare eller som ändrar hur motorn beter sig :/
där har du ju lite fel ;)
ja du måste ändra munstycke när du ändrar hur motorn beter sig, tex avgasrör,cylinder,sportluft osv men om du tex drar v-ringen så går den ju fortare men du behöver inte byta munstycke ;)
Användarens profilbild
floydei
Varnad
Inlägg: 425
Blev medlem: 9 juni 2012, 12:39

Inlägg av floydei »

GreckE skrev:
FreZz skrev:du MÅSTE byta huvudmunstycke så fort du gör något som gör att du kan köra fortare eller som ändrar hur motorn beter sig :/
där har du ju lite fel ;)
ja du måste ändra munstycke när du ändrar hur motorn beter sig, tex avgasrör,cylinder,sportluft osv men om du tex drar v-ringen så går den ju fortare men du behöver inte byta munstycke ;)
Det har ju denna individ gjort som han förklarar där uppe har han doppler rör med alla pluggar borttagna osv.
Sen vet jag att man ej behöver gå upp i munstycke när man drar vringen..
Skriv svar