Hej, jag har ett märkligt problem med min Rieju mrx. Har nyss köpt 70cc men kör fortfarande med orginal förgasare. så jag håller på med att ställa in den etc. Men jag drog på ett 114 munstycke idag. och då hackar den när jag gör fullgas. drar jag i choken så hackar den inte. Tändstiftet är grått-vitt. men byter jag till 120 då vill den inte ens röra sig på halva 1an - uppåt? vad kan felet vara? luftskruven 1,5 varv ut
DEA!! skrev:Jag tycker att du ska börja pilla skruv!
Men vi säger såhär, nu om jag hade för litet munstycke? om jag byter upp till 114, så hackar den om man drar fullgas? Måste jag börja pilla munstycket då eller vad säger du? för om jag drar på 120 som är alldeles för stort så visar den ljus-grå ändå? hur kan det komma sig
DEA!! skrev:Grejen är den att tändstiftets färg inte ändras efter att mopeden varit igång i 3 minuter!
Berätta ännu mer.
Varva ut den, sen stänger du av tändningen å nyp kopplingen, kolla tändstiftet då (den mpste vara varmkörd).
Tack för svar. Dea skrev såhär Är det grått så äre större chans att den får för lite bensin. (för mycket luft).
Jag tror jag har hajjat vad som är felet. för när man trycker in choken så stryper den luften ju. Det jag får göra imorgon är att sätta på ett 116 munstycke och börja pilla med luftskruven. Jag återkommer imorgon. Tack för hjälpen gubbar.