Portning och uppborrning av Förgasare

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Cederstrom96
Elmoped

Portning och uppborrning av Förgasare

Inlägg av Cederstrom96 »

tja ! någon som vet hur man räknar ut exakt hur mycket man ska porta i block och cylinder ?

har även hört att om man borrar upp "insugsdelen" av förgasaren alltså den delen som är in emot insuget så ska det bli märkbar effekt höjning. stämmer det ?
solnapojk
Elmoped

Inlägg av solnapojk »

blocket så portar du allt innanför pakcning och cylidnern portar du efter röret, elr bygger röret efter cylindern, rexxys program är riktigt bra till nybörjare men finns självklart mer avancerade, ger knappast någon märkbar skillnad fall du ändå har större fögg
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög

Inlägg av Perra.S »

Om du ändå ska borra i förgasaren så borra upp hela istället. Finns ingen anledning att bara borra halva, förutsatt att man inte har något tävlingsreglemente att rätta sig efter men det tror jag inte du har.

Ang. matchportning så kika guiden TechnoMen länkar till.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Passa dig för att borra upp förgasaren, det är inget du ska göra om du inte vet vad du sysslar med.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar