Som rubriken lyder undrar jag vilken moped ni rekommenderar av dessa, varför, samt vilken som är bäst för denna setupen nedan och vad den ungefär skulle göra.
All hjälp uppskattas. Och snälla, skulle nåt vara fel, kan ni moderatörer flytta den ist för att låsa? Jag har verkligen tittat och tycker att den passar bäst här med tanke på frågorna. Återigen, alla tips uppskattas.
stalkerr__ skrev:Aeroxen med den setupen, Typhoonen, ludixen och neos är fläktisar.. tänk på kylningen!
Ska du köpa den orginal och sen köpa trim, så kör på ludixen för stunt, roxx för hyper / race / pendlar lik !
Tack för svaret! Men menar du att det inte kommer funka på de mopederna? De andra är vätskekylda, va? Tror du Jetfoce skulle gå bra med setupen. Har nästan bara sett bra kommentarer om den. Har du erfarenhet av nån av de du inte nämnde som luftkylda?
stalkerr__ skrev:Aeroxen med den setupen, Typhoonen, ludixen och neos är fläktisar.. tänk på kylningen!
Ska du köpa den orginal och sen köpa trim, så kör på ludixen för stunt, roxx för hyper / race / pendlar lik !
Tack för svaret! Men menar du att det inte kommer funka på de mopederna? De andra är vätskekylda, va? Tror du Jetfoce skulle gå bra med setupen. Har nästan bara sett bra kommentarer om den. Har du erfarenhet av nån av de du inte nämnde som luftkylda?
Har ingen erfarenhet av dom nej, har du köpt den setupen eller följer den med på alla moppar haha?
Sen jetforce nrg o.sv. väger ju bly
Har ingen erfarenhet av dom nej, har du köpt den setupen eller följer den med på alla moppar haha?
Det passar inte på allt vettu
Nej asså jag tänkte köpa setupen och då vill jag se vilka de passar till. Sen tror jag att det känns skönast att köra lite tyngre och färdas i högre hastighet än på en för lätt. Vilka av de jag nämnde passar de till?
ibbec skrev:Tack för svaret! Men menar du att det inte kommer funka på de mopederna? De andra är vätskekylda, va? Tror du Jetfoce skulle gå bra med setupen. Har nästan bara sett bra kommentarer om den. Har du erfarenhet av nån av de du inte nämnde som luftkylda?
Nej asså jag tänkte köpa setupen och då vill jag se vilka de passar till. Sen tror jag att det känns skönast att köra lite tyngre och färdas i högre hastighet än på en för lätt. Vilka av de jag nämnde passar de till?
Om jag inte har helt fel så har Jetforce direktinsprut? alltså ingen förgasare
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
stalkerr__ skrev:
Om jag inte har helt fel så har Jetforce direktinsprut? alltså ingen förgasare
Ja men jag tror att det är Jetforce TDSI som har direktinsprut. Jag syftar på C-tech. Den har inge direktinsprut vad jag vet.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Gilera Runner utan tvekan, Det absolut bästa ifall du ska trimma iallafall dom lite äldre modellerna som 00 - 04 typ. stabil 180cc ram gaffel och bromsar. Tung, men väldigt bra komfort och stabil på vägen. Extra bra ifall du ska trimma. Snygga, rätt så sällsynta. Runner har piaggio motorn, väldigt bra kvalité. Om inte du vill ha Runner så tycker jag att du ska köra på en Typhoon eller nrg. Ifall jag hade köpt en moped idag hade jag nog köpt en med piaggio motorn.
Vad ska du göra med den? Stunta? Racing?
Det mesta är en smaksak. Du ska inte tro på vad alla skriver för dom är oftast väldigt opartiska och har garanterat inte suttit på ens hälften av dom där mopederna.
Snöa inte in dig på något märke, leta hellre efter rätt pris och skick.
Sen så finns det väl bättre vevar än motoforce
Gilera runner eller Jetforce.
Båda är väldigt kraftiga och som sagt stabila.
Annars om du är ute efter lite lättare grejjer skulle jag säga typhoon eller neos.
Albin414 skrev:Gilera Runner utan tvekan, Det absolut bästa ifall du ska trimma iallafall dom lite äldre modellerna som 00 - 04 typ. stabil 180cc ram gaffel och bromsar. Tung, men väldigt bra komfort och stabil på vägen. Extra bra ifall du ska trimma. Snygga, rätt så sällsynta. Runner har piaggio motorn, väldigt bra kvalité. Om inte du vill ha Runner så tycker jag att du ska köra på en Typhoon eller nrg. Ifall jag hade köpt en moped idag hade jag nog köpt en med piaggio motorn.
Jo, det är nog det det lutar mot. Men är dock väldigt intresserad av Jetforce.
Blaster är vattenkyld..
Skulle nog valt en jet force, inte lika vanligt som aerox etc.
Ok men blaster känns väl inte så stabil att köra snabbt med med tanke på den lätta vikten? Sant, de är inte så vanliga, liksom inget alla har. Plus att jag nästan bara sett positiva kommentarer. Sen gillar jag vikten, stabiliteten o.s.v.
byYn skrev:Vad ska du göra med den? Stunta? Racing?
Det mesta är en smaksak. Du ska inte tro på vad alla skriver för dom är oftast väldigt opartiska och har garanterat inte suttit på ens hälften av dom där mopederna.
Snöa inte in dig på något märke, leta hellre efter rätt pris och skick.
Sen så finns det väl bättre vevar än motoforce
Nej, det har du rätt i. Men det här känns rätt. Sen har jag ju sett de irl och de ser väldigt bra ut. Jag tänkte inte stunta, bara köra normalt.
ghettobird skrev:Gilera runner eller Jetforce.
Båda är väldigt kraftiga och som sagt stabila.
Annars om du är ute efter lite lättare grejjer skulle jag säga typhoon eller neos.
Någon av de två. Sen gillar jag att de passar långa personer, vilket gör att man kan ha den tills man förhoppningsvis tar körkort. Vilken av Runnern och Jetforcen skulle du rekommendera och varför? Vad skulle de göra med setupen?
Tjena, har själv en runner (som jag ska sälja: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... a-runner-/ ) och jag tycker den är riktitigt stabil på vägen i "höga" hastigheter (runt 80-90 km/h). Jag känner iaf att jag vågar ta ut svängarna väldigt bra även om jag kör fort! grym komfort o körkänsla. Rullar på bra o jag har själv inte haft så mycket problem med min o de har oftast varit enkla problem som t.ex. skit i förgasaren mm. Jag skulle iaf köpt en runner! men hade jag köpt en ny moppe så hade jag tagit en crossmoppe igen