Aerox accelerations problem.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
tompaaaan
Elmoped

Aerox accelerations problem.

Inlägg av tompaaaan »

Tjena, jag har en aerox med zx-r och v-kit.. men det går segt somfan upp till kanske 20km/h sen drar den somfan.. har hört av några att det kan hjälpa med variator shimser och annars prova byta lågfartsmunstycke kan det funka? och isåfall så hade jag behövt veta vad jag behöver för storlek på munstycket till en aerox -09 jag vet att man ska prova sig fram osv.. men ungefär? :)
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

byt kopplings fjädrar!
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
tompaaaan
Elmoped

Inlägg av tompaaaan »

xXTASKENXx skrev:byt kopplings fjädrar!
till vadå för fjädrar?
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

Har du originalkopplingen är det lätt att hitta. Finns på twostroke.se till exempel. Köp ett par styvare fjädrar, du hittar info om detta på hemsidan.
Fjädrarna gör alltså att kopplingen släpper efter vid ett högre varvtal, alltså då motorn har mer ork att driva framåt. Det är där du finner nyckeln till en snabbare acceleration vid starten. Om du inte redan visste det förstås ^^
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
tompaaaan
Elmoped

Inlägg av tompaaaan »

-ReM- skrev:Har du originalkopplingen är det lätt att hitta. Finns på twostroke.se till exempel. Köp ett par styvare fjädrar, du hittar info om detta på hemsidan.
Fjädrarna gör alltså att kopplingen släpper efter vid ett högre varvtal, alltså då motorn har mer ork att driva framåt. Det är där du finner nyckeln till en snabbare acceleration vid starten. Om du inte redan visste det förstås ^^
för jag har ju en naraku sport koppling med röda fjädrar ska jag behöva sätta
ännu hårdare fjädrar ?
palmdahl
Elmoped

Inlägg av palmdahl »

köp malossis delta koppling och malossis kopplings klocka mhr bättre acceleration och toppfart finns på twostrok med ett packet pris 1500
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

tompaaaan skrev:
-ReM- skrev:Har du originalkopplingen är det lätt att hitta. Finns på twostroke.se till exempel. Köp ett par styvare fjädrar, du hittar info om detta på hemsidan.
ännu hårdare fjädrar ?
Sättet du svarade på gav intryck till att vara väldigt otrevligt. Hur tänkte du jag skulle veta vad för koppling du har i din moppe egentligen? Det är mer än lovligt idiotiskt av somliga att be om hjälp och sedan avvisa de som faktiskt svarar.
Var det oavsiktligt att låta otrevlig ber jag om ursäkt.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
tompaaaan
Elmoped

Inlägg av tompaaaan »

-ReM- skrev:
tompaaaan skrev:
ännu hårdare fjädrar ?
Sättet du svarade på gav intryck till att vara väldigt otrevligt. Hur tänkte du jag skulle veta vad för koppling du har i din moppe egentligen? Det är mer än lovligt idiotiskt av somliga att be om hjälp och sedan avvisa de som faktiskt svarar.
Var det oavsiktligt att låta otrevlig ber jag om ursäkt.
Närå, jag menade bara att jag glömde säga vad det var för koppling och vad för fjädrar :)
Skriv svar