vikingen skrev:Vasa var en fin bra stad att bo i.. (en gång i tiden)
Svenska språket dör nog ut där med tiden tyvärr.
AJ Bike kan dålig Svenska ,om nu inte Johan jobbar kvar som säljare där eller ersatts med en som kan språket.
även jag bor i vasa och jag kan garantera dej att alla på aj-bike kan tala svenska
Sant det förtstår inte hur jag kan finska här Sverige.
Kan det bero på att jag är född i Helsingfors och har Finlandssvenska fr farsans sida och finska från morsans
blir det råddigt eller då vaa
Rangad skrev:Kan någon förklara för mig varför alla ni finnar kan svenska?
almänt om er svenskar så blir ni iaf uppfattad av mig och mina syskon som att ni är väldigt enkla och har svårt att fatta vad det händer och sker i omvärden. som just detta. Ni har absålut ingen almänbildning. Tror inte bara jag som har tänkt på det utan en stor del av andra finländare också. detta är absålut inget påhopp på er svenskar utan vill bara säga min åsikt fast den kanske inté har så mycket med saken att göra
bor 1 ½ timme från vasa min mamma jobbar där. inflyttningsfest i solf i helgen? är väl ungdomsdans där någon som ska dit? kmr kanske en 20-30 pers härifrån
NOName? skrev:bor 1 ½ timme från vasa min mamma jobbar där. inflyttningsfest i solf i helgen? är väl ungdomsdans där någon som ska dit? kmr kanske en 20-30 pers härifrån
NOName? skrev:bor 1 ½ timme från vasa min mamma jobbar där. inflyttningsfest i solf i helgen? är väl ungdomsdans där någon som ska dit? kmr kanske en 20-30 pers härifrån
troll hela skiten
nah, inte säkert vi kmr, måste se vad bussen blir och kosta och sånt, men om vi kmr så... och min mamma jobbar på aktion österbotten om du vet vad det är
troll hela skiten
troll naturväsen, bergtroll, tomte, sagofigur
han menade ju att hela tråden är troll. tråd skaparen hade bara trollat
utan svenskar i finland skulle det inte finnas stora industrier, inte medlem i eu och ha mark som valuta, ett rent helvete så att säga, alla stora företag har svenskar medblandade