Jo alltså..jag står inför ett lite dilema just nu
Jag måste ha en rätt så hårdtryckfjäder men på alla markeringar och färger vet jag inte själv längre vilken jag skall ha, nåväl min set-up är (kortfattat)
Stage 6 Pro Sport och ett Yasuni C16 , alltså behöver jag kanska hård tryckfjäder men..inte för jätte hård... som sakt..
Just nu har jag en VIT polini tryckfjäder men den är för mjuk (greppar för tidigt)
~OWR~ One Wheel riders R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Blåa Polini kopplingsfjädrar och blå polini tryckfjäder, testa med det
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
KoNG skrev:Blåa Polini kopplingsfjädrar och blå polini tryckfjäder, testa med det
Säker..?...
Men tror du det funkar med Vita stage 6 kopplingsfjädrar..och sen någon ganska så hård tryckfjäder..den blåa är ju mjukare än den vita..
Orkar inte skruva isär och dra med en tång..antar det är lagom svårt^^..är lite lat..vet du..
Kolla mina projekt!
Varför i guds skull skulle original killen ta en 90% fjäder?...
Och sen är antagligne 90% också för mycket för mig...
Skulle det vara något ..slags skämt? och försöka lura oss eller nått?
Kolla mina projekt!
Förbannade hippie 90+ försök att hjälpa han istället men är dom där koppling och tryckfjäder bra för grabben ? som pöjken skrev ovan eller ska ungen ha nogåt annat?
Senast redigerad av david918 den 23 juni 2008, 19:07, redigerad totalt 1 gånger.
Köra trimmat med reg-skylt är lika dumt som att köra hyper med en strypt cdi!!
david918 skrev:Förbannade hippie 90+ försök att hjälpa mig istället men är dom där koppling och tryckfjäder bra för mig ? som jag skrev ovan eller ska jag ha nogåt annat?
Vore jag du skulle jag satsat pengarna på annat istället..vid original känns det ju inte speciellt ..att satsa på kopplingsfjädrar och sånt..köp istället lättare vikter så lär du få mycket bättre acceleration och toppfart gentemot original vikter !
EDIT: Såg att du inte va den killen... xD
Kolla mina projekt!
CIME skrev:Jag tänkte byta vikter också men är det ingen skillnad om jag byter koppling och tryckfjäder ?
Jodå det är klart..men jag är som sakt lite osäker på det här med fjädrar..hur hårda de är . Vore jag du skulle jag sparat pengarna till något annat! ..typ boost bottle!
Kolla mina projekt!
Slirar inte remmen så behöver du inte byta tryckfjäder! Tryckfjädern har ingen påvärkan då kopplingen greppar!
Kör på den vita polini och byt till hårdare kopplingsfjädrar ist!
//Holma
Holma_ skrev:Slirar inte remmen så behöver du inte byta tryckfjäder! Tryckfjädern har ingen påvärkan då kopplingen greppar!
Kör på den vita polini och byt till hårdare kopplingsfjädrar ist!
//Holma
Okej! , Jag har Orang'a Stage 6 kopplingsfjädrar med, men.. de skall vara för hyper..tror du de funkar iaf?
Kolla mina projekt!
men om man bara byter kopplingsfjädrar blir det någon märkbar skillnad eller är det bara skräp och måste man byta v-vikter
Eller finns det något annat man kan göra skriv gärna allt för att få bättre axx utan topp
CIME skrev:men om man bara byter kopplingsfjädrar blir det någon märkbar skillnad eller är det bara skräp och måste man byta v-vikter
Eller finns det något annat man kan göra skriv gärna allt för att få bättre axx utan topp
Om du BARA vill ha axx inte mer topp,
Dreva om (scooter/cross) till axx.. Finns kanske på scooter med..
Lite hårdare kopplingsfjädrar
Boost Bottle
Porta Avgasporten på bredden, brukar bara ge lite lite mera topp om man inte tar jätte mkt (A) Men stor skillnad i botten
Finjustera din förgasare
Kolla mina projekt!
Boost Bottle
Porta Avgasporten på bredden, brukar bara ge lite lite mera topp om man inte tar jätte mkt (A) Men stor skillnad i botten
Finjustera din förgasare
Tack! men vilka passar till original kopplingen som är lite hårdare ? eller passar alla till original kopplingen?
tänkte köpa dom här.. http://www.startuning.se/?pages=product&id=4821
har Beta ark AC/x-type 06
Senast redigerad av CIME den 24 juni 2008, 15:28, redigerad totalt 1 gånger.
Boost Bottle
Finjustera din förgasare
Tack! men vilka passar till original kopplingen som är lite hårdare ? eller passar alla till original kopplingen?
tänkte köpa dom här.. http://www.startuning.se/?pages=product&id=4821
har Beta ark AC/x-type 06
[/quote]
Jodå
Kolla mina projekt!