Strypningar som inte syns utifrån

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Strypningar som inte syns utifrån

Inlägg av derbi_senda93 »

jag undrar om det finns några sätt att få moppen att gå snabbare såsom att ta bort några strypningar. jag får inte trimma för päronen :/ men jag vill att det inte ska ses utifrån :P vill gärna ha förslag på vad jag kan göra och fördelar och nackdelar med det :D har en Derbi Senda x-treme 05a

Senast redigerad av derbi_senda93 den 23 juni 2008, 12:52, redigerad totalt 5 gång.
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

Du skrev inte vilken moppe du har.. För delar är att de går fortare å nakdelarna å förstås snuten...
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

TK_DRAC skrev:Du skrev inte vilken moppe du har.. För delar är att de går fortare å nakdelarna å förstås snuten...
har en Derbi Senda x-treme 05a
Peterlindgren_1992
Elmoped

Inlägg av Peterlindgren_1992 »

variator ring på en Derbi Senda, du måste ha en unik modell...
dra pluggen plugga ur luftburken höja upp munstycket, dreva lite där fram/bak mindre bak=snabbare/störrefram = fortare. mindre fram/saktare större bak/saktare. ostrypt cdi större insug+membran ger ju lite axx. finns mycket att göra
Användarens profilbild
DracPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DracPojken »

[quote="Peterlindgren_1992"]variator ring på en Derbi Senda, du måste ha en unik modell...
dra pluggen plugga ur luftburken höja upp munstycket, dreva lite där fram/bak mindre bak=snabbare/störrefram = fortare. mindre fram/saktare större bak/saktare. ostrypt cdi större insug+membran ger ju lite axx. finns mycket att göra[/quote]

vadå mindre bak=snabbare/störrefram=fortare??? :shock:
Är föredetta R X-Treme för er som inte vet ; )

--> http://www.twostrokerider.se/koposalj/311 <--Fiddy EU Bytes!
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Ja det är det.
Du kan ta bort blindröret, stoppa in en enkrona eller något, svetsa igen så syns det inte. Kommer ge kanske 3-5 KM/h och mycket mer axx
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Vad sägs om strypningstråden ?
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

MarcusRRX skrev:Vad sägs om strypningstråden ?
Okej men vart sitter den då? xD
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Så länge man inte är totalt blind borde man se den >BD, tredje nåt uppifrån i denna forumdel
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Bild
KLICKA PÅ BILDEN
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

du skickar helt enkelt ditt rör så stryper ja av de 100 % ;) annars följ denna guide: http://www.twostrokerider.se/artiklar/582
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
viper
Svårstartad skrothög

Inlägg av viper »

Peterlindgren_1992 skrev:variator ring på en Derbi Senda, du måste ha en unik modell...
dra pluggen plugga ur luftburken höja upp munstycket, dreva lite där fram/bak mindre bak=snabbare/störrefram = fortare. mindre fram/saktare större bak/saktare. ostrypt cdi större insug+membran ger ju lite axx. finns mycket att göra
variator på en Senda?! HAHAHAHAHAHHAAHAHAHH hoppas inte du r seriös grabben! :P unik model, en cross med en scooter motor? isf är det ingen Senda ;) du kanske syftar på gp1an? ;O
"Titta! Kakan rör på sig!"
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

viper skrev:
Peterlindgren_1992 skrev:variator ring på en Derbi Senda, du måste ha en unik modell...
variator på en Senda?! HAHAHAHAHAHHAAHAHAHH hoppas inte du r seriös grabben! :P unik model, en cross med en scooter motor? isf är det ingen Senda ;) du kanske syftar på gp1an? ;O
läser du med röven eller?
man fattar ju direkt att han är ironisk

och nej finns inget som heter höja munstycket
Powerered by BRL
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

oh alla fattade han menade gå upp i storlek !
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

jag skrev fel om v-ringen.. sorry mitt fel. men alla har varit n00bs å jag har precis fått min moppe.. kanske en till dum fråga men eftersom jag inte vet så frågar ändå.. kan man inte lämna in röret så att dom kan strypa av det helt åt en elr får dom inte göra det? jag kan inte så mkt så va gärna lite snälla, tack. :P
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Lite onödigt då Sendorna bara har ett blindrör och inga pluggar, och nej en vanlig moped-service kommer inte göra det åt dig. Finns ju dock folk som gör det åt dig för en hundring, försök bara hitta nån i området nära dig som göra det
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Moddad skrev:Lite onödigt då Sendorna bara har ett blindrör och inga pluggar, och nej en vanlig moped-service kommer inte göra det åt dig. Finns ju dock folk som gör det åt dig för en hundring, försök bara hitta nån i området nära dig som göra det

