Speedfight plugga ur

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Moorchie
Elmoped

Speedfight plugga ur

Inlägg av Moorchie »

Jag är lite smått osäker på detta :S
Jag har en peugeot speedfight 1 som jag tänkte plugga ur röret på, det är original (hela moppen är det).
Men jag har inte hittat någon som pluggat ur originalröret, någon som vet hur? Har några bilder på något som jag tror är de två pluggarna.
Bild
Det "punkterade" röret i mitten (med massa småhål) tror jag är en plugg men hur sjutton får man ut den. Om man slipar bort den så försvinner ju också pinnen vid sidan som håller ihop allting... Har ingen svets att sätta ihop bara dem två.

Bild
Och detta är då något som ser väldigt likt ut en plugg i början av röret. Man kan se två svetspunkter men räcker det för att dra ut den.

Jag skulle bara kunna slipa på men om jag gör fel så har jag ingen svets att fixa till det med. Någon som är relativt säker och kan hjälpa till?? :)
Användarens profilbild
adamshanti
Elmoped

Inlägg av adamshanti »

Moorchie
Elmoped

Inlägg av Moorchie »

Det andra. Jag såg att det där lilla extraröret som sticker ut i början av avgasröret va inringad, vad är det?
(Nästintill nybörjare med scootrar, hade en sketen liten ciao innan :P)
Peugeot fartkämpe, det jobbas på bra
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

Moorchie skrev:Det andra. Jag såg att det där lilla extraröret som sticker ut i början av avgasröret va inringad, vad är det?
(Nästintill nybörjare med scootrar, hade en sketen liten ciao innan :P)
¨
en såkallad "blindtarm" så om du kapar av den o svetsar igen hålet ifrån den o byt munstycke ;) då har du tagit dän pluggen :D
Moorchie
Elmoped

Inlägg av Moorchie »

Byt munstycke säger du, vilket då? (inga frågor är för dumma eller vad säger man? :P)
Men då finns det asså tre pluggar, blindtarmen, den i början o sen den i den lilla cylindern i slutet (som till synes inte fyller någon funktion :P
Vad händer om man bara kapar blindtarmen utan att svetsa igen? Kommer det gå åt helsike? Har nämnligen lite svårt att få tag på en ordentlig svets
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

Moorchie skrev:Byt munstycke säger du, vilket då? (inga frågor är för dumma eller vad säger man? :P)
Men då finns det asså tre pluggar, blindtarmen, den i början o sen den i den lilla cylindern i slutet (som till synes inte fyller någon funktion :P
Vad händer om man bara kapar blindtarmen utan att svetsa igen? Kommer det gå åt helsike? Har nämnligen lite svårt att få tag på en ordentlig svets
munstycken kom ja inte ihåg, men om du inte svetsar igen så blire ett hål i avgasröret o det låter som fan o moppen går inte så jätte bra ..
Moorchie
Elmoped

Inlägg av Moorchie »

Haha okej. Får försöka fixa det på nåt sätt då.
Men pluggen i mynningen? Tror ni det bara e att slipa loss o dra ur?
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

Moorchie skrev:Haha okej. Får försöka fixa det på nåt sätt då.
Men pluggen i mynningen? Tror ni det bara e att slipa loss o dra ur?
japp! det ska nog sitta med ngra svetsloppor eller ngt liknande så fila på o ta dän pluggen :D
Moorchie
Elmoped

Inlägg av Moorchie »

Tackartackar :)
Haha om vi ändå e inne på hemmafix, någon som vet om man bara kan klippa nån kul sladd i CDIn så försvinner strypningen eller ska man lägga ner lite pengar på en ostrypt?
Vill nämnligen trimma så mycket som möjligt för liten budget. :P
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

du det där med cdi... det kan funka men oftast inte så ta o köp en ostrypt cdi ;) (kommer ej ihåg vilken sladd det var ) o funkar funkar det ej
Moorchie
Elmoped

Inlägg av Moorchie »

Haha okey, säkert för osäkert. Läste på Hassse666 tråd att blindtarmen va ganska onödigt om man inte trimmade ganska mycket. Plus att man skulle gå upp i storlek på munstycket, något som jag fortfarande inte e så mycket klokare på :P
Men tack ändå, tar gärna emot tips för "hemmatrim"/ billigare trim ;)
Skriv svar