det är till en Derbi.
larsniklas skrev:Tänk lite logiskt här nu. Det är antagligen ingen på detta forum som har testat detta du har frågat. Finns många som skriver saker som dom inte faktist vet. Nu säger jag inte att jag vet, för det gör jag inte. Men....
Om du nu vill spara 500kr så kan du ju då testa, men är det värt det ifall du måste panga ut the fyrdubbla på en ny Cylinder sedan? Köp en kolv så du vet att det är ordentligt. Kanske smartare att köpa rätt grejer då?
Kort version ifall du är lat:
Köp en kolv som är gjord för cylindern.
De är rätt tänk, och det är aldrig fel med en ny kolv. Då vet man att man har bra grejor i motorn.blastermekarN skrev:larsniklas skrev:Tänk lite logiskt här nu. Det är antagligen ingen på detta forum som har testat detta du har frågat. Finns många som skriver saker som dom inte faktist vet. Nu säger jag inte att jag vet, för det gör jag inte. Men....
Om du nu vill spara 500kr så kan du ju då testa, men är det värt det ifall du måste panga ut the fyrdubbla på en ny Cylinder sedan? Köp en kolv så du vet att det är ordentligt. Kanske smartare att köpa rätt grejer då?
Kort version ifall du är lat:
Köp en kolv som är gjord för cylindern.
jo, tänkte efter lite och det lkänns totalt fel med airsal kolv i barikit så jag köper en ny kolv så inte det händer några större fel!
'siiimooon skrev:Ja, jag har provat båda kombinationerna.blastermekarN skrev:kung! har du provat?siiimooon skrev:47,6mm.
Ja Airsalkolv funkar till Barikit och tvärtom.
Kolvringsdelningen sitter på motsatta sidan men Airsal och Barikit är samma cylindrar förutom märket, så det är inga problem.
Nope.blastermekarN skrev:'siiimooon skrev:Ja, jag har provat båda kombinationerna.blastermekarN skrev: kung! har du provat?
Kolvringsdelningen sitter på motsatta sidan men Airsal och Barikit är samma cylindrar förutom märket, så det är inga problem.
så jag komma inte märka nån skillnad om jag byter till 74 barikit från airsalen?