[quote="Eri^kk"]Tjena det är så att gängorna på vevstacken har pajat så jag kan inte fästa muttern som håller fast vikterna och remskivan.
tror ni det funkar att göra nyagängor på veven och en ny mutter med gängsnitt?
Eller ska jag köpa ny vev och byta? är de bökigt att byta vev? har sett hassse666 klipp på youtube när han byter vev.
Kom gärna med andra kreativa tips på hur jag kan lösa problemet
Dom där gängorna såg väldigt slitna ut så jag tror nog inte att det går och rädda men du kan ju alltid testa och gänga om och se hur det blir men jag skulle tro att det blir rätt svårt och få till det bra.
testa med ett lite mindre gängsnitt. Fila först ner så den får ett bra grepp osv, ja tror du fattar hur jag menar. Men alltid kul att byta vev ifall man har pengarna så varför inte.
Axel skrev:testa med ett lite mindre gängsnitt. Fila först ner så den får ett bra grepp osv, ja tror du fattar hur jag menar. Men alltid kul att byta vev ifall man har pengarna så varför inte.
Aa fattar. Är det säkert inte för jag gjort det tidigare men. Har du gjort det någon gång? Var det krångligt?
gör inte så! när de lossnar kommer du ha sönder massa annat så lika bra att göra ordentligt på en gång!
Skruven kunde aldrig skruvas ut. Axeln där kick kugghjulen ska sitta hindrade skruven från att skruvas ut 2 mindre än 2 millimeter. Alltså skruven kunde inte skruvas ut mer än 2 millimeter för att skruven axeln hindrade det. Dock så skruvades aldrig skruven ut. Skruven får inget tryck på sig alls nästan, själva momentet eller kraften är vid variatorn då skruven snurras med hela tiden.
Men självklart, det bästa du kan göra är att byta vevparti.