Okej, tack.
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Menar naturligtvis pluggar/strypningar i avgasröret för att förtydliga det. De har pluggar på andra ställen :wink:
Användarens profilbild
viper
Svårstartad skrothög

Inlägg av viper »

till Derbi_senda93: sorry, förstår det :P vart bara lite överväldigad bara... :lol:

T-J: Vad var det som fick dig att tro att han var ironisk? för tydligen så var han INTE det... :wink:

OnT:

Det finns visst firmor och återförsäljare som stryper av åt dig! Jag vet inte hur ni har det med era i firmor men hos oss (Powerbike.se om ni undrar :wink: ) gör de exakt vad du vill göra med den, det finns väll ingenting som säger att du ska köra med den på vägar? du kanske ska ha den till att köra cross i skogen eller någonting? Ifall du ska köpa trimdelar så måste man dock skriva på ett papper med dina päron som det står att försäkringen inte gäller om du använder delarna på vägarna o bla bla bla, menmen... du kan åtminstånde kolla närmaste moped verkstad :)
"Titta! Kakan rör på sig!"
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

viper skrev:till Derbi_senda93: sorry, förstår det :P vart bara lite överväldigad bara... :lol:

T-J: Vad var det som fick dig att tro att han var ironisk? för tydligen så var han INTE det... :wink:

OnT:

Det finns visst firmor och återförsäljare som stryper av åt dig! Jag vet inte hur ni har det med era i firmor men hos oss (Powerbike.se om ni undrar :wink: ) gör de exakt vad du vill göra med den, det finns väll ingenting som säger att du ska köra med den på vägar? du kanske ska ha den till att köra cross i skogen eller någonting? Ifall du ska köpa trimdelar så måste man dock skriva på ett papper med dina päron som det står att försäkringen inte gäller om du använder delarna på vägarna o bla bla bla, menmen... du kan åtminstånde kolla närmaste moped verkstad :)
Okej så det finns firmor/servicar som gör det åt en såsom Powerbike.se? isf bra! :P men eftersom jag inte vet så frågar jag, klassas strypa av som att trimma eller inte? om det nu gör det, gäller inte försäkringen då? tack för alla svar btw :)
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Insug går ju plugga ur..
YAMAHA YZ Racing
hence
Elmoped

Inlägg av hence »

bensinskalle skrev:du skickar helt enkelt ditt rör så stryper ja av de 100 % ;) annars följ denna guide: http://www.twostrokerider.se/artiklar/582
Och vad kostar det? Vi är ju nästan grannar så man kanske skulle passa på.. :roll: :P
Joz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Joz »

Dessa grejer kan du göra utan att något syns utifrån:

Stryp av röret helt och hållet
porta cylindern
bättre membran samt insug (eventuellt onödigt)
borra upp förgasaren samt byta munstycke
stryp av luftburken
Köp en ostrypt cdi
//
Användarens profilbild
jonas^
Svårstartad skrothög

Re: Strypningar som inte syns utifrån

Inlägg av jonas^ »

Derbi_senda93 skrev:jag undrar om det finns några sätt att få moppen att gå snabbare såsom att ta bort några strypningar. jag får inte trimma för päronen :/ men jag vill att det inte ska ses utifrån :P vill gärna ha förslag på vad jag kan göra och fördelar och nackdelar med det :D har en Derbi Senda x-treme 05a

FULL RULLE
fröllebulle
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Re: Strypningar som inte syns utifrån

jonas^ skrev:
Derbi_senda93 skrev:jag undrar om det finns några sätt att få moppen att gå snabbare såsom att ta bort några strypningar. jag får inte trimma för päronen :/ men jag vill att det inte ska ses utifrån :P vill gärna ha förslag på vad jag kan göra och fördelar och nackdelar med det :D har en Derbi Senda x-treme 05a

farsan hade själv moppe så han vet iaf vad ett effektrör är men han vet nog inte hur man stryper av och hur man ser det..
Låst