Gas gas Ec rookie 50?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Gas gas Ec rookie 50?

Inlägg av suzukiwheelier »

tjena funderar lite grann på att köpa en gas gas ec rookie årsmodell 06. Är detta ett bra märke eller är det nåt skitmärke som inte håller? Har kollat runt på olika sidor och verkar ju finnas rätt så mycke reservdelar till dem, dock allt för lite trimm.... Aja men den såg rätt så fin ut, var lite stylad och så men problemet var ju att den var orginal.... Den kostade 550e (ca 5500kr) så får väl er prutat den till 500. Men ska stunta med den och sett fler som stuntat med såna. Var lite småfix och sånt på den men inga problem som jag inte klarar av att bygga ;) men tycker ni den låter värd det?
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Gas gas 125:or är bland de bättre, skulle förvåna mig om deras 50 inte är av liknande standard :)
(Har sett flera som är nöjda med gas gas, Junhager94 hade en 125:a som jag tror han var rätt nöjd med, snygg var den då i alla fall^^)
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Fatzy skrev:Gas gas 125:or är bland de bättre, skulle förvåna mig om deras 50 inte är av liknande standard :)
(Har sett flera som är nöjda med gas gas, Junhager94 hade en 125:a som jag tror han var rätt nöjd med, snygg var den då i alla fall^^)
okej tack för svaret ;)
Användarens profilbild
theander
Svårstartad skrothög

Inlägg av theander »

suzukiwheelier skrev:
Fatzy skrev:Gas gas 125:or är bland de bättre, skulle förvåna mig om deras 50 inte är av liknande standard :)
okej tack för svaret ;)

tror även att de har hydraulisk kopling med :D
,oppe
99(fin)T.S
Elmoped

Inlägg av 99(fin)T.S »

Jag har en 05:a. De är faktist bra mopeder bara att det finns rätt lite trimm. Är också ganska ovanliga så dom sticker ju ut bland alla derbin och Rieju. Tror du kommer att bli nöjd=). Det är hydraulisk koppling.
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

enligt mig hör dom till dom fulaste mopparna me extremt litet utbud trimm
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

saile96 skrev:enligt mig hör dom till dom fulaste mopparna me extremt litet utbud trimm
blir bara häftigare när man gjort den snygg då ;) Och tror jag bara ska ha trimmrör och drev.
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Kvalitetsmässigt är det inget problem såvitt jag vet, ägarna brukar vara nöjda med dom! Motorn är varken Derbi eller AM6 heller, Morinitillverkad, därav hydraulkopplingen med ;) Sitter Hebomärken här och där med så man kan ju gissa vilka som varit inblandade när dom byggde ihop motorn ;)
Eklund^

Derbi Drd Racing!
99(fin)T.S
Elmoped

Inlägg av 99(fin)T.S »

Vad är det för styling på den?
Henow
Svårstartad skrothög

Inlägg av Henow »

Säker på att det finns mycket reservdelar? När min kompis vevlager så blev det inte billigt
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Henow skrev:Säker på att det finns mycket reservdelar? När min kompis vevlager så blev det inte billigt
jo, letade runt på finska sidor, så delar finns. Ska försöka övertyga farsan att vi ska köpa den ;) tack för era svar
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

går ju att porta cylindern :D
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

vicke1112 skrev:går ju att porta cylindern :D
ja nog går den att trimma, men farbror blå får orgasm så fort han ser en moppe här i byn så tror den får gå under 60 så slipper jag så stora böter ;)
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tHMyJZK3 ... el&list=UL[/youtube] Den ser ungefär ut som den här fast lite bättre iskick
Skriv svar