Det står och jag citerar: "För att få ut den effekten som detta cylinderkit kan ge samt för att ge den en korrekt intern kylning bör den kombineras med minst en 21mm-förgasare." Men man borde väll ha större? hur stor skulle ni rekommendera?
Ra7x skrev:Det står och jag citerar: "För att få ut den effekten som detta cylinderkit kan ge samt för att ge den en korrekt intern kylning bör den kombineras med minst en 21mm-förgasare." Men man borde väll ha större? hur stor skulle ni rekommendera?
/ser att det står minst
19-24mm skulle jag kört på
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
till 70cc sport o så hade jag tagit 19-21mm, men du har ju 77cc big bore, så ta 21mm +, men hade nog satsat på en 24mm
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Ra7x skrev:Det står och jag citerar: "För att få ut den effekten som detta cylinderkit kan ge samt för att ge den en korrekt intern kylning bör den kombineras med minst en 21mm-förgasare." Men man borde väll ha större? hur stor skulle ni rekommendera?
Vilken storlek som är lagom beror på vad man ska använda moppen till. Till vardagsbruks kan man köra på 21-24mm. Ska man ha en motor som går lite hårdare, som till racing. Kan man välja 28mm eller större.
Jag kör själv med en 28mm på bruksmoped, inga problem det. (70cc)
Ra7x skrev:Kör nog på 28 (det kommer bli en show/projekt moped, inte en bruks moped) men om det skulle bli så, hur vet man att den är för stor eller för liten?
För liten - du förlorar toppeffekt. För stor - Den är allmänt svårinställd.
Ra7x skrev:Kör nog på 28 (det kommer bli en show/projekt moped, inte en bruks moped) men om det skulle bli så, hur vet man att den är för stor eller för liten?
Tack det finns en uppsjö utav förgasare? Vilket märke ska man köpa
Tack det finns en uppsjö utav förgasare? Vilket märke ska man köpa
Det som faller dig i smaken. Personligen gillar jag Dellorto och PWK. Ingen direkt skillnad i effekt på dom olika märkena.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...