När jag startar moppen och ska åka så läre jag stå och gasa i typ 15 sek innan den vill åka iväg.
har jag kört den och stängt av den för att sedan åka efter 2-3 minuter händer det inte
Vad kan felet vara ?,
äre en speedfight?gud skrev:När jag startar moppen och ska åka så läre jag stå och gasa i typ 15 sek innan den vill åka iväg.
har jag kört den och stängt av den för att sedan åka efter 2-3 minuter händer det inte
Vad kan felet vara ?,
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Kan du förklara hur man gör det där med chims brickan-ReM- skrev:Antagligen är förgasaren felinställd, då moppen enligt din beskrivning fungerar bättre då motorn är varm och sämre då den är kall.
Prova leka lite med skruvarna. Har du en Dellorto förgasare brukar det sitta en luftskruv nära ansligningen för luftfilter/luftburken. Testa då skruva den ett par varv medsols, vilket ger din moped något mer bensin, främst vid tomgång och lågfartsmunstycket.
Är skillnaden obetydlig kan du testa ändra lilla chims-brickan på nålen. Vet du inte hur man gör detta kan jag eller någon annan beskriva det för dig.
I annat fall kan du få byta upp dig i munstycke, vilket kostar dig omkring 25.- på cykelkraft.se. Så det handlar inte om några stora pengar att åtgärda
Började problemen nu på senare tid, när det börjar bli kallare i luften?
Testa också rengöra förgasaren förresten
/Alex