Cylinder att stunta med?

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Vad är bäst för stunting?

50cc Sport
0
Inga röster
70cc Sport
29
100%

Antal röster: 29

Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Cylinder att stunta med?

Inlägg av AntonB »

Tjenare! Jag hade tänkt börja stunta med min aerox. Men jag måste köpa en cylinder, vilka cylindrar rekommenderar ni för stunting? Jag har inte stuntat innan, så jag är klart nybörjare.

Jag ska ändå köpa en cylinder så ge förslag på några och säg till ifall du säljer någon ;)
Har varit inne på en Polini sport 70cc och en 17,5 dellorto :P

Setup som jag ska ha:
Leovince zx
Dellort 17,5mm
Luftburk med malossi dubbelfilter
4 eller 4,2g vikter
Dragen variatorring och skorsten.
Cylinder (Vet inte vilken)

(Visste inte om jag skulle lägga tråden i "cylindertråden" eller "stuntfrågor". Men jag tänkte att detta har mer med stunting att göra plus att man får typ aldrig svar i cylindertråden.

Snälla rösta inte om du inte har någon aning :D
Senast redigerad av AntonB den 9 oktober 2012, 21:29, redigerad totalt 1 gånger.
stuuntar´n
Svårstartad skrothög

Inlägg av stuuntar´n »

kör på den .polinin är det riktigt skönt drag i . annars så äe malossis 70 sport jävligt skön den med.(varvar 800 rpm mer än polini)
Senast redigerad av stuuntar´n den 9 oktober 2012, 21:25, redigerad totalt 1 gånger.
kan du gasa fullt har du trimmat för lite...

don´t drink and drive because you can spill...
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Kör på en 19mm förgasare och antingen en Polini sport eller Malossi sport verkar vara de vanligaste.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

stuuntar´n skrev:kör på den .polinin är det riktigt skönt drag i . annars så äe malossis 70 sport jävligt skön den med.(varvar 800 rpm mer än polini)
Då blir det nog så :D Men toppfarten är oviktig så länge den ligger över 80km/h :)
k-skåpet skrev:Kör på en 19mm förgasare och antingen en Polini sport eller Malossi sport verkar vara de vanligaste.
Kan du inte motivera varför jag ska välja en 19mm förgasare? :)
Jag vet att man bör få mer topp med en 19mm, men som sagt är toppen inte viktig så länge den är över 80km/h.
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
blastermekarN
Elmoped

Inlägg av blastermekarN »

kör malossi 70cc och 17,5 mm förgasare! körde jag och det var grymt!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Stage6 Street race och med org förgasare..... Lägga dom pengarna på TPs dålda effekt rör :)

Btw så finns det något som kallas cylinder tråden.... ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

blastermekarN skrev:kör malossi 70cc och 17,5 mm förgasare! körde jag och det var grymt!
Har fått tag i en Polini sport 70cc oanvänd, och en dellorto 17,5mm, båda för 1200kr ;) tror det blir dom :D
potog skrev:Stage6 Street race och med org förgasare..... Lägga dom pengarna på TPs dålda effekt rör :)

Btw så finns det något som kallas cylinder tråden.... ;)
(Visste inte om jag skulle lägga tråden i "cylindertråden" eller "stuntfrågor". Men jag tänkte att detta har mer med stunting att göra plus att man får typ aldrig svar i cylindertråden.)

Btw så finns det något som kallas läs hela texten innan du försöker rätta mig.... ;)[/b]
Bild
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Min kompis MxAbbe. Fick lite problem med kylingen när han skaffade gjutjärn. Så hade jag varit dig så hade jag skaffat en aluminium ist.

Och vad jag fattat det som så är ingen av malossis eller polini sport speciellt bra drag i. Skulle kört något lite vassare med en 19mm ist.

Jag gillar vanligtvis inte stage 6. Men i ditt läge känns det som om det är bäst för dig.
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

DiNozzan skrev:Min kompis MxAbbe. Fick lite problem med kylingen när han skaffade gjutjärn. Så hade jag varit dig så hade jag skaffat en aluminium ist.

Och vad jag fattat det som så är ingen av malossis eller polini sport speciellt bra drag i. Skulle kört något lite vassare med en 19mm ist.

Jag gillar vanligtvis inte stage 6. Men i ditt läge känns det som om det är bäst för dig.
Saken är den att jag har inte råd med vev än på ett tag :/ Så jag vill inte köra på en speciellt vass cylinder.
Men ifall gjutjärnscylindern nyper så kan man ju hyfsat enkelt hona den, däremot ifall aluminiumcylindern nyper blir det varken enkelt eller billigt att nikasilhona den :/
Bild
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

AntonB skrev:
DiNozzan skrev:Min kompis MxAbbe. Fick lite problem med kylingen när han skaffade gjutjärn. Så hade jag varit dig så hade jag skaffat en aluminium ist.

Saken är den att jag har inte råd med vev än på ett tag :/ Så jag vill inte köra på en speciellt vass cylinder.
Men ifall gjutjärnscylindern nyper så kan man ju hyfsat enkelt hona den, däremot ifall aluminiumcylindern nyper blir det varken enkelt eller billigt att nikasilhona den :/
dock brukar de bara bli lite alluminum rester på nicasil lagret som du kan ta bort med syra, dock jävligt svårt att få köpa syra fall du är 16 bast och bor i göteborg -.-

sen är de väldigt ovanligt att en allu cylinder nyper fall du inte ställer in den väldigt dåligt
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

david96 skrev:
AntonB skrev:

dock brukar de bara bli lite alluminum rester på nicasil lagret som du kan ta bort med syra, dock jävligt svårt att få köpa syra fall du är 16 bast och bor i göteborg -.-

sen är de väldigt ovanligt att en allu cylinder nyper fall du inte ställer in den väldigt dåligt
Hehe bor inte i Göteborg, bor i Alingsås. Men vad spelar det för roll xD? Min kompis aerox med "stage6 racing mkll" nöp när han skulle ställa in den med munstycken, han maxade ur den typ 3 ggr så nöp den :s
Dock så är det en lite värre cylinder :P

Någon som vet vad aerox veven håller för? :P S6 sportpro? :)
Bild
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

AntonB skrev:Min kompis aerox med "stage6 racing mkll" nöp när han skulle ställa in den med munstycken, han maxade ur den typ 3 ggr så nöp den :s
Men det är ju dennis det, han kan ju lyckas med det mesta. den kan ju inte varit rätt inställd för fem öre varken tändning eller soppa.

Du behöver nog inte oroa dig för att en alucylle ska nypa bara sådär, om du vet hur man ställer in grejerna.
Jag tror att du vet det, men vet du inte så kan jag hjälpa dig.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

CaToXXo skrev:
AntonB skrev:Min kompis aerox med "stage6 racing mkll" nöp när han skulle ställa in den med munstycken, han maxade ur den typ 3 ggr så nöp den :s
Men det är ju dennis det, han kan ju lyckas med det mesta. den kan ju inte varit rätt inställd för fem öre varken tändning eller soppa.

Du behöver nog inte oroa dig för att en alucylle ska nypa bara sådär, om du vet hur man ställer in grejerna.
Jodå jag vet hur man ställer in den. Men tror du originalveven håller för Stage 6 sport pro? :P
Bild
Användarens profilbild
Robbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Robbe »

AntonB skrev:
CaToXXo skrev:

Jodå jag vet hur man ställer in den. Men tror du originalveven håller för Stage 6 sport pro? :P
aa då, min kompis har kört med den cylindern ett tag nu med sin roxx =) (original vev)
Ännu en stolt moppebög på tsr! =)
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Robbe skrev:
AntonB skrev:
CaToXXo skrev: Men det är ju dennis det, han kan ju lyckas med det mesta. den kan ju inte varit rätt inställd för fem öre varken tändning eller soppa.

aa då, min kompis har kört med den cylindern ett tag nu med sin roxx =) (original vev)
Gött får se om det kanske blir den då :P
Bild
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

AntonB skrev:
Robbe skrev:
AntonB skrev: Jodå jag vet hur man ställer in den. Men tror du originalveven håller för Stage 6 sport pro? :P
Gött får se om det kanske blir den då :P
Som sagt, den håller. :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

CaToXXo skrev:Som sagt, den håller. :)
Riktigt nice, men nu har jag beställt en polini 70cc sport och en dellorto 17,5mm :) Tror du en munstycke-sats 80-102 räcker?

polini sport 70cc
dellorto 17,5mm
leovince zx handmade
sportluft i luftburken
Bild
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

AntonB skrev:
Riktigt nice, men nu har jag beställt en polini 70cc sport och en dellorto 17,5mm :) Tror du en munstycke-sats 80-102 räcker?

polini sport 70cc
dellorto 17,5mm
leovince zx handmade
sportluft i luftburken

yes 80-102 blir utmärkt! :wink:
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

demmuus95 skrev:
AntonB skrev:

polini sport 70cc
dellorto 17,5mm
leovince zx handmade
sportluft i luftburken

yes 80-102 blir utmärkt! :wink:
Gött! Beställde nyss allt :) Tråd kan låsas om crew/mod ser detta :)
Bild
Skriv svar