Skit nånstans i förgasaren om inte annat..

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
lycke97
Elmoped

Skit nånstans i förgasaren om inte annat..

Inlägg av lycke97 »

Tjena jag har en ''yamaha aerox 2007''

Den har alltid varit lite svår startad sen jag köpte den.. Och nu för nån vecka sen blev den konstigare och konstigare ... Den började bli mer och mer svårt startad. När jag startar den så dör om jag gasar eller inte.. Så jag måste typ kicka igång den 5-10 gånger innan den kan gå.. Och nu igår så var den mycket svårare att starta än vanligt och sen när jag körde så la den av och då lät jag den gå på tom gång och då kom den tillbaka och sen när jag gasa höll den på att dö och tillslut dog den helt. Kan det vara att den får för lite bensin ? Jag har endast bytt saker i variatorn på den.. Det jag hade tänkt att göra var att lägga förgasaren i ett bensin bad och göra rent luftburken ordentligt. Jag har hällt i k-sprit och det hjälpte inte! Och jag kan också tro att det kan vara bensin filtret. Inte det som sitter i tanken utan det andra filtret som hindrar skit att komma in i förgasaren.. Den kanske är fylld med skit ? Och vart sitter det filtret ? Tacksam för svar!!! Ni får gärna ge mig mer tips på vad det kan vara! :)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

filtret sitter mellan tanken och förgasaren på bensinslangen om du har ett, testa gör rent förgasaren så ska den nog funka och diesel tar bort skiten bättre än bensin :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
lycke97
Elmoped

Inlägg av lycke97 »

streamjr skrev:filtret sitter mellan tanken och förgasaren på bensinslangen om du har ett, testa gör rent förgasaren så ska den nog funka och diesel tar bort skiten bättre än bensin :)
Jag sa till min kompis morfar att jag hade tänkt att göra rent förgasaren och luftburken men han trodde att den inte fick tillräckligt med bensin för att det filtret är igen täppt med skit. Men kan jag ta en vanligt bensin slang utan bensinfilter på då ? Om det nu skulle funka bättre ^^
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

lycke97 skrev:
streamjr skrev:filtret sitter mellan tanken och förgasaren på bensinslangen om du har ett, testa gör rent förgasaren så ska den nog funka och diesel tar bort skiten bättre än bensin :)
Jag sa till min kompis morfar att jag hade tänkt att göra rent förgasaren och luftburken men han trodde att den inte fick tillräckligt med bensin för att det filtret är igen täppt med skit. Men kan jag ta en vanligt bensin slang utan bensinfilter på då ? Om det nu skulle funka bättre ^^
kan du göra men då sätter sig skiten i förgasaren/membran/cylindern istället för filtret ;)
lycke97
Elmoped

Inlägg av lycke97 »

streamjr skrev:
lycke97 skrev:
kan du göra men då sätter sig skiten i förgasaren/membran/cylindern istället för filtret ;)
Aja men sitter det filtret på bensinslangen? Och kan man rengöra det ? :)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

inte säkert att du har något men om du har det sitter det på slangen och man köper ett nytt, det är engångsfilter :)
lycke97
Elmoped

Inlägg av lycke97 »

streamjr skrev:inte säkert att du har något men om du har det sitter det på slangen och man köper ett nytt, det är engångsfilter :)
Jaha... Vet du vart man kan köpa nytt ? :)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

lycke97 skrev:
streamjr skrev:inte säkert att du har något men om du har det sitter det på slangen och man köper ett nytt, det är engångsfilter :)
biltema,ts,cykelkraft, närmaste åf typ vart som helst ;)
lycke97
Elmoped

Inlägg av lycke97 »

streamjr skrev:
lycke97 skrev:
biltema,ts,cykelkraft, närmaste åf typ vart som helst ;)
Jaha tack :)
Skriv svar