Körde hen förra kvällen, gick super. Sen dagen efter ska jag starta den så går den inte igång.. den gick igång på första kicken i ca 2 sekunder var den igång sen dog den och den vägrar starta.. doppar ja stiftet i bensin så går den i 2 sekunder till sen går den inge mer, samma nästa dag, startade på första gicken och var igång i 2 sek sen är den död.. what to do
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Testa det gamla vanliga att suga lite i vaccumslangen så att den verkligen får bensin ner till förgasaren. Kan dock vara svårt att svara när man har fått så lite information, är den nyligen trimmad, mekad eller har den krånglat förut, även bra att skriva ner setup.
k-skåpet skrev:Testa det gamla vanliga att suga lite i vaccumslangen så att den verkligen får bensin ner till förgasaren. Kan dock vara svårt att svara när man har fått så lite information, är den nyligen trimmad, mekad eller har den krånglat förut, även bra att skriva ner setup.
By Roxxen96: creds till han hoppas det hjälper!
Jag hade samma problem, och då var det att min bensin kran va trasig, så det rann bara bensin hela tiden in i förgasaren och till cylindern osv, då blev den såklart sur.. Då fick man stå och kicka som fan typ 5-10 min sen starta den och sen fick man hålla igång den, sen bytte jag bensinkran, och ställde in tomgången / luftskruven, nu går den jävligt bra Antingen är det bensinkranen som är kass, dom är rätt kända för att inte hålla så jätte länge.. Det du kan testa är att ta ut tändstiftet, kicka 5 - 7 gånger när moppen !! INTE !! Är igång, då kickar du ut all överflödig bensin i cylindern, sedan sätter du på tändstiftet och försöker starta den ( med kicken ). Om den då startar efter några kickar 1-3 så vet du att din bensin kran behöver bytas ! Mer hjälp så bara fråga!