Blöddrar innan effekten kommer

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
HyperSendan ;)
Elmoped

Blöddrar innan effekten kommer

Inlägg av HyperSendan ;) »

Tjenare har lite problem med att min Derbi blöddrar ganska så mycket innan effekten kommer. Innan min 70cc skar så höjde min kompis nålen till max för att den fick ganska så förlite bensin med ett 100 munstycke i. Efter han hade höjt den till max så fick den förmycke men gick bättre än innan och innan gick den jävel. Men sen efter att min 70cc skar eller värmenöp va det nu va så har jag sattit på en Malossi MHR TEAM 80 cc nu och den får alldeles förmycket på låg och mellan varven men sen när effekten kommer då jävlar går helt galet bra. Men just nu kör jag med 92 munstycke i och på stifftet är det oboy brunt so det ska vara men den blöddrar ändå... Någon som vet varför den gör det eller har nån något tips? :)
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

skriv övrig setup också. Förgasare,rör,membran o.s.v så är det lättare för oss att klura ut ditt fel :wink:
SimonFAEN
Elmoped

Inlägg av SimonFAEN »

Kanske helt enkelt förgasaren som är för liten? :)
Spottasnus & bränna däck.
HyperSendan ;)
Elmoped

suzukiwheelier skrev:skriv övrig setup också. Förgasare,rör,membran o.s.v så är det lättare för oss att klura ut ditt fel :wink:
Okej följande setup är :
Malossi MHR TEAM 80cc
Metrakit ProRace3 Titanium
Malossi VL17 membran
Dellorto PHBG 21 Black Racing Edition
Malossi E13 Luftfilter
Doppler Endurance 18.000 RPM

Och ja jag kör med 21 mm förgasare för före min 70 cc skar så köpte jag E13 filtret och om jag skulle köpa Stage6 R/T 28MM förgasaren så skulle jag behöva köpa nytt luftfilter och E13 kostar ju liksom 400 kr så kändes väldigt onödigt köp av filter om jag skulle köpa 28MM förgasare direkt när jag hade fått det ;)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

HyperSendan ;) skrev:
suzukiwheelier skrev:skriv övrig setup också. Förgasare,rör,membran o.s.v så är det lättare för oss att klura ut ditt fel :wink:
Okej följande setup är :
Malossi MHR TEAM 80cc
Malossi VL17 membran
Malossi E13 Luftfilter

Och ja jag kör med 21 mm förgasare för före min 70 cc skar så köpte jag E13 filtret och om jag skulle köpa Stage6 R/T 28MM förgasaren så skulle jag behöva köpa nytt luftfilter och E13 kostar ju liksom 400 kr så kändes väldigt onödigt köp av filter om jag skulle köpa 28MM förgasare direkt när jag hade fått det ;)
gummi adpater från biltema kanske ?^^ elr valfri gummislang osv

den skulle bööa på dem högavarven av för ltien fögg :S

ändra nålen kanske ?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
HyperSendan ;)
Elmoped

david96 skrev:
HyperSendan ;) skrev:
Okej följande setup är :
Malossi MHR TEAM 80cc
Malossi VL17 membran
Malossi E13 Luftfilter

gummi adpater från biltema kanske ?^^ elr valfri gummislang osv

den skulle bööa på dem högavarven av för ltien fögg :S

ändra nålen kanske ?

Ah jävlar ja det kom jag på nu ;) Men nålen är så höjd som den går :)
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

är bara det jobbigaste med trimmningen du måste gå igenom: ställ in den! pröva justera luftskruv/nålen och ev munstycke. Pröva varva fullt och genast stanna den och kolla vilket färg tändstiftet är. Kan vara bara lite fininställning med munstycken. Och jag förstår att du blir sur nu med att du måste ställa in den igen men försök få det perfekt denna gång. Trevlig helg! :wink:
Skriv svar