Nja, de vinklarna ska du inte skriva in i Cone utan i Cone skriver du in de mått som du får ut på bilden i exhaustcalc.fredcog skrev:Tack!Perra.S skrev:Nu vet jag inte riktigt vad du ska ha motorn till men då det är en "sport"-cylinder med ganska tama durationer så kommer här mina 2 cent
Satsa på att få en belly som är runt 40-60mm lång samtidigt som varvet ligger runt 9-11k rpm.
Header och diffusor-vinklar typ 1.5-4-6-8 grader
Längd diffusor 1 och 2 runt 100mm styck
Baffel typ 12-13grader
Om du sen fixxar en vassare cylinder så är det lite andra värden som är att rekommendera men detta bör bli bra till cylindern du har nu.
Lycka till!
Nu har jag bra riktlinjer att gå efter så det inte blir helt fel!![]()
Sen det där med hur många grader diffurorna, baffel ska vara. Jag har Exhuast calculator2 och då skriver man in angel under längden på diffusorna men sen när man ska skriva ut dem med Cone var ska man då skriva i angel, angel:1 eller 2? eller båda? För så som jag fattar det så "Böjer" bara Cone dem då så som man gör när man gör header
Om du sen ska tillverka en böjd header så kan du kika min guide här i första posten
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33326
s6aerox
Sluta fyll tråden med ditt negativa skitsnack. Bidra istället med kunskap till folk som vill göra egna saker och lära sig. Om du nu har någon kunskap i ämnet vill säga, annars kan du lika gärna knipa igen.