Bygga dator MAX 5k

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
nightprowler
Svårstartad skrothög

Bygga dator MAX 5k

Inlägg av nightprowler »

Hej nu är det så att vi har fått en uppgift i tekniken att bygga ihop en egen dator med lösa delar tex, grafikkort processor mm.

Det ska inte vara en speldator (iofs får man ingen för 5k heller).
alla delar måste passa ihop.

tror ni att ni skulle kunna hjälpa mig?

Den som sätter ihop bäst dator, får äran att köpa in dom datorerna och sätta ihop med klassen :)

glömde säga att data skärm och mus / sladdar ska ingå i priset.

MVH// Lukas
Borås sveriges regnigaste stad
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

Sweclockers.se !

Detta är inget jävla datorforum.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
Henke
Thug life aint easy

Inlägg av Henke »

tompa221 skrev:Sweclockers.se !

Om du inte kan hjälpa honom så skit i att svara då istället din otrevliga jävla odåga.
Knallhatt.

"MoppeKillen97: men om man kör 30 moppe utan regskylt då går dom på det eller?"
Mura skrev:jag får rännskita av päron cider :D <3
Bild
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Ska se om jag kan fixa ihop ett paket, återkommer snart isf.
EDIT: Visste inte om det fick va 5***kr eller om det var exakt på kronan 5k och neråt, men hoppas 5051 är ok.
Detta är vad jag fick ihop: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2403114/2012-10-09 Skulle jag lägga på några kronor till så skulle jag satsa på en ramsticka till, så du får 4GB.

Det finns ju en forumdel som heter "Dator, telefoni, spel etc." av en anledning.
Henke skrev:

Om du inte kan hjälpa honom så skit i att svara då istället din otrevliga jävla odåga.
Tat lugnt med språket.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

CaToXXo skrev:Ska se om jag kan fixa ihop ett paket, återkommer snart isf.
EDIT: Visste inte om det fick va 5***kr eller om det var exakt på kronan 5k och neråt, men hoppas 5051 är ok.
Detta är vad jag fick ihop: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2403114/2012-10-09 Skulle jag lägga på några kronor till så skulle jag satsa på en ramsticka till, så du får 4GB.

Det finns ju en forumdel som heter "Dator, telefoni, spel etc." av en anledning.
Henke skrev:

Tat lugnt med språket.
Skulle tagit ett billigare chassi. För frakten kommer ju på 49kr med. Och då blir det 100kr för mycket. Ev en billigare skärm. Man behöver inte en full hd 22" till den datorn.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

DiNozzan skrev: Skulle tagit ett billigare chassi. För frakten kommer ju på 49kr med. Och då blir det 100kr för mycket. Ev en billigare skärm. Man behöver inte en full hd 22" till den datorn.
Det var det billigaste ATX-chassit.
Skärmen var den billigaste på Inet.se, och jag fattade det som att TS ville ha alla saker från samma ställe.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar