Tallar på moppen

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Användarens profilbild
fille966
Elmoped
Kontakt:

Tallar på moppen

Inlägg av fille966 »

Tjena, idag var jag i skolan som vanligt då och då var min Derbi Senda parkerad utanför. På lunchrasten ser jag ett tiotal invandrade som står och tallar på låsen till min moppe.
Jag blir förbannad som fan, går fram till fönstret (för det fanns ingen utgång precis där så jag kunde gå ut) knackar på hårt som fan pekar på dem och drar handen över halsen (för att indikera att de skulle sluta).

Gänget med invandrare springer därifrån som ett par jävla höns.

Har någon varit med om något liknande? Blir så förbannad på sådanna personer.
Någon som har en Derbi motor till salu?
hambin
Elmoped

Inlägg av hambin »

ställer alltid moppen hos en kompis 200m från skolan pga sånt :p
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel

Inlägg av P3kkl »

Jag ställer alltid min moppe mitt emot skolan bakom min brors hus så den inte syns pga polisen som alltid var på min moppe när den stod på moppe parkeringen :P
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped

Inlägg av Runkenslider »

Japp... Två invandrare försökte knäcka mitt styrlås medan jag stod bakom hörnet och pratade med en kompis. Precis när jag gick runt hörnet så såg jag dom stå och rykte i styret fram och te baks. Jag gick med ett pokerface farm meter 2 ifrån mopen och dom bara stirrade på mig. Sedan tog jag fråga vad dom höll på med då sa dom att jag inte hade något att göra med det. Då blev jag rasande och tog tag i kragen utav en av dom och knuffade iväg han. Då försökte den ena av dom slå till mig men missade. Sen när han försökte slå till mig andra gången så kom det en gubbe gående och då började dom springa iväg. Sedan dess har jag nästan alltid låst moppen i fram hjulet! :)
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

Har inte varit med om att någon försökt ta den men en dag när jag var inne på ica och kom ut satt en liten invandrar unge på kanske 4 år och lekte motorcykel eller något.. Så jag lyfte bort han och åkte bara iväg utan ett ord.. ^^ Men på skoltid ställer jag alltid den hos mormor och morfar som bor på andra sidan gatan :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
LaNgEE
Elmoped

Inlägg av LaNgEE »

det är det värsta som finns som när jag parkera min roxon utanför matsalen då när jag skulle starta den så hade dom slitit bort tändhatten, jävla tattare kan inte ge fan i sakerna :@
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

hände samma för mig när jag gick på sommar skola.dom klippte cdi kablarna o snåde alla lamper :P
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

TuZx skrev:hände samma för mig när jag gick på sommar skola.dom klippte cdi kablarna o snåde alla lamper :P
Vad för personer förvänta du dig skulle gå sommarskola? :roll:

Själv ställer jag den precis utanför klass rummet när jag körde till skolan och alla visste vem jag var som hade den, men en gång var den en som fimpa den och hon är så dum och tror inte jag får reda på de så säger att hon ska betala för ny klädsel 100kr annars skulle jag åka hem till henne föräldrar, hon betala inte och dem fick 4 fina däck på bilen kl 06.00^^

Det är principen inte kostnaden, som jag alltid säger, någon annan som håller med på de?

Efter de så ställde jag den på min kompis gård en bit från skolan:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket

Inlägg av kjelle »

Har du tallar på moppen?..

Bild
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd

Inlägg av Rieju_Jacob »

kjelle skrev:Har du tallar på moppen?..

Bild
Hahahahaha trodde med han menade det först när jag bara såg rubriken
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Här på TSR så är logiken på topp…

Kolla mitt Rieju-projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42936

Säljer mina longboardtruckar, PMa om du är intresserad
Bild
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

Bild
Hahahahaha! Tänkte först det med men men! :lol:
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
fille966
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av fille966 »

Bild
Hahahahaha, gjorde min dag :')
Någon som har en Derbi motor till salu?
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

har inte haft några stora problem förutom precis när jag fick min moppe så va det någon som rita på mina bakspeglar (men det va ändå skit samma skulle ändå ta bort dem samma dag)

eller jo de va en gång till på mitt förra gymnasium, så fimpa någon på min styrkåpa ( hade ändå nudebar hemma så det va chill där med :)
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd

Inlägg av Rieju_Jacob »

Men jag håller med, så galet irriterande me folk som ska pilla. För nån vecka sen när jag hade träslöjd så stog det två helsvenskar och skruva på min, så jag klev ut ur fönstret lite diskret med en 24-nyckel och knacka den ena på axeln och då va han inte så kaxig längre vill jag lova ;)
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Här på TSR så är logiken på topp…

Kolla mitt Rieju-projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42936

Säljer mina longboardtruckar, PMa om du är intresserad
Bild
Användarens profilbild
FetaOsteN
Elmoped

Inlägg av FetaOsteN »

Hmm, precis innan vi sluta 9an i sommras så kom de in en vuxen tjej som jobbar med lite vad som helst på skolan. (typ socialen eller nåt) Hur som helst så kom hon in på vår svenska lektion o sa att hon ville snacka med Filip efter lektionen, snacka om att ja flippa ut eftersom jag o några polare hade snott 2 lådor med chips i ett skåp vid matsalen 2 dagar tidigare :S När ja kom ut så sa hon att någon hade varit o pillat på min moppe vid framdäcket, men mattanterna såg de så han stack när han väl såg dom. När jag gick ut o kolla va han hade gjort så hade han lossat ena muttern till mitt framdäck så ja kunde lossa den med fingrarna på 2-3 varv. lånade vaktmästarens skiftnyckel o spände åt den så hårt de gick o sen så körde ja hem :)
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

FetaOsteN skrev:Hmm, precis innan vi sluta 9an i sommras så kom de in en vuxen tjej som jobbar med lite vad som helst på skolan. (typ socialen eller nåt) Hur som helst så kom hon in på vår svenska lektion o sa att hon ville snacka med Filip efter lektionen, snacka om att ja flippa ut eftersom jag o några polare hade snott 2 lådor med chips i ett skåp vid matsalen 2 dagar tidigare :S När ja kom ut så sa hon att någon hade varit o pillat på min moppe vid framdäcket, men mattanterna såg de så han stack när han väl såg dom. När jag gick ut o kolla va han hade gjort så hade han lossat ena muttern till mitt framdäck så ja kunde lossa den med fingrarna på 2-3 varv. lånade vaktmästarens skiftnyckel o spände åt den så hårt de gick o sen så körde ja hem :)
mm, o de roliga va att mat tanterna sa att han stod e bra bit ifrån tidigare när dem såg han, o att han sedan gick förbi typ 7 moppar på led o satte sig bakom din o började pilla o_O
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

någon jävla p12:a stog vid moppen för en vecka sedan och försökte knäcka styr låset och då han försökte göra det så råkade han böja styret och bryta av min back spegel... så jag gick fram och tog han i nacken och vända han om och skriker han i ansiktet "VAD FAN HÅLLER DU PÅ MED!" han får då inte ur sig något så jag säger åt han att han är skyldig mig 400 spänn för ny backspegel och styre. får då 300 spänn i 100 lappar xD

tror han blev rätt så rädd då det står en kille som väger 95 kg och är 1,85 meter och skriker han i ansiktet :P
Quattro lyfe
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Lämnade moppen på skolan över natten en gång, den blev nerknuffad innan jag ens kommit hem.
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

över natten!?!?!? hur fan vågar du!
Quattro lyfe
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

p3kkl

Inlägg av draceN96 »

hahah rickard! vadå ALLTID? :D
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
floydei
Varnad

Inlägg av floydei »

i förrgår så stack jag till Ica på en rast och skulle köpa lite cola! så när jag kom ut såg jag två invandrare som stod vid min moppe och så ajg gömde hjälmen lite bakom mig när jag fortsatte gå bredvid dom, så tyå halvägs till dom såg jag att dom började kicka. Så jag fortsatte som vanligt eftersom jag såg att switchen satt på off. Och dom verkade ju inte fatta ett skit så gick jag emot dom och sen ställde mig bredvid. Den ena hade inte märkt att jag stod där och tittade han hade fullt upp med att kicka och den ena var knäpptyst och tittade på mig. Så sa jag " Shalla shalla Switch off!!!"
Så tittade den andra upp så sprang dom därifrån. Kan ni fatta hur mycket jag garvade eller?
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

FreZz skrev:över natten!?!?!? hur fan vågar du!
Tänkte att den skulle kunna få stå för sig själv ett par timmar, med tanke på att det var vardag och den stod vid skolan. Jag menar, hur många av dom här 12 personerna som bor på den här flytande skiten skulle få för sig att hänga vid skolan kl 11 en vardag? Två tydligen...
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

inte haft några problem förutom att nån tog sig friheten att repa den när dom gick förbi men det kan jag leva med :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
floydei
Varnad

Inlägg av floydei »

potog skrev:inte haft några problem förutom att nån tog sig friheten att repa den när dom gick förbi men det kan jag leva med :)
Du måste ju haft riktigt med tur!
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

floydei skrev:
potog skrev:inte haft några problem förutom att nån tog sig friheten att repa den när dom gick förbi men det kan jag leva med :)
Du måste ju haft riktigt med tur!
bor i ett relativt bra område :)

för er rasister som undrar så är det nästan "*fult ord*" fritt :P
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

sätt en lapp på den. "PKs gamla moppe. den som rör får med han att göra"

ingen kommer röra den ;)

nej, men har inte haft problem med det i stan. visst har pulkor, leksaker, cyklar osv blivit snodda av invandrare då jag bor nära ett invandrartätt område. och nej, det är inte fördommar. har tagit reda på vilka det var i efterhand :)
ghettobird
Elmoped

Inlägg av ghettobird »

Ställer min alltid vid ingången till skolan, så ser jag den varannan halvtimme/timme. Ingen har hittils vågat röra den, men det står nästan alltid några turkar ( 7or/8or) i slutat av dan som står o glor.

Går i en skola från årskurs. 1-9
Användarens profilbild
Tobbe12359
Elmoped

Inlägg av Tobbe12359 »

Har la inte haft några större problem.. Mer än att nån hade vart framme o dragit ur sladden till neutral lampan.. satto försökte få i friläget i några minuter.. innan jag kolla o såg att den var urkopplad.
Och att en invandrare skulle små tjafsa när jag skull åka hem.. -.-
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

Har inte haft jätte mycket problem på min skola... dom har väll dragit ut tändhatten en massa gånger men inte mer än så! Fast en dag så sprack den... Men som tur va hade jag prao den veckan och var hor den lokala åf så jag fick en ny! + att dom kollade mitt elsystem på köpet :D
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Tar man moppen till skolan så bör man parkera en bit bort dels pga idioter som inte vet vad som är deras och även snuten (Iaf om man har trim)

Jag själv har inte haft några problem för har inte tagit moppen till skolan (Dom få gångerna parkerade jag en bit bort/i polarens garage) men däremot min kusin (Samma moppe fast ett par år tidigare) hade problem med att 3-4 *fult ord* försökte sno moppen och hade haft upp låsen och försökte tjuvkoppla moppen men det gick inte för att det var en Speedfight med startspärr så dom lyckades inte och då försökte dom rulla iväg moppen och sprang men då kom min kusin fram och 5 kompisar (Alla var rätt långa och biffiga o min kusin hade även ett järnrör i handen) då släppte dom bara moppen i marken och försökte springa iväg men en idiot halkade och fick stryk så dagen efter kom killen fram med 2000 spänn i kontanter och sprang iväg fort som fan.
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

Det är gött på min skola att det inte finns några *fult ord* som tur är! :D

Dock så finns det lite wanna-be gangsters som går med kepsen bakofram, byxorna nere vi knäna och gungar framochtillbaka mellan varje steg och tror att dom är dyngballa men ingen har hittils gjort något :P
Felix mårtensson
Elmoped

Inlägg av Felix mårtensson »

Nått as som försökte tjuvkoppla min en natt, anledningen kan dock vatt att jag glömt låsa den.. dock lyckades dem inte få igång den och styrlåset förstörde dem aldrig, skarvade ihop kablarna dem klippt och bytte säkringen dagen efter, funkade prima:)
drac
zamme
Svårstartad skrothög

Inlägg av zamme »

Har bara satt på tännhatten ett par tusen gånger och fixat nya kablar till cdin... + lite repor..
Vit Derbi Senda xtreme-05

Setup:
Athena 70cc
Gianelli rör
21mm dellorto förgasare
Membran
Sportluft

Toppfart: 112km/h
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Tror jag ska börja sitta utanför era skolor med ett miniatyrgevär och skjuta suspekt folk som inte kan uppvisa giltigt leg, en femma per skalle, vad säger ni?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

jo visst hur mycket vill du ha per vecka? 100 eller 200?
Quattro lyfe
Skriv svar