dubbla v-ringar? yamaha slider

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
NiXon
Elmoped

dubbla v-ringar? yamaha slider

Inlägg av NiXon »

tjena,

ska flytta till västerås och har bestämt mig för att sälja min högljudda dt, och köpa en många gånger tystare yamaha slider.

vill göra det lite roligare att köra än att bara sitta och gasa, så tänker lära mig köra bakhjul med slidern.

många säger ju att en slider går upp original.. antar att dom menar med ostrypt rör, men tänker köra hyffsat original, eller iaf originalfart.

så tänkte köpa ett lågvarvigt (?) leovince tt och plugga ur det för att få bra bottendrag.
men vill som sagt inte ha någon fart mer än 50... så om jag skulle köpa en till v-ring och dra på den, för att ta bort ytterligare lite utväxling, men fortfarande ha bottendraget kvar, skulle det gå?
stalkerr__
Elmoped

Re: dubbla v-ringar? yamaha slider

Inlägg av stalkerr__ »

NiXon skrev:tjena,

ska flytta till västerås och har bestämt mig för att sälja min högljudda dt, och köpa en många gånger tystare yamaha slider.

vill göra det lite roligare att köra än att bara sitta och gasa, så tänker lära mig köra bakhjul med slidern.

många säger ju att en slider går upp original.. antar att dom menar med ostrypt rör, men tänker köra hyffsat original, eller iaf originalfart.

så tänkte köpa ett lågvarvigt (?) leovince tt och plugga ur det för att få bra bottendrag.
men vill som sagt inte ha någon fart mer än 50... så om jag skulle köpa en till v-ring och dra på den, för att ta bort ytterligare lite utväxling, men fortfarande ha bottendraget kvar, skulle det gå?
Kör ZX istället, vikta ner lite.. Byt kopplingsfjädrar och tryck, sen skaffar du bara en blackbox! ;)

Det kommer däremot nog inte gå med dubbla v-ringar tyvärr..
Proffs15
Elmoped

Inlägg av Proffs15 »

Precis, kör på ett leovince zx och blackbox, tryckfjäder behövs inte, bara vikter o kopplingsfjädrar, ja lärde mej köra på bakan efter bara nån vecka me den setupen på min slider :)
Användarens profilbild
NiXon
Elmoped

Inlägg av NiXon »

Proffs15 skrev:Precis, kör på ett leovince zx och blackbox, tryckfjäder behövs inte, bara vikter o kopplingsfjädrar, ja lärde mej köra på bakan efter bara nån vecka me den setupen på min slider :)
okej, men har du något bra ställe att gömma boxen och switchen?
Proffs15
Elmoped

Inlägg av Proffs15 »

Hmm, nej ja kör utan blackbox, men ja kan dra ner o kolla om ja hittar nåt bra ställe om du vill :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Sluta rekomendera ZX inget bra rör bara för att andra har det.

TT eller laser Xpro hade funkat bättre Stage6 säljer tunna variator ringar så du kan ställa in den så som du vill ha den :)
vem fan e lennart?
Proffs15
Elmoped

Inlägg av Proffs15 »

Jag kör med ZX o de e as bra tycker jag, mycke bättre än typ stage6 iaf va ja har prövat :)
Användarens profilbild
NiXon
Elmoped

Inlägg av NiXon »

Proffs15 skrev:Hmm, nej ja kör utan blackbox, men ja kan dra ner o kolla om ja hittar nåt bra ställe om du vill :)
skulle uppskattas!

potog skrev:Sluta rekomendera ZX inget bra rör bara för att andra har det.

TT eller laser Xpro hade funkat bättre Stage6 säljer tunna variator ringar så du kan ställa in den så som du vill ha den :)
Tackar för bra svar!
Har du nån koll på hur högt tt låter i jämnförelse med zx?
och dom där ringarna, om du skulle kunna länka dom, så skulle det vara väldigt shysst :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

När man menar att dom går upp org. Så menar man ORG och inte urpluggat.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

dra blindröret om du vill, den går 50-55 på gps och låter inte mer.
Helt Räser
Användarens profilbild
NiXon
Elmoped

Inlägg av NiXon »

AndreWidestedt skrev:dra blindröret om du vill, den går 50-55 på gps och låter inte mer.
köper hällre avtagbart trim
Proffs15
Elmoped

Inlägg av Proffs15 »

Jag va nere o kollade på min, blackboxen skulle du bara kunna lägga bakom kåpan som är vid batteriet, och switchen skulle du antingen kunna ha bakom en av passagerarfotstödskåpan eller typ den lilla kåpan till ramnumret, fast då måste du pilla bort den varje gång fast de e inte så jobbigt :)
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

min kompis har blackboxen i luftboxen, sen så har han bromskod
Användarens profilbild
NiXon
Elmoped

Inlägg av NiXon »

NOName? skrev:min kompis har blackboxen i luftboxen, sen så har han bromskod
svindyr är vad den boxen är...
men det lär ju vara värt det