AntonB skrev:Aerox 08.
Polini sport 70cc.
17,5mm dellorto.
Rätt tryckfjäder, kopplingsfjädrar, vikter och munstycke.
Malossi dubbelfilter i luftburken.
Leovince zx handmade.
Vad skulle jag få för topp med den setupen?
Vilket rör ska jag ha om jag vill ha topp?
vad gör det för skillnad att jag har ett öppet luftfilter? förutom att den låter mer och drar mer bensin?
Jag har testat samma fast med 19mm, 85-90 med ZX och 100+ med C16. Men som sagt då är det övervarv för Polini sport.derbigp1open-10 skrev:AntonB skrev:Aerox 08.
Polini sport 70cc.
17,5mm dellorto.
Rätt tryckfjäder, kopplingsfjädrar, vikter och munstycke.
Malossi dubbelfilter i luftburken.
Leovince zx handmade.
Vad skulle jag få för topp med den setupen?
Vilket rör ska jag ha om jag vill ha topp?
vad gör det för skillnad att jag har ett öppet luftfilter? förutom att den låter mer och drar mer bensin?
ca 90+ skulle jag tro:)
du får slänga på yasuni R eller c16 , hade jag kört med. men kör lågvarvigt eftersom cylindern är lågvarvig
den får jämnare och lite bättre axx och nåra km på toppen
Så jag borde köra med zx-et?s6aerox skrev:Jag har testat samma fast med 19mm, 85-90 med ZX och 100+ med C16. Men som sagt då är det övervarv för Polini sport.derbigp1open-10 skrev:AntonB skrev:Aerox 08.
Polini sport 70cc.
17,5mm dellorto.
Rätt tryckfjäder, kopplingsfjädrar, vikter och munstycke.
Malossi dubbelfilter i luftburken.
Leovince zx handmade.
Vad skulle jag få för topp med den setupen?
Vilket rör ska jag ha om jag vill ha topp?
vad gör det för skillnad att jag har ett öppet luftfilter? förutom att den låter mer och drar mer bensin?
ca 90+ skulle jag tro:)
du får slänga på yasuni R eller c16 , hade jag kört med. men kör lågvarvigt eftersom cylindern är lågvarvig
den får jämnare och lite bättre axx och nåra km på toppen
Den drar en bit över 10000 med zx.
Jämnare acc vet jag inte då både R och C16 har sämre botten och tvärkommer, men definitivt bättre acc än med med ZX.
bauer skrev:yamaha aerox- 03
cylinder: metrakit 70cc prorace3 (portad)
förgasare: stage6 24 mm R/T PWK
rör: metrakit prorace ( eller kom med ett annat förslag some bättre)
kopling: Hebo racing r med blå eller röda fjädrar, vilka bäst?
drivrem: malossi x-kevlar
luftfillter: malossi E15
membran: malossi racing
variator: polini speed control ( vet ej vilka vikter)
cdi: ostrypt!!
naturligt viss är förgasarn rätt inställd med rätt munstycken!
hur fort kommer den att gå ungefär och är det bra axx i skiten?
mvh bauer
Denna frågan skall vara i cross/sm delen av forumet. Kan tyvärr inte svara på din fråga då jag inte har någon erfarenhet av de strypta boxarna.lakuz skrev:hur fort tror ni en Rieju MRT med giannelli 2t skulle kunna gå? vilka drev tror ni är bäst? MRT har ju strypt ECU..
okej tack men tror ja byter till denna kopplingen istället: http://www.twostroke.se/product.asp?product=22804derbigp1open-10 skrev:bauer skrev:yamaha aerox- 03
cylinder: metrakit 70cc prorace3 (portad)
förgasare: stage6 24 mm R/T PWK
rör: metrakit prorace ( eller kom med ett annat förslag some bättre)
kopling: Hebo racing r med blå eller röda fjädrar, vilka bäst?
drivrem: malossi x-kevlar
luftfillter: malossi E15
membran: malossi racing
variator: polini speed control ( vet ej vilka vikter)
cdi: ostrypt!!
naturligt viss är förgasarn rätt inställd med rätt munstycken!
hur fort kommer den att gå ungefär och är det bra axx i skiten?
mvh bauer
du bör nog lägga till rotortändning,sen kopplingsklocka och främre remskiva till den där setupen
AndreWidestedt skrev:rekommenderar stark att köra utan olja.
wow dyr koppling:D, aah men om ja var du hade nog ja tagit "italkit selettra" istället, sen hoppas jag verkligen du byter vevparti:), mk pr varvar mkt!:), kmr va rasad väldigt fort annars:)bauer skrev:okej tack men tror ja byter till denna kopplingen istället: http://www.twostroke.se/product.asp?product=22804derbigp1open-10 skrev:bauer skrev:yamaha aerox- 03
cylinder: metrakit 70cc prorace3 (portad)
förgasare: stage6 24 mm R/T PWK
rör: metrakit prorace ( eller kom med ett annat förslag some bättre)
kopling: Hebo racing r med blå eller röda fjädrar, vilka bäst?
