Tjenna min polare ska köpa en ny dator och hans budget ligger på 12 tusen så vill att ni killar som kan det där med datorer kan bygga en för 12 tusen han har redan mus t-bord och skärm så det som behövs är burken och det inuti den tack för hjälpen
korvpatrick skrev:Tjenna min polare ska köpa en ny dator och hans budget ligger på 12 tusen så vill att ni killar som kan det där med datorer kan bygga en för 12 tusen han har redan mus t-bord och skärm så det som behövs är burken och det inuti den tack för hjälpen
ett gtx 670 och en 3570k rekomenderas, sen ett moderkort som stödjer det han behöver, och ett nätaggregat som har tillräckligt med kraft ifall han vill köra sli i framtiden(runt 800), sen 8gb ram, 120gbssd och en vanlig hdd på 1 elr 2 tb
kundvagnen du byggt ihop har väldigt dåligt graffe för den budgeten!
den här skulle han bli mer än nöjd med
processorkylaren är ju igentligen bara nödvändig vid klockning, men det blir ju inte sämre också ssdn för att snabba upp datorn http://www.inet.se/kundvagn/visa/238598 ... unvagn-jao
En bra processor (3570k) och ett grymt grafikkort (GTX 680). Jag är väldigt insatt i datorer så jag snackar inge skit. Visst en SSD kan vara bra fast WD's black serie är riktigt snabb!
En bra processor (3570k) och ett grymt grafikkort (GTX 680). Jag är väldigt insatt i datorer så jag snackar inge skit. Visst en SSD kan vara bra fast WD's black serie är riktigt snabb!
Det var ju Seagate inte WD?
För mig hade CPU-kylare varit ett måste för orginalkylaren suger kaninpluppar och låter som 9/11.
köp inte en dator med bara ssd, för halva den kmr bli full med OS och sen så ska du troligtvis ha bilder och sånt, köp en 120gb ssd och en 2tb hdd. sen så behövs inte 16gb ram för spel, om han redigerar och arbetar mycket med modeller och sånt så behövs mer ram, men inte till spel
Det är dummt att snåla på internminne om man vill ha en framtidssäker data
SSD,n ja lade till är på 256gb och borde räcka till det mesta om man inte laddar ner massa filmer mm. Ska man gjöra det är det bättre att man lägger sånnt på en extern lagringsenhet. Sammt att 256gb modellerna pressterar bättre än 120gb modellerna.