Kawa 750

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!
Användarens profilbild
FinnickeN
Elmoped

Kawa 750

Inlägg av FinnickeN »

Hej, har sett att några här stuntar med "Sport hojar" Som CBR600 mm.

Och undrar om det är någon ide att försöka med en Kawasaki 750 -89.

Dom flesta säger att det måste vara 600cc för stunt med sådan hoj. Men eftersom jag bor i en avlägsen liten by och inte finns så många 600:or för rimligt pris i närheten. Så hittade en 750 billigt men undrar då om någon vet om det är någon ide att ens försöka? Tack på förhand :)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Byt rubriken till något mer passande.

VARFÖR skulle de inte gå? Du kan stunta med en liten moped, du kan stunta med en literklubba, så varför skulle det inte gå med en 750?

Så ja, det kommer att gå, skaffa en skyddsbur, kraschpuckar och en tolva och börja träna! :)
Användarens profilbild
FinnickeN
Elmoped

Inlägg av FinnickeN »

Dåså, har fått så många negativa svar på samma fråga, men var fortfarande sugen på att köpa den. Så nu köper jag den :D
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Säger precis som p0d1 varför skulle det inte gå?

Du kan ju i princip stunta med allt som har 2 hjul.

Dessutom vilka är "Dom flesta"?

Jag har då aldrig hört talas om att det inte skulle gå med en hoj större än 600cc. Anledningen till att är vanligast med hojar runt 600cc är för att det är lättare att stunta med dom då dom väger lagom och har en perfekt motorkaraktär för stunt.

Slutsatsen är att ja det kommer gå.

Det du dock borde göra på hojen är att fixa tolva , skyddsbur (För motorn) , pegs vid bakfälgen , handskydd (Annars kommer troligen broms och kopplingshandtag gå sönder vid 1a vurpan) , dreva om den kan eventuellt behövas och till sist så behöver du ett bakbromssystem på styret :) Allt detta är inga måsten men det blir betydligt lättare med det och billigare också.
Användarens profilbild
FinnickeN
Elmoped

Inlägg av FinnickeN »

Har redan planerat allt med skyddsbur och sånt. Och "dom flesta" är dom på stuntlife och sporthoj :P
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

FinnickeN skrev:Har redan planerat allt med skyddsbur och sånt. Och "dom flesta" är dom på stuntlife och sporthoj :P
Jadu på sporthoj finns det många idioter med allt annat än alla hemma...
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Vet inte hur gammal o genomtänkt du är men ha på dig skyddskläder gjorda för en motorcykel, o kör som en människa om du ska ha en så stor hoj. (Förmodar att du är runt 15 och precis gått från din moppe.)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
FinnickeN
Elmoped

Inlägg av FinnickeN »

Ja, inte är det så att någon har någon aning om hur man gör med olje pick upen? Hittar ingen bra guide om det :s

Jag är 18 och jag är medveten om att det är bra med skydd.

Men att använda skydd är som att använda kondom.. Alla tjatar om det jämt, men ingen använder det ;) Närå, skydd ska inhandlas :)
Skriv svar