Tänkte prova på att börja göra ringar när jag står på ett peg nere vid bakdämparen.
Undrar jag ifall ni har några tips angående när jag ska stå på peget och göra ringarna, eftersom man står på vänstra sidan så gäller det ju att få ballansen att hamna på vänstra sidan också. Hur får man ballansen dit?
Ska man sträcka ut vänstra benet för att få ballanspunkten dit eller ska man köra med vänstra foten nära marken så man kan ta emot med foten ifall ballansen skulle svika en?
Ska man sträcka ut vänstra benet för att få ballanspunkten dit eller ska man köra med vänstra foten nära marken så man kan ta emot med foten ifall ballansen skulle svika en?
Jag börjar med att jag står på pegen med höger fot och vänster fot i luften, Sen så drar jag upp moppen och puttar samtidigt med vänstra foten bara för att komma rätt i balanspunkten direkt. Efter det så är det bara att justera vänstra benet så att balans punkten hamnar rätt.
I början hade jag benet långt ut för att inte ramla över på höger sida. Nu kan jag ha foten på fot plattan eftersom jag fått in balans tekniken.
Robbe skrev:Jag börjar med att jag står på pegen med höger fot och vänster fot i luften, Sen så drar jag upp moppen och puttar samtidigt med vänstra foten bara för att komma rätt i balanspunkten direkt. Efter det så är det bara att justera vänstra benet så att balans punkten hamnar rätt.
I början hade jag benet långt ut för att inte ramla över på höger sida. Nu kan jag ha foten på fot plattan eftersom jag fått in balans tekniken.
Okej tack!
Hur hittar man ballanspunkten då?
För jag kan knappt köra på bakhjulet utan att jag antingen välter åt höger eller vänster..
Robbe skrev:Jag börjar med att jag står på pegen med höger fot och vänster fot i luften, Sen så drar jag upp moppen och puttar samtidigt med vänstra foten bara för att komma rätt i balanspunkten direkt. Efter det så är det bara att justera vänstra benet så att balans punkten hamnar rätt.
Okej tack!
För jag kan knappt köra på bakhjulet utan att jag antingen välter åt höger eller vänster..
Öva är enda sättet att hitta den balanspunkten när man kör rakt är ju när du inte vet om du ska gasa eller bromsa, du bara gliiider. Och balnspunkten när man cirklar är ju när man inte måste luta sig så mycket åt olika sidor för att få balans
Okej tack!
För dit eget bästa så bör du träna på att stegra först och få ett "hum" om tekniken som krävs. Sen kan du hoppa till att göra ringar. Annars kan du faktiskt skada dig själv och kvadda moppen ;/
som föregående skrev lär dig framåt först och skaffa ryggskydd. Själv har jag fuckat upp min rygg flera gånger p.g.a stuntingen. Första gången ja hamnade på sjukstugan var när jag var 11år och körde på bakan och när jag var 13 gick de riktigt illa, man hade ju lärt sig en cirkel och lite annat och trodde man var proffs så jag prövade köra på bakan i 70km/h och drog över utan ryggskydd... Flera kotor åt helvete och gick regelbundet till läkare i 2månader :/ nu har de blivit lite bättre, faller då och då på mina 1'o clock försök men ryggen tål ju de bätttre nu . Men nu när jag snart ska fylla 15 är ju ett ryggskydd ett måste!!! tar sjukt att falla på asfalt i höga hastigheter. Så tro mig det tar sjukt att falla hårt, var inte lika dum som mig så skaffa dig ett ryggskydd.
suzukiwheelier skrev:som föregående skrev lär dig framåt först och skaffa ryggskydd. Själv har jag fuckat upp min rygg flera gånger p.g.a stuntingen. Första gången ja hamnade på sjukstugan var när jag var 11år och körde på bakan och när jag var 13 gick de riktigt illa, man hade ju lärt sig en cirkel och lite annat och trodde man var proffs så jag prövade köra på bakan i 70km/h och drog över utan ryggskydd... Flera kotor åt helvete och gick regelbundet till läkare i 2månader :/ nu har de blivit lite bättre, faller då och då på mina 1'o clock försök men ryggen tål ju de bätttre nu . Men nu när jag snart ska fylla 15 är ju ett ryggskydd ett måste!!! tar sjukt att falla på asfalt i höga hastigheter. Så tro mig det tar sjukt att falla hårt, var inte lika dum som mig så skaffa dig ett ryggskydd.
Aa jag har ett ryggskydd hemma så ska nog börja använda det sen när jag börjar komma lite längre inom stuntningen. Nu i början ska jag nog bara då lära mig att kunna köra rakt fram
suzukiwheelier skrev:som föregående skrev lär dig framåt först och skaffa ryggskydd. Själv har jag fuckat upp min rygg flera gånger p.g.a stuntingen. Första gången ja hamnade på sjukstugan var när jag var 11år och körde på bakan och när jag var 13 gick de riktigt illa, man hade ju lärt sig en cirkel och lite annat och trodde man var proffs så jag prövade köra på bakan i 70km/h och drog över utan ryggskydd... Flera kotor åt helvete och gick regelbundet till läkare i 2månader :/ nu har de blivit lite bättre, faller då och då på mina 1'o clock försök men ryggen tål ju de bätttre nu . Men nu när jag snart ska fylla 15 är ju ett ryggskydd ett måste!!! tar sjukt att falla på asfalt i höga hastigheter. Så tro mig det tar sjukt att falla hårt, var inte lika dum som mig så skaffa dig ett ryggskydd.
Aa jag har ett ryggskydd hemma så ska nog börja använda det sen när jag börjar komma lite längre inom stuntningen. Nu i början ska jag nog bara då lära mig att kunna köra rakt fram
Använd rygg skydd ifall du vet att du ska ut å bara köra bakan (Man vet aldrig när bromsvajern går av osv). Ska du ba ut å glida spelar de ingen större roll.