Derbi Senda xtreme 06 (trimmad)

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
lindquist96
Elmoped

Derbi Senda xtreme 06 (trimmad)

Inlägg av lindquist96 »

hej!
Jag har en Derbi Senda xtreme 06 som är trimmad med ett gianelli rör,
ostrypt cdi och så har jag 86 i munstycke. Nu är det så här att den krånglar och det som händer är att den inte går igång när den är varm men det går att springa igång den och när den har fått stå i några dar så går den igång på 1 eller 2 kicken. Det som händer också är att om jag har kört en bit och ska stanna och låta den stå på tomgång så lägger den av men det händer bara ibland, sen har jag haft folk bakom mig när jag har kört och dom säger att det luktar extremt mycket bensin och så ryker det väldigt från ljuddämparn när jag kör som brukar betyda att den får för mycket bensin. vad tror ni tycker ni att jag ska gå ner i munstycke eller isåfall hur mycket det minsta jag har är 80.

skulle vara jätte tacksam för svar.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

När du inte får igång den när den varm, testa att plocka av tändstiftet och kolla hur det ser ut. torrt, vått, sotigt, oljigt, kritvitt eller vad det nu är.

Kolla gnistan när den tjurar.

Har själv varit med om att gnistan försvann när motorn blev varm, då var tändplattan sliten.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
lindquist96
Elmoped

Inlägg av lindquist96 »

har gjort det och det var gyllenbrunt men vått var det! men gnista är det. men kan det vara att den får för mycket bensin?
skymningsrejser_1337
Elmoped

Inlägg av skymningsrejser_1337 »

lindquist96 skrev:har gjort det och det var gyllenbrunt men vått var det! men gnista är det. men kan det vara att den får för mycket bensin?
Om du hade ett mindre munstycke så kan du ju alltid prova 8)
--------------------------------------------
Yamaha dt50mx -90
lindquist96
Elmoped

Inlägg av lindquist96 »

jo ska nog göra det tack för svaren! :)
edvin c
Elmoped

Inlägg av edvin c »

byt till mindre munnstycke
Skriv svar