Har du bytt munstycke i den ? Annars får den ju för lite bensin..Lönneroth skrev:Tja min moppe har blivit konstig,
Jag startar moppen kör typ 2 km och då stendör moppen, det är typ som att jag vrider av nyckeln fast jag inte gör det,
När moppen dör och jag ska kicka igen så är det komp och kicken är inte stum.
om jag chokar så går moppen igång igen på första kicken. efter typ 500 meter så dör den igen.
Det är en yamaha aerox.
med polini variator och Hebo rör.
jag har testat ta loss alla slangar spolat igenom dom, och hällt i nytt kylarvatten.
men den har ju alltid funkat, och jag har 12 storlekar större än originallycke97 skrev:Har du bytt munstycke i den ? Annars får den ju för lite bensin..Lönneroth skrev:Tja min moppe har blivit konstig,
Jag startar moppen kör typ 2 km och då stendör moppen, det är typ som att jag vrider av nyckeln fast jag inte gör det,
När moppen dör och jag ska kicka igen så är det komp och kicken är inte stum.
om jag chokar så går moppen igång igen på första kicken. efter typ 500 meter så dör den igen.
Det är en yamaha aerox.
med polini variator och Hebo rör.
jag har testat ta loss alla slangar spolat igenom dom, och hällt i nytt kylarvatten.
kom han fram till en lösning som du missade skriva eller vart vill du komma ? ;Dstreamjr skrev:precis så är min kompis aerox också, han kör bara med annat rör, den går en stund sen dör den å man kan bara kicka igång den ock köra igen direkt efter
han har bytt cylinder kit, vev och börjat blanda i tanken men är fortfarande lika
oj nej han har inte gjort de änLönneroth skrev:kom han fram till en lösning som du missade skriva eller vart vill du komma ? ;Dstreamjr skrev:precis så är min kompis aerox också, han kör bara med annat rör, den går en stund sen dör den å man kan bara kicka igång den ock köra igen direkt efter
han har bytt cylinder kit, vev och börjat blanda i tanken men är fortfarande lika
Lönneroth, han menar att du ska testa o byta växellådsoljanchrillez skrev:kolla bak på blocket sitter det en vit kork där i ska det vara växellåds olja
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...