Yamaha slider -11 setup

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
skogsväjarn
Elmoped

Yamaha slider -11 setup

Inlägg av skogsväjarn »

tjenare!
Har en yamaha slider -11.
jag har försökt att göra en bra setup för att den ska gå på bakhjulet men den verkar inte funka.
dragit v-ringen, har stage 6 pro replica rör, 4.5g vikter, bytt munstycke från 82 till 96. Har inte bytt kopplings fjädrar pga att den redan hade hårda gula fjädrar standard.
Detta är vad jag har ändrat, det som är problemet är att den är så jävla seg i början, vill ha ett snabbare acc i starten så den går upp snabbt på bakhjulet. I nu läget så får jag ett ganska bra acc när jag är uppe i ca 20km/h vilket gör det svårt att veta när man ska rycka up den för draget bara kommer mitt i allt.
Tack för svar! :D
MopedOlle
Svårstartad skrothög

Inlägg av MopedOlle »

Köp ett lågvarvigt rör så kommer draget tidigare :)
Speedfight 2 Iron-x -07
Användarens profilbild
floydei
Varnad

Inlägg av floydei »

haha sliders går ju upp original???
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
Användarens profilbild
chrillez
Hyper NisseN^

Inlägg av chrillez »

sätt i 3 g vikter :)
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

är det inte när det tar ett tag för accet att komma man behöver hårdare kopplingsfjädrar? :P
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög

Inlägg av HasseMan »

lättare vikter och ett lågvarvigt rör , jag körde med zx, gula fjädrar och 3g vikter och den reste bara jag satt långt bak på sadeln, (väger runt 60 bara)
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

Slider ska ju gå o stunta med orginala, en polare har en trekker 30 moppe, helt orginal och får upp den hur lätt som helst på bakhjulet
skogsväjarn
Elmoped

Inlägg av skogsväjarn »

ska testa lägga lättare vikter då och ska testa lägga andra kopplingsfjädrar om dom kanske inte är så hårda orginal, dom är gula.
Btw, den gick då inte upp orginal, dirrekt när man ryckte upp den så tog all kraft slut i motorn, bara som "dog". Eller så är det att jag väger för lite när den var orginal, väger ca 60 kg:D
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

skogsväjarn skrev:ska testa lägga lättare vikter då och ska testa lägga andra kopplingsfjädrar om dom kanske inte är så hårda orginal, dom är gula.
Btw, den gick då inte upp orginal, dirrekt när man ryckte upp den så tog all kraft slut i motorn, bara som "dog". Eller så är det att jag väger för lite när den var orginal, väger ca 60 kg:D
Svaret är att du inte kom upp tillräckligt.
Användarens profilbild
Jotss
Elmoped

Inlägg av Jotss »

Har själv en slider med 80 munstycke, stage 6 pro replica, gula kopplingsfjädrar och 3.5 grams vikter, ett jäkla härligt drag + den reser så fort jag sitter på 12:an :)
:-Jotss-:
Skriv svar