drivrem: malossi x-kevlar
luftfillter: malossi E15
membran: malossi racing
variator: polini speed control ( vet ej vilka vikter)
cdi: ostrypt!!
naturligt viss är förgasarn rätt inställd med rätt munstycken!
hur fort kommer den att gå ungefär och är det bra axx i skiten?
mvh bauer
du bör nog lägga till rotortändning,sen kopplingsklocka och främre remskiva till den där setupen
och funkar denna tändningen?:http://www.twostroke.se/product.asp?product=17317
tack för hjälpen!
bauer
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
men den tändningen levererar inte ström te lampornaderbigp1open-10 skrev:wow dyr koppling:D, aah men om ja var du hade nog ja tagit "italkit selettra" istället, sen hoppas jag verkligen du byter vevparti:), mk pr varvar mkt!:), kmr va rasad väldigt fort annars:)bauer skrev:okej tack men tror ja byter till denna kopplingen istället: http://www.twostroke.se/product.asp?product=22804derbigp1open-10 skrev:
du bör nog lägga till rotortändning,sen kopplingsklocka och främre remskiva till den där setupen
och funkar denna tändningen?:http://www.twostroke.se/product.asp?product=17317
tack för hjälpen!
bauer
jamen mvt är ju inte så bra,finns en anledning vrf italkit selettra är så populär:), men va ska du ha lampor till....antar du ändå inte ska köra den där på gatan, utan mest sprinta, annars vet ja fan inte vrf du ska ha så bra cylinder:Dbauer skrev:men den tändningen levererar inte ström te lampornaderbigp1open-10 skrev:wow dyr koppling:D, aah men om ja var du hade nog ja tagit "italkit selettra" istället, sen hoppas jag verkligen du byter vevparti:), mk pr varvar mkt!:), kmr va rasad väldigt fort annars:)bauer skrev: okej tack men tror ja byter till denna kopplingen istället: http://www.twostroke.se/product.asp?product=22804
och funkar denna tändningen?:http://www.twostroke.se/product.asp?product=17317
tack för hjälpen!
baueroch de giorde den andra ja länka
och ja ja sa byta te metrakits prorace vevparti som ska funka bra med den cylindern
![]()
bauer
klart ja ska köra på gata!derbigp1open-10 skrev:jamen mvt är ju inte så bra,finns en anledning vrf italkit selettra är så populär:), men va ska du ha lampor till....antar du ändå inte ska köra den där på gatan, utan mest sprinta, annars vet ja fan inte vrf du ska ha så bra cylinder:Dbauer skrev:men den tändningen levererar inte ström te lampornaderbigp1open-10 skrev: wow dyr koppling:D, aah men om ja var du hade nog ja tagit "italkit selettra" istället, sen hoppas jag verkligen du byter vevparti:), mk pr varvar mkt!:), kmr va rasad väldigt fort annars:)och de giorde den andra ja länka
och ja ja sa byta te metrakits prorace vevparti som ska funka bra med den cylindern
![]()
bauer
Köp mindre förgasare 21-24mm och skulle gissa på ~100-110Henrik Lundberg skrev:Hej, jag har tröttnat på att ligga sist, så jag tänkte fräscha upp moppen med en ny fin setup.
Hur fort kommer min Peugeot ludix Blaster -08 (vätskekyld) gå
med följande setup:
Cylinder: Mallossi MHR racing 70 cc
Avgasrör: Yasuni R
Primärdrev: Mallossi (13/35) 1:2,69
Förgasare: Koso PWK 28 mm racingförgasare
Koppling: Dr Pulley kopplingskit (HiT)
Luftfilter: Polini Sportluft
Mallossi Boostbottle
Mallossi karbonreeds.
Ostrypt CDI
Tändning: MVT Premium
NX lustgas (Piranha Kit)
Variator: Polini Speed Control
Drivkit: Polini Evolution
Vevparti: Mallossi (HPC)
konstigt då jag kom upp i 98 på gps med lågvarvigt stage6 sport pro 70 osvosv..DiNozzan skrev:runt 80floydei skrev:hur fort skulle min stalker gå med denna setup? 30 moppe..
Malossi 70cc sport
17.5 dellerto
Hebo vikter
stage 6 tryckfjäder
Metrakit Högvarvigt rör
sportluftfilter
malossi multivar
stage 6 vevparti
metrakit koppling
malossi drivrem