Sen har jag även provat att stå på tolvan men känner att jag blir vinglig då, har även provat att rycka upp den då men kan inte ta i allt vad jag kan då jag känner att balansen kommer inte räcka till.
Har ni några tips på hur jag ska börja?

Rangad skrev: I början kan du ha fötterna vid marken och inte uppe på fotplattan!
HasseMan skrev:sätt dig längst bak på sadeln , gasa fullt och ryck så hårt du kan ! kan vara riktigt svårt och frustrerande i början men om du fortsätter träna kommer det gå utmärkt
Bra för jag får inte trimma eller ändra något på moppen, så måste köra med moppen som den är. Men då blir det väll att träna dåKoNG skrev:Allt handlar om vikt/balansering och framförallt att våga! Det kommer med tiden ju mer du tränar. Man måste inte ha massa effekt för att stunta..
http://www.twostrokerider.se/lar-dig-ak ... ul-del-i-/rasmusborg skrev:Bra för jag får inte trimma eller ändra något på moppen, så måste köra med moppen som den är. Men då blir det väll att träna dåKoNG skrev:Allt handlar om vikt/balansering och framförallt att våga! Det kommer med tiden ju mer du tränar. Man måste inte ha massa effekt för att stunta..
jo det är säkert lättare med sån pegg men om du börjar att lära dig stunta när du står på peggen kan det bli svårt att gå över till sittandes eller ståendes på tolvan.rasmusborg skrev:HasseMan skrev:sätt dig längst bak på sadeln , gasa fullt och ryck så hårt du kan ! kan vara riktigt svårt och frustrerande i början men om du fortsätter träna kommer det gå utmärkt
Jo för har provat att sitta längst bak på sadeln samt ha fötterna där passageraren ska ha sina fötter, så har försökt att få vikten så långt bak som möjligt
Tolvan verkar väga runt 5 kg också så den hjälper väll till lite också
Har sett att vissa har ett pegg vid bakdämparen också, är det inte enkelt att få upp den ifall man står på en sån då?
För när jag står bredvid moppen och gasar så åker den upp rätt så lätt faktiskt, fast då får man ju dock bara ballansen på vänstra sidan så kanske inte är det bästa att börja köra så heller ifall den skulle börja vika sig åt höger
